Camp de Tarragona

Totes les notícies

El Congrés aprova una proposta d’Esquerra per reclamar impuls polític i inversions pendents a l’aeroport de Reus

La comissió de Foment del Congrés de diputats ha aprovat aquest dijous una proposició no de llei d’Esquerra Republicana que reclama l’impuls a l’aeroport de Reus-Costa Daurada i el desplegament d’un pla d’inversions que el situï al lloc que li correspon per a una instal·lació de la seva categoria. El PP hi ha votat en contra i Ciudadanos s’ha abstingut. La proposició ha anat endavant amb una esmena transaccional pactada amb PSOE i Unidos Podemos, que demana que aquest 2018 s’actualitzi i es posi en marxa el pla de protecció de l’aeroport i que els propers pressupostos generals de l’Estat facin efectiva la inversió a l’aeroport de Reus inclosa en el seu pla director de 2006, que no es va arribar a executar. “El de Reus ha de deixar un aeroport de tercera divisió”, ha denunciat el diputat tarragoní Jordi Salvador, que ha defensat la proposta a la comissió i ha enumerat diferents exemples recollits en mitjans de comunicació del territori que confirmaven la imatge de l’aeroport de Reus com a “germà pobre d’AENA”, amb serveis limitats “i fins i tot incomplint els seus propis requisits de seguretat”. Salvador ha recordat que l’àrea metropolitana de Tarragona, amb 623.000 habitants, és la segona de Catalunya, amb un potent sector industrial –inclòs el clúster químic més important del sud d’Europa- i de moviment de mercaderies, i un sector turístic de primera magnitud com és el que representa la Costa Daurada, “amb més de 20 milions de pernoctacions a l’any”. “Per raons polítiques, l’aeroport de Reus no és l’aeroport que necessita la segona àrea metropolitana de Catalunya”, ha denunciat Salvador, que igualment ha retret al Ministeri de Foment que el nou Pla Director de l’aeroport limiti a una inversió de 18 milions d’euros el que en l’anterior, que no es va arribar a complir, quedava fixat en 150 milions. El diputat republicà també ha exigit que l’aeroport de Reus pugui incorporar la terminal de mercaderies –que ja disposa de terrenys expropiats- o que pugui donar servei, en l’àmbit mèdic, a un hospital de referència en transplantaments i donacions d’òrgans com és el Joan XXIII de Tarragona.

Tram on aniran les pantalles acústiques

Laura Castel d'ERC insta a la Comissió de Foment que es posin pantalles acústiques a A7 al seu pas per Tarragona

La moció presentada s'ha aprovat per unanimitat La senadora d'ERC, Laura Castel, ha defensat la moció a la Comisión de Fomento del Senado que insta al Gobierno a pal·liar els problemes de contaminació acústica a la carretera A7, al pas de Tarragona, concretament a les zones del carrer Sant Auguri, Sant Eulogi i el tram de l'Avinguda Rovira i Virgili afectats, per minimitzar les conseqüències negatives pels veïns de la zona. Aquesta petició ha estat aprovada per unanimitat per tots els partits polítics. Aquesta moció ja va ser presentada al ple de l'Ajuntament de Tarragona de l'abril de 2017 i va ser aprovada també per unanimitat. Els republicans amb aquestes mocions volen que l'Estat prengui mesures urgents i doni així resposta a la reiterada demanda de l'Associació de Veïns Aqüeducte. Aquesta problemàtica afecta en la zona dels carrers de Sant Auguri i Sant Eulogi en què l'autovia A-7 passa a escassos metres dels habitatges i els veïns han de suportar una alta contaminació acústica. Des de setembre del 2002, els veïns de la zona venen reclamant les pantalles de protecció acústica sense èxit malgrat que la Guàrdia Urbana ha pogut constatar amb sonòmetres que el soroll supera els límits recomanats per l'OMS. La senadora d'Esquerra Republicana, Laura Castel, ha reclamat que "si el Ministerio de Fomento disposa de diners per rescatar les radials de Madrid, amb més de 3000M d'euros, no ha de ser complicat complir amb la normativa de contaminació acústica publicada a la pròpia web". Per la seva banda, el portaveu d'ERC-MES-MDC a l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà ha destacat que "el soroll del trànsit rodat amb què conviuen els veïns del barri de l'Aqüeducte pot arribar a ser insuportable", i ha afegit que lamenten que "des de Madrid fa massa temps que s'excusen en la manca de pressupost i es queden de braços plegats davant una situació que afecta la salut de la gent. Esperem que amb la moció aprovada avui al senat es desencalli per fi aquesta llarga reivindicació".

