Cambrils

EL CENTRE CULTURAL ACULL LA PRESENTACIÓ DE LA LLISTA I EL PROGRAMA D'ERC CAMBRILS

Equip de la llista Esquerra Republicana Cambrils
  • Esquerra Republicana presenta una llista diversa i plural que vol ser un reflex de la societat cambrilenca
  •  Cultura i Educació i l’Atenció a les persones són prioritats del programa
  •  La nova estació del tren i l’activitat al voltant del mar centren les propostes de promoció econòmica

Cambrils, 20 de maig de 2019 – El Centre Cultura de Cambrils ha estat l’escenari per presentar el programa d’ERC Cambrils per a les eleccions municipals del diumenge, 26 de maig. Des de la candidatura s’ha volgut prioritzar el benestar dels cambrilencs i cambrilenques sense deixar de dinamitzar l’economia de la ciutat. L’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza, ha explicat que es tracta d’un plantejament conjunt d’un grup de persones que volen treballar per una ciutat millor.

Abans de la presentació de programa, l’alcaldessa ha volgut fer un repàs de tota l’acció de mandat realitzada durant els darrers quatre anys: les noves línies Express a les universitats i Hospital de Reus i Tarragona, l’execució de l’avinguda Charles Darwin i el nou pont de l’antiga N-340, millores a les platges amb equipaments i serveis adaptats amb persones amb mobilitat reduïda, la restauració de la Torre del Port, la implantació de la Tarifació Social, la millora de la Depuradora que ha acabat d’una vegada per totes amb els episodis de males olors i moltes d’altres.

S’ha volgut reivindicar la realització de totes aquestes accions al mateix temps que s’ha gestionat d’una manera molt eficient el pressupost municipal reduint el deute a la meitat. Seguidament les persones que formen part de la candidatura d'ERC Cambrils han fet un repàs del projecte d’Esquerra Republicana per la ciutat per als propers anys.

Atenció a les persones

Des d'ERC Cambrils es considera prioritari la lluita per la justícia social i el benestar de tots els col·lectius que formen part de la ciutat. Per això es continuarà promovent polítiques centrades en el benestar dels cambrilencs i cambrilenques, on el feminisme serà un eix de les actuacions republicanes. Amb la nova oficina d’Habitatge s’incentivarà “els habitatges justos” on les persones podran trobar llocs per viure a preus assequibles, com ha explicat el regidor de Joventut i Smart City, Eduard Pellicer.

La formació també considera que és important que “la gent gran sigui un grup actiu” a les polítiques de Cambrils, com ha explicat el número 10 de la llista, Josep Oliva. Per aquest motiu es promocionarà l’envelliment actiu i els plans integrals d’atenció de la gent gran.

L’Aleix Rom, número 8 de la llista, ha explicat: “També es farà èmfasi en la formació del jovent, per millorar la feina i l’ocupació dels joves del municipi, així com l’accés a l’habitatge”

Esquerra Republicana de Cambrils considera necessari el fet de promoure una cultura de la pau, la cohesió i la convivència entre tots els col·lectius que formen part de la ciutat. Així ho ha volgut remarcar la Fàtima Souki, número 9 de la llista: “Per això es continuarà treballant i fomentant els plans d’intervenció multicultural“.

S’han tractat també temes d’Ocupació i Formació a càrrec d’Hélène Arcelin, número 5 de la llista; i Polítiques d’Igualtat a càrrec d’Alazne Asla, número 7 de la llista.

Com ha explicat el regidor d’Hisenda, Jaume Gila, es continuarà treballant en la tarifació social per adaptar els preus als nivells de renda de les famílies de Cambrils. D’altra banda, ha posat en valor la bona gestió d’ERC al capdavant d’hisenda: “Fins ara, s’ha aconseguit rebaixar el deute fins els 23,79 milions, la meitat que ara fa quatre anys, sense deixar d’apostar pels veïns i veïnes de Cambrils”.

Economia blava

El mar i tota l’activitat generada al seu voltant, des de la pesca fins a la nàutica esportiva i d’esbarjo, ha de generar noves oportunitats empresarials. Aquestes noves oportunitats han de poder diversificar els potencials dels quals ja disposa Cambrils i que s’han de consolidar i fer créixer: turisme, gastronomia, comerç, oci i servei, principals actius de l'economia cambrilenca. Des d'ERC Cambrils es continuarà promocionat la dinamització del sector, tenint en compte les necessitats i la sostenibilitat. D’altra banda, “es treballarà per atraure noves empreses al voltant d’una economia lligada al mar, que és un signe d’identitat de Cambrils”, com ha explicat el regidor d’Educació, Alejandro García.

A més es promocionarà el consum del comerç de proximitat i de qualitat i la desestacionalització del turisme. Entre les mesures que es plantegen destaca la promoció de paquets turístics que incloguin promocions d’allotjaments, restauració i accessos gratuïts als espais d’interès turístic, per fomentar sinergies i posar en valor el patrimoni cultural i turístic de la ciutat.

Un territori equilibrat i ben connectat – nova estació del tren

De la veu del regidor Gila s’ha mostrat la voluntat del programa electoral d'ERC Cambrils per  fomentar una ciutat ordenada i sostenible: “Cambrils s'ha de transformar i ser eficient amb els seus recursos. Un model urbanístic que estigui al servei de les i de la cohesió social. Una de les principals mesures serà la realització de l’avinguda de l’Esport com una via de comunicació pel desenvolupament de la ciutat i de l’entorn de la nova estació del tren”.

Es marquen també prioritats com l’estudi per a la reordenació de la rambla Jaume I i el barri del port, la millora de parcs i jardins, fent a més que Cambrils obtingui el distintiu de Vila Florida i un Pla de Millora de carrers.

D’altra banda, a nivell d’equipaments també s’ha esmentar l’execució per fases de l’Auditori, la millora del Mercat Municipal i l’ampliació d’espais museístics, així com la millora d’equipaments esportius.

Educació i Cultura

Des d'ERC Cambrils es fomentarà en el proper mandat la cultura i el pensament crític i creatiu. A més, l’element cultural serà l’eix transversal en totes les polítiques municipals. Per això, tal com ha explicat la número 3 de la llista, Cinta Aran, “s’invertirà en la recuperació del patrimoni històric, cultural i de la memòria històrica”.

En resposta a les necessitats culturals i educadores de la ciutat, ERC proposa una sèrie de mesures fomentant l’educació transversal i la lluita contra el fracàs escolar des de la llibertat i els valors republicans.

L'esdeveniment s'ha caracteritzat per una explicació propera. S’ha donat veu a les noves incorporacions, com ara la número 3, Cinta Aran, o la número 5, Hélène Arcelin i la resta de membres de la candidatura entre les que repeteixen, a més de l’Alcaldessa,  Camí Mendoza, el regidor d’Educació, Alejandro García, el regidor de Joventut i Smart City, Eduard Pellicer, i el regidor d’Hisenda, Jaume Gila. Esquerra Republicana presenta una llista diversa i plural que vol ser un reflex de la societat cambrilenca.