Cambrils

PLA D'INVERSIONS 2018

camí cap a l'éxit
Finalment, al Ple de data de 2018, vam aconseguir aprovar un important Pla d'Inversions per a Cambrils. Un import total de més de 3 M€ que ens permetrà desenvolupar el Programa d'Acció de Govern d'aquesta legislatura, tot atenent les necessitats dels ciutadans de Cambrils i l'execució d'obres a edificis de serveis i via pública per millorar l'estat del nostre municipi i amb la previsió de la inauguració de la futura estació del tren.

Destacar que partim d’una premisa que és: La Llei d’Estabilitat Pressupostària. Una llei molt injusta imposada des de Madrid als ajuntaments que són l’administració que dóna els serveis més propers al ciutadà. Aquesta llei obliga:
  • Reducció del deute molt rigurós
  • No permet incrementar despeses generals, que són les que suporten els serveis
  • Limiten la capacitat i l’ús d’eines financeres dels ajuntaments
  • No permeten inversions
  • No permeten l’increment de personal, que són el fonament de la prestació de serveis

Tot i així, des de l’inici de la legislatura, hem estat capaços de fer una gestió excel.lent:
  • Hem estat capaços de complir les exigències imposades des de Madrid
  • Malgrat aquesta complicació, hem estat capaços de no deixar de banda ni les persones, ni el teixit social i empresarial
  • En conjunt els darrers TRES pressupostos 2016 i 2018, el total incrementat és:

Diferència 2016 i 2018
Àrea de la persona 1.731.858,54 euros.
Àrea econòmica 455.317,31 euros.
Àrea serveis generals 1.145.740,00 euros.

Degut a aquesta bona gestió, l’any 2017 vam poder disposar per primer cop en tota la legislatura d’1,2M€ que ja s’estan executant i entre les que es troben millores en espais públics i els Primers Plans d’Ocupació Municipal.

En la mateixa línia, per al present 2018, podrem disposar d’un pressupost de 3M€ a destinar en noves inversions prioritzades amb:
  • Inversions amb un clar component social (ensenyament i polítiques actives d’ocupació, esports, benestar, salut, cultura, festes, joventut i transparència).
  • Actuacions per afavorir la recuperació econòmica.
  • Qualitat de l’espai públic (serveis, medi ambient i urbanisme).
  • 515.000€ d’inversió en edificis municipals per a la millora dels serveis

El pressupost és l’eina clau per a la gestió pública. Presentem aquesta modificació de crèdit per tal d’executar els grans projectes de ciutat d’una manera responsable i orientat als objectius (PAM)

ALCALDIA, 25.500 € per la posada en marxa de la ràdio

ENSENYAMENT. Més de 100.000 € d’inversions en escoles publiques i llars d’infants