Camp de Tarragona

Totes les notícies

Reyes i Rufà a l'acte de Roda de Berà

ERC Roda de Berà organitza una trobada amb el diputat Eduardo Reyes i el senador Josep Rufà

ERC Roda de Berà va organitzar ahir un  vermut popular de  precampanya pel "SÍ" al Referèndum de l'1 d'octubre. L'acte realitzat aquest diumenge 18 de juny començà amb una passejada del diputat Eduardo Reyes i alguns militants per la Urbanització del Roc Sant Gaietà, establint conversa amb diversos ciutadans per tal de copsar-ne l'opinió sobre el procés. Després de realitzar una breu visita al Museu de la Ràdio "Protagonistas" Luis del Olmo i l'Espai Jvjol, i ja de retorn a la Plaça de la Sardana, al nucli urbà de Roda de Berà, Llorenç Miró, President de la Secció Local d'ERC a Roda de Berà, va donar la benvinguda als presents tot agraint-ne la seva presència, així com la del diputat Eduardo Reyes com la del senador Josep Rufà, que tampoc va voler perdre l'oportunitat de tornar a Roda de Berà. Després dels parlaments, Anna Cortadella i Marina Giner varen fer lectura el Manifest dels Sindicalistes per la Independència, manifest de suport al procés al qual també s'hi han adherit molts càrrecs electes i personalitats. Tot seguit, un col·loqui dels convidats amb els presents per tal de donar informació i desvetllar dubtes mentre es feia un vermut i pica-pica. Ja per tancar l'activitat, un grup de simpatitzants i militants varen realitzar un dinar de germanor acompanyats d'Eduardo Reyes. Tot plegat un senzill i agradable acte de suport a la campanya pel "SI" al Referèndum que se celebrarà el pròxim 1 d'octubre.

Civit, Rufà i Castel a La Riba.

Ferran Civit: "Volem ser els responsables dels nostres èxits i dels nostres fracassos, en tenim tot el dret"

Dos senadors i un diputat d'ERC visiten la Riba per parlar de la República Catalana   Els senadors d'ERC per Tarragona, Laura Castel i Josep Rufà, i el diputat al Parlament de Catalunya per la demarcació tarragonina, Ferran Civit, van ser divendres dia 16 al vespre a la casa de cultura de la Riba, acompanyats pel regidor Josep Alsina, per explicar quina és la seva tasca política a Madrid i a Barcelona i quina és la darrera hora del procés cap a la República Catalana via referèndum.   Diversos veïns i veïnes de la localitat van assistir a la xerrada, que va permetre establir un col·loqui final amb moltes preguntes sobre el futur del país quan Catalunya esdevingui independent. Ferran Civit va manifestar en aquest sentit que "volem ser els responsables dels nostres èxits i dels nostres fracassos, en tenim tot el dret", mentre que els senadors van destacar el paper rellevant que Esquerra Republicana de Catalunya té ara mateix com a partit català de referència en les dues cambres espanyoles, Senat i Congrés.   Aquesta trobada amb militants i simpatitzants forma part del seguit de xerrades i visites arreu del territori del Camp de Tarragona que tenen com a objectiu fer campanya pel Sí i explicar com serà la República Catalana.

Acte de salut a Reus

Acte de Construir una nova república sobre salut a Reus, amb Toni Comín i Noemí Llauradó

Comín: “Quan siguem  república aconseguirem ser la Finlàndia de la salut, només per això la república és imprescindible i imparable”   Esquerra Republicana ha organitzat l’acte per parlar de la construcció de la nova república en matèria de Salut a Reus. El conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Antoni Comín, acompanyat de la regidora de Salut de Reus i portaveu d'Esquerra, Noemí Llauradó, ha exposat els principals pilars per una salut de qualitat, universal i pública en la nova república. El conseller de Salut, Antoni Comín, ha destacat que “els principis del sistema de salut són la participació i que el diàleg entre pacient i metge ha de ser horitzontal” i ha defensat que “els ciutadans hem de participar en la presa de les decisions clíniques i assistencials del sistema de salut. Les decisions han de ser compartides”.   El conseller Antoni Comín ha posat èmfasi en què en la gran tasca dels professionals que estan duent a  terme als centres sanitaris, amb un lideratge actiu i ha recordat que “aquest país ha fet el miracle de tenir un dels sistemes de salut més bons d’Europa, tot i tenir un dels més mal finançats, és gràcies a uns professionals increïbles”. “Hem fet una revolució republicana: la recerca, la innovació i el coneixement l’aporten tots els professionals del sistema de salut” ha manifestat Comín. El conseller de Salut ha finalitzat el discurs dient que quan siguem república aconseguirem ser la Finlàndia de la salut, només per això la república és imprescindible i imparable, i ha  reclamat que això “va d’independència i de república, però sobretot va de democràcia”.     Per la seva banda, la regidora de Salut a Reus i portaveu d’ERC, Noemí Llauradó, ha apuntat que “el primer valor fonamental i de l’estat del benestar és la salut” i ha afegit que “valors de la universitat i dels hospitals universitaris, de la recerca i el coneixement són essencials pel futur i dóna un valor afegit de la nova república”.

