local

Actualitat > local

Dimecres, 2 d'abril del 2014

Faura signarà un conveni amb Escola Valenciana per tal de projectar pel·lícules en valencià a l'escola del poble

El Ple de l’Ajuntament de Faura del passat dilluns 31 de març va aprovar per unanimitat una moció del grup d’Esquerra Republicana que demanava que el consistori signara un conveni per adherir-se al programa Cinema a l’Escola, de l’entitat cívica Escola Valenciana- Federació d’Associacions per la Llengua. Segons Domènec Garcia, portaveu d’ERPV, “els succesius governs de la dreta espanyola al País Valencià han deixat les generacions més joves sense oferta televisiva infantil en la nostra llengua. fletxa groga

Dilluns, 31 de març del 2014

JOAN VEA, ERPV: 'l’externalització dels serveis públics i una deficient informació als veïns i veïnes no són el model de poble que volem els republicans de Benifairó'

El passat dijous dia 27 de març, el plenari de l’Ajuntament de Benifairó de les Valls ha aprovat els pressupostos municipals per 6 vots a favor (PSOE i Esquerra Republicana) i 3 abstencions (PP). El regidor d’Esquerra Republicana a Benifairó, Joan Vea, explicava el sentit del seu vot en que “hem votat a favor perquè considerem que el pressupost inclou algunes iniciatives interessants que han estat proposta d’Esquerra, com és el cas del Pla d’Ocupació”. No obstant, el regidor republicà també considerava que “malgrat el nostre vot favorable, no podem deixar de mostrar els nostres dubtes a la privatització de la recaptació dels impostos municipals que, malgrat permetre una major flexibilitat, no deixa de ser una externalització de serveis perquè algú traga un benefici econòmic d’una responsabilitat pública”. fletxa groga

Dijous, 27 de març del 2014

V. Noguera, ERPV-Sagunt: A què espera l’alcalde Alfredo Castelló per licitar l’obra de l’Institut nº5 si totes les exigències burocràtiques i logístiques estan de fa anys?

La manifestació pel nou institut nº 5 del Port de Sagunt, convocada des de l’AMPA del Col·legi Mª Yocasta junt amb l’Institut E. Merello, ha fet el trajecte que va des de l’escola fins als terrenys on s’ha de construir l’institut nº 5, instal·lacions destinades per a la comunitat educativa del Merello. Militants d’Esquerra Republicana–Sagunt, entre les quals la cap de llista a eleccions europees per ERPV, Elo Chamarro, han tornat a donar suport “a la inversió en infraestructures educatives públiques imprescindibles per a una escola de qualitat”. fletxa groga

Dimarts, 11 de març del 2014

ESQUERRA CAMP DE MORVEDRE ASSISTEIX A LA MANIFESTACIÓ CONTRA ELS ABUSOS DE LES ETTs A LA GENT DEL CAMP.

Dilluns 10 de març a la vesprada, i convocades per CCOO més d’un centenar de persones han marxat des de Benifairó i fins a Faura per a protestar contra les empreses de treball temporal (ETT) i els abusos que practiquen amb els treballadors i treballadores del camp en arreu de la comarca.   A la marxa han participat membres d’Esquerra Republicana a la Vall de Segó entre els qüals es trobaven els regidors de Benifairó i Faura Joan Vea i Domènec Garcia. Per a Vea ‘les condicions laborals a què diverses ETTs sotmeten els treballadors i treballadores són més pròpies de l’esclavitud de segles passats que d'una Europa avançada’   En el mateix sentit, continuava el regidor de Benifairó ‘el govern no exerceix un control real del funcionament de les ETTs, si no, no s’explica la forma d’actuar que tenen i com d’atemorits que tenen als treballadors amb la pèrdua del lloc de treball’   Per altra banda, Domènec Garcia, regidor a Faura explicava que ‘ja hi ha prou d’abusos contra els treballadors i treballadores per part de les empreses del sector mitjançant les ETTs ja que els paguen menys de la meitat d’un jornal normal per així incrementar en alts percentatges els seus beneficis’. fletxa groga

Diumenge, 9 de març del 2014

Cloenda de les Jornades sobre economia d’ERPV amb una taula redona de partits.

Aquest divendres 7 ha tingut lloc al Centre Cívic del Port de Sagunt la taula redona de partits amb el títol d’El futur econòmic de la Generalitat Valenciana, que ha servit per a cloure les Jornades sobre economia en què també s’ha actualitzat el document “Valencià, paga i calla”, disponible al web d’ERPV, i l’exposició l’Or dels valencians, que es podrà visitar al Centre Cívic fins a divendres 14 de març.       Moderada per la secretària general republicana al País Valencià, Núria Arnau, ha començat la sessió demanant una exposició sobre el model i les solucions a l’actual situació econòmica que planteja cada partit. fletxa groga

12345...27pàgina següent

Notícies rss