Les participants a l'acte "Dones i empresa"

ERC Camp de Tarragona organitza "Dones i empresa" pel 8M

Esquerra Camp de Tarragona ha organitzat, dilluns 12 de març, a les 19 hores al Casal de les Dones a Reus l'acte per celebrar el 8 de març, Dia Internacional de les Dones. L'acte ha anat dedicat a Dones i empresa amb dones referents de diferents parts del territori. Han participat Àgata Girbes, consultora de Reus i membre de la Cambra de Comerç de Reus; Meritxell Fàbregas, gestora fiscal i directiva de Tarragona; Olímpia Roig, pagesa de Riudecols i Heura Musté, botiguera i florista de Bràfim. L'acte ha estat moderat a càrrec de Montserrat Flores, regidora d'ERC Reus i secretària de les Dones d'ERC Camp de Tarragona. Les quatre participants en la taula rodona de "Dones i empresa" han explicat com s'ha de fer visibles amb els diferents camps tan diversos com la pagesia, consultoria empresarial, gestió fiscal i la floristeria. Heura Musté, florista, ha explicat que "faig feines físiques i m'he hagut de guanyar el meu lloc davant de la sorpresa de molta gent" i ha afegit que "les dones anem per feina, m'agrada decidir les coses sense perdre el temps. No cal reunir-se sempre per prendre decisions. La política és molt masculina". Àgata Girbes, consultora i membre de la Cambra de Comerç ha destacat que "hem fet xarxa per visibilitzar les dones, fem pinya i juntes podem fer molts projectes. Aconseguim més clients i també ens ho passem bé". Per la seva banda, Meritxell Fàbregas, gestora fiscal i directiva, ha comentat que "em diuen, ni que sigui de broma, que sóc una mare desnaturalitzada perquè faig hores o viatjo, si cal per la feina. Si hagués sigut un home no passaria". Finalment, Olímpia Roig, pagesa de #Riudecols, ha afirmat que " hem hagut d'invertir en noves maquinàries per estar al dia. La feina és dura però m'agrada la meva feina".

Parada Freejunqueras a Valls

La ‘macroparada’ Free Junqueras del Camp de Tarragona reclama la posada en llibertat del president d'Esquerra Republicana i dels altres presos polítics

Al Camp de Tarragona s'ha dut a terme a Tarragona, Reus, Valls, Montblanc, Cambrils i Vimbodí   El cap de setmana del 3 i 4 de març Esquerra Republicana ha fet un gran desplegament al territori a iniciativa de la Plataforma Free Junqueras per reclamar la posada en llibertat del president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, així com de la resta de presos polítics; Joaquim Forn, Jordi Sanchez i Jordi Cuixart. Les més de 150 parades comptaran amb la presència de destacats dirigents i càrrecs electes institucionals d'Esquerra Republicana. Les parades al Camp de Tarragona s'han dut terme el dissabte, 3 de març i el diumenge 4 de març. El dissabte 3 de març serà Tarragona, de 10 a 13 hores al Mercat Central, al carrer Colom. A Reus, serà de 10 a 13 hores, a la plaça del Gegant Indi. A Montblanc, serà d’11 a 14 hores a la plaça Major. A Valls serà de 10 a 14 hores a la plaça del Pati. I, diumenge 4 de març, serà a Cambrils a la plaça del Pòsit i a la plaça Major de Vimbodí d'11 a 14 hores.   La Plataforma Free Junqueras denuncia que l'estat espanyol actua de manera venjativa contra Oriol Junqueras i l'acusa sense fonament dels delictes de rebel·lió, sedició i malversació per haver organitzat el referèndum de l'1 d'octubre, obeint el mandat de la majoria del poble de Catalunya. L'empresonament d'Oriol Junqueras, juntament amb els de Jordi Cuixart, Jordi Sánchez i Quim Forn, mostra els límits i la feblesa d'un estat que és capaç de conculcar drets fonamentals per derrotar els seus adversaris polítics.   L'empresonament i l'exili forçat d'adversaris polítics són la constatació definitiva del fracàs del Govern espanyol a l'hora d'abordar amb maduresa i sentit democràtic la reivindicació, massiva, continuada i sempre escrupolosament pacífica, d'una part importantíssima de la ciutadania catalana. La macroparada és una iniciativa que vol posar en relleu, un cop més, que la reacció de l’Estat posa en perill els principis democràtics més elementals.