Roda de premsa sobre esmenes A27

ERC demana 1.080.000 € per l'Alt Camp en les esmenes als pressupostos de l'estat destacant l'acabament de l'A27

Esquerra Republicana demana que es compleixin les inversió mitjançant les esmenes que presentarà al Senat per fer viables inversions com és l'acabament de l'A27 fins a Montblanc. La portaveu d'ERC de la comissió de Foment al Senat, Laura Castel, ha demanat que es prioritzi la finalització de l'A27 dins de les esmenes que presentarà amb una xifra d'1.080.000 € per l'Alt Camp. La senadora Castel ha apuntat que es faciliti les dades de l'estudi perquè el túnel del coll de Lilla sigui apte per substàncies perilloses, ja que "s'ha fet diferents preguntes al ministre i al secretari d'estat però encara no hem rebut la resposta".   El senador d'Esquerra, Josep Rufà, ha explicat que després de la visita amb la Cambra de Comerç de Valls que s'ha dut al matí, han recollit la demanda de què és "prioritat aquesta via pel sector empresarial i les importacions i ha afegit que "l'estat espanyol fa temps que s'està desconnectant del que per la República Catalana ha de ser una prioritat". També, els ha acompanyat el 1r Tinent Alcalde d'ERC a l'Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, ha afegit que reclamem que "el que es pressuposta, s'ha d'executar, per millorar les infraestructures del territori". Entre les esmenes dels pressupostos per la comarca de l'Alt Camp també trobem destacades la inversió del desdoblament del tren a Picamoixons o el by-pass del tren a Valls, entre d'altres.

Salvador a la comissió d'Indústria

El diputat d'ERC al Congrés, Jordi Salvador, insta el govern espanyol a establir una xarxa elèctrica tancada al polígon petroquímic de Tarragona per millorar la seva competitivitat

La iniciativa, presentada per Esquerra Republicana, ha tingut el suport der tots els grups excepte el PP, que s’ha abstingut La comissió d’Energia del Congrés de Diputats ha aprovat aquest dimarts una proposició no de llei d’Esquerra Republicana que insta el govern espanyol a impulsar una xarxa energètica tancada per a la indústria química de Tarragona. La iniciativa, que ha defensat el diputat tarragoní Jordi Salvador, pretén que des de la gestió d’una xarxa energètica pròpia i dimensionada a consums i costos reals, la indústria química de Tarragona pugui ser més competitiva. Ara mateix, la factura elèctrica de les empreses d’aquest complex “pot arribar a ser un 25% més alta que la de les seves competidores europees”, ha denunciat Salvador. De fet, aquestes empreses ja comparteixen altres consums com és el de l'aigua o el vapor. La iniciativa s’ha aprovat amb el suport de tots els grups excepte el PP, que s’ha abstingut. El resultat, 22 vots a favor i 14 abstencions. Salvador ha recordat que la indústria química de Tarragona “produeix el 25% de la producció total a l’Estat espanyol; a la província, és el sector que més exporta acumulant el 56% de les vendes exteriors; fins a 10.000 persones treballen directament en aquest sector i 35.000 més se'n beneficien directament a les nostres comarques”. El diputat republicà ha explicat que “la factura elèctrica espanyola representa un gran problema per a la competitivitat de les químiques tarragonines ja que a vegades aquesta és un 25% més alta que la de les seves competidores europees”. Per aquest motiu, Salvador recorda l'existència de la Directiva Europea 72/2009 “que regula la figura de les xarxes tancades de distribució elèctrica per a polígons químics”. De fet, “l'Estat va aplicar aquesta directiva sense l'article 28, que feia referència precisament a la figura de les xarxes tancades”, ha lamentat el diputat tarragoní. Països com Alemanya, Holanda i Bèlgica ja apliquen la Directiva en la seva totalitat i, per tant, les fa més competitives.

Civit,  Ricomà