Camp de Morvedre

JORNADES SOBRE REFORMA LABORAL I ESPOLI FISCAL.

Esquerra Republicana ha començat unes Jornades sobre la Reforma laboral i l’Espoli fiscal arreu de la comarca. El lloc triat per començar fou el Centre Cívic del Port de Sagunt i en companyia del sindicat Intersindical Valenciana, amb xarrades consistents en intervencions de 2 ponents i un torn obert de paraula i reflexions de la gent que hi assisteix.
    Per part d’Intersindical, Beatriu Cardona, membre del Secretariat nacional de l’STEPV, valorà la Reforma laboral del PP que “corregeix i augmenta la que del govern Zapatero. La classe treballadora ha de ser conscient que, en les societats occidentals, la socialdemocràcia també ha abraçat els preceptes econòmics del neoliberalisme. La nostra oposició ha de ser contundent i no podem creure’ns els missatges constants de la classe política dominant als mitjans de comunicació”.
    En l’apartat sobre les retallades als serveis públics també ha afegit Cardona que “No és necessari retallar els drets dels treballadors i treballadores, ni els serveis públics, fonamentals per fer front a les desigualtats. El que cal és la lluita, amb coratge i il•lusió per fer un món millor i per no perdre tot el que ha costat tants anys de construir. El tsunami neoliberal ens ha de trobar dempeus, amb la cara i el puny ben alts.
    Pel que fa a l’Espoli fiscal, és a dir, la diferència entre inversions estatals i l’import dels impostos que aporta el País Valencià anualment, fou el secretari de Política econòmica i regidor republicà a Benifairó, Joan Vea, qui presentà un seguit de dades econòmiques per mostrar que “a més d’un mal finançament tant amb governs estatals del PSOE com del PP, hi ha l’espoli fiscal, 6000 milions d’euros anuals, xifra que supera de manera abrumadora en un sol any tota la despesa fins ara en Fórmula 1, visita del Papa, aeroports sense avions i Ciutats de les Arts o el Cas Brugal”.