Isabel Vilches fa el discurs com a nova presidenta d'ERC Mont-roig del Camp

ERC Mont-roig del Camp renova executiva local amb Isabel Vilches com a presidenta

ERC Mont-roig del Camp renova l'Executiva Local. La militància ha escollit una nova executiva, presidida per la militant Isabel Vilches. Agraïm la feina feta fins ara a l'anterior equip, molt especialment a la Núria Rivera i al Santi González.  La nova presidenta va néixer a Jerez i està molt orgullosa de les seves arrels i, ara, se sent una catalana més. La decisió de presentar-se com a presidenta l'ha pres amb molta responsabilitat i conscient dels moments de l'actualitat política que estem vivint (i patint). Amb l'empenta que la caracteritza, Vilches es compromet a treballar per la República Catalana des del municipi de Mont-roig del Camp. La republicana recorda que fa tres anys va endinsar-se al món de la política acompanyant a la Irene Aragonès i a l'Abbas Amir a la llista d'ERC de les municipals de 2015. La nova executiva renovada té dos  principals objectius: ampliar la base d'ERC al municipi i millorar els resultats electorals a les municipals 2019 perquè ERC ha d'estar al lloc que li pertoca, al govern municipal.

Trobada comarcal d'ERC Baix Camp

ERC Baix Camp organitza la jornada de treball per començar a preparar les Eleccions Municipals del 2019

ERC Baix Camp ha organitzat dissabte 24 de febrer una jornada de treball per començar a preparar les Eleccions Municipals del 2019. La trobada ha començat amb la salutació de Rosa Abelló, Portaveu a l'Ajuntament de les Borges del Camp, i amb senador i secretari d'Organització Regional, Josep Rufà, que ha exposat l'estat actual de la Federació Regional. La primera sessió de formació ha anat a càrrec de Jean-Marc Segarra, militant i director d'Institut, que ha impartit una xerrada magistral sobre coaching i projecció tant personal com de grup per encarar els reptes de les eleccions municipals 2019. Seguidament, Irene Aragonès, presidenta ERC Baix Camp, ha presentat la diagnosi de la comarca. Després, ha estat el torn de la diputada i regidora a l'Ajuntament de Reus, Noemí Llauradó i de  l'alcalde d'Almoster i Director dels SSTT d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Àngel Xifrém que han parlat sobre la situació política actual, obrint un torn de col·loqui i preguntes dels assistents. Finalment, Mònica Palacín, secretària Nacional d'Organització, ha clos l'acte destacant que les llistes d'Esquerra són un reflexa de la societat catalna. Posteriorment, en el dinar, s'ha dut a terme un homenatge Anna Simó, pel seu compromís amb la comarca. Simó durant e seu discurs d'agraïment ha destacat que "quan una té l'honor de ser escollida durant tants anys pels seus companys i companyes perquè els representi, el mínim que pot fer és estar a l'alçada". La republicana ha manifestat que "en aquest partit la militància sempre té molt a dir, per això me l'estimo tant" i ha afirmat que "aquest país tindrà un govern, que és el que es mereix. El país necessita gent ferma, serena i de pedra picada als Ajuntaments." #jornadatreballmunicipals2019

Eduard Rovira amb el ministre De la Serna

L'alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira (ERC): "Lamentem la falta de concreció pel desviament dels camions de la N340 a l’AP7"

Eduard Rovira, alcalde de Torredembarra d'Esquerra i membre dels alcaldes del Pacte de Berà, ha estat aquest dimarts la reunió amb el ministre de Fomento, Iñigo de la Serna. Rovira ha lamentat la falta de concreció de data per desviar els camions de la N340 cap a l'AP7. De la Serna ha concretat que s'està treballant, però que el procés administratiu és lent, s'estan posant d'acord amb la concessionària, Albertis i que està pendent de signar. També, De la Serna ha explicat que s'estan preparant tots els dispositius tècnics per part la Dirección General de Tráfico per fer efectiva la mesura però que encara no està llest i que sobretot, s'està preparant la partida pressupostària. Els alcaldes del Pacte de Berà han reclamat que cada vegada que es consolidi un dels processos pendents per fer efectiva la mesura se'ls informi a través de la Subdelegación del Gobierno. Rovira ha manifestat que "cal celeritat per fer front aquesta mesura per evitar que continuï sent la N340 un viacrucis".

Rufián a Torreforta

El diputat d'ERC al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, omple les sales a Tarragona i a Torredembarra

Rufián: "L'única força que tenim és la gent, l'alternativa és rendir-se i la nostra aposta és no rendir-nos mai" El diputat d'Esquerra al Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián, ha fet dues tertúlies amb molta participació aquest passat dissabte 17 de febrer, a Torredembarra i al barri de Torreforta de Tarragona. Les dues sales han quedat petites amb quasi 200 persones que han volgut escoltar al representant a Madrid, Rufián. El republicà ha començat el discurs destacant que "la sala està plena, però no hi som tots, falten quatre persones que estan a la presó" i s'han arrencat els aplaudiments.  Seguidament, ha explicat que "ens sentim orgullosos dels resultats de les eleccions del 21 de desembre perquè hem tingut un bon resultat als barris" i ha fet una menció al tema de la llengua afirmant  que "la immersió lingüística és gràcies a persones de barri que van voler que els seus fills aprenguessin el català". El diputat republicà, Gabriel Rufián, ha destacat que  "volem restituir el govern però no volem més persones a la presó" i ha especificat que "no volem unes noves eleccions, els partits es posaran d'acord". Rufián ha especificat que "l'adversari no s'asseu al Parlament  sinó al Congrés dels Diputats o a l'IBEX 35". Finalment, Gabriel Rufián ha exclamat que "l''única força que tenim és la gent, l'alternativa és rendir-se i la nostra aposta és no rendir-nos mai". Els actes han estat amb la companyia dels càrrecs electes del territori com l'alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, els regidors de l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà i Mònica Alabart o el diputat per Tarragona, Jordi Salvador.

Jordi Salvador al Congrés dels Diputats

El diputat d'ERC, Jordi Salvador, reclama una solució a l'accés a la urbanització Torreblanca (El Vendrell) al Ministerio de Fomento

El diputat d'Esquerra Republicana per Tarragona al Congrés dels Diputats, Jordi Salvador, ha reclamat per escrit al Ministerio de Fomento, quina solució té prevista per millorar l'accés a la urbanització Torreblanca, d'El Vendrell, que està al costat del a N340, propietat de l'estat. Aquest accés actualment és dificultós per l'autobús i tampoc garanteix la seguretat dels usuaris el transport interurbà i escolar. Salvador també ha reivindicat per què no hi ha senyalització vertical ni horitzontal que garanteixi la circulació segura, als usuaris a peu, amb bicicleta o amb vehicle. Finalment, el diputat republicà Salvador ha preguntat "si el Gobierno té previst la instal·lació de pantalles contra el soroll per reduir les molèsties als veïns de la urbanització de Torreblanca" i que ha manifestat que "per què s'ha donat per vàlid un pas inferior que no està condicionat per fer el canvi de sentit i hi ha risc de col·lisió per falta de senyalització".   Us adjuntem la pregunta registrada. Moltes gràcies per fer-ne difusió.