Camp de Morvedre

Totes les opinions

Josep Mora, candidat a l'alcaldia de Sagunt per ERPV

ERPV, l'aposta del valencianisme d'esquerres i els republicans, de la gent demòcrata i la dignitat

Soc Josep Mora i Paúl, veí del Port de Sagunt, de professió soldador i candidat d'Esquerra Republicana a la alcaldia. Em presente a aquestes eleccions perquè l’assemblea local del partit, els meus companys, han dipositat la seua confiança en mi, i perquè soc conscient del gran valor que té aquesta candidatura que m'acompanya. És tot un plaer i un repte alhora agafar aquest encarrec sabent les grans persones que la formen, gent amb il·lusió, coratge, infatigables.

Núria Arnau, Vicesecretària d'organització d'Esquerra Republicana del País Valencià

La Platja d'Almenara: volem la solució definitiva?

Efectes del 2n temporal d'enguany en el passeig de la Platja d'Almenara

Diumenge 22 de gener, mentre el temporal encara és ben viu a la Mediterrània que banya les costes del País Valencià i altres indrets he anat a la Platja d'Almenara per casualitat després de la visita del President de la Generalitat a qui acompanyaven les autoritats del poble i anaven guiant i ensenyant el desgavell de passeig que ha quedat. Encara quedaven unitats mòbils de cadenes estatals (RTVV, de moment i no sabem per quant de temps encara, no estava) gravant com les onades botaven la barrera construïda per al gaudi i esbarjo dels almenarencs i visitants, ara feta malbé.

Avancem per l’Esquerra

Adela Alda, cap de llista d'ERPV Benifairó de les Valls

El pròxim diumenge els veïns i veïnes de Benifairó de les Valls tornem a estar cridats a les urnes, com cada 4 anys. És moment d’exposar les propostes que cada grup polític ha preparat per als pròxims 4 anys i hem de dir que estem molt decebuts amb els programes del PP i del PSOE de Benifairó. Pel que fa al PSOE, el seu és el programa del “continuarem”. La meitat de les seues propostes són la continuació de les polítiques que ja fan.

Josep Ribera, secretari d’Organització d’Esquerra Republicana-Faura

El rebut de l’aigua a Faura i altres maniobres no aquàtiques

Josep Ribera, secretari d'Organització d'Esquerra Republicana-Faura

Arran de les preguntes del grup municipal de Faura d’Esquerra Republicana del País Valencià, presentades al registre d’entrada de l’Ajuntament,  amb data de 13 de febrer de 2015, esperàvem, ni que fóra per cortesia institucional, una resposta institucional, com sembla que correspon al savoir faire democràtic.   En canvi, ens hem trobat amb una resposta matussera al feisbuc del PSOE de Faura, acompanyada d’un article d’opinió a doble pàgina i a color al darrer BIM de l’Ajuntament.

Per Anna Martínez secretària de la dona d'Esquerra Republicana del Camp de Morvedre

8 de març: Dones amb tots els drets

Dones amb tots el drets

Diumenge 8 de març és el Dia Internacional de les dones, data que ens recorda que malauradament seguim sent ciutadans de segona categoria.   Sempre dic, especialment a les dones joves, que aquestes diades commemoratives no serveixen si no estem alerta tots els dies per assenyalar on corren perill els nostres drets. No serveix, doncs, l’activisme d’un sol dia, per moltes xapes que ens enganxem a zones visibles del nostre vestit i per moltes activitats que es programen amb bona voluntat i amb més o menys encert arreu de pobles i ciutats.

Elo Chamarro, militant d'Esquerra Republicana de Sagunt

La pobresa és una decisió política

Fa pocs dies l’alcalde de Sagunt, Sergio Muniesa, penjava a tuiter una foto repiulada per la regidora de Benestar social amb el text: “Entrega de alimentos por parte del Ayuntamiento al Centre Solidari d’aliments. Gran trabajo.”   Deixant a banda que cadascú pot fer el que considere, la feina de l’alcalde i la regidora de benestar social no hauria de ser la de lliurar o recollir aliments ni molt menys qualificar-ho de gran treball.

Elo Chamarro, militant d'Esquerra Republicana-Sagunt

La pobresa energètica mata!

Elo Chamarro, militant d'Esquerra Republicana - Sagunt

La pobresa energètica es defineix com la incapacitat d'una llar de satisfer una quantitat mínima de serveis de l'energia per a les seues necessitats bàsiques. Mentre que les causes que generen aquesta precarietat energètica són ben diverses: baixos ingressos econòmics, qualitat insuficient de l'habitatge, preus elevats de l'energia, preus elevats de l'habitatge... les seues conseqüències en el benestar són també variades: temperatures de l'habitatge inadequades, incidències sobre la salut física i mental (incloent mortalitat prematura d'ancians), risc d'endeutament i desconnexió del subministrament, degradació dels edificis, balafiament d'energia, emissions, etc.

Vicent Noguera, Secretari comarcal de Medi Ambient d’ERPV

El menyspreu institucional al nostre patrimoni natural

Vicent Noguera, Secretari comarcal de Medi Ambient d’ERPV

Ara que estem a l’estiu és fàcil trobar-nos algun article sobre l'estat de la nostra costa i, més específicament, després de la gran inversió econòmica, a les nostres platges i al Delta del Palància. La degradació dels paratges naturals de costa de la zona de Sagunt és molt evident i des d'Esquerra Republicana, per tant, fem una crida a les administracions corresponents per posar en marxa i reprendre els projectes per la recuperació d'aquests espais.

Josep Ribera, president d’Esquerra Republicana-Camp de Morvedre

Republicans de boqueta i dialogants de fireta

Josep Ribera, president d'Esquerra Republicana-Camp de Morvedre

L’abdicació del borbó Juan Carlos I d’Espanya el 2 de juny de 2014 va comportar la pèrdua d’una bona oportunitat per canviar la forma d’estat: un estat monàrquic i obsolet que, per definició, es basa en el dret espermàtic (o de sang blava) més que no en la voluntat lliurement expressada pels ciutadans a través del vot lliure i democràtic. Cal que no oblidem que la monarquia borbònica que encara patim, primer amb el pare i després amb l’actual rei Felipe VI, és el resultat d’una llei franquista: la Ley de Sucesión en la Jefatura del Estado de 26 de juliol de 1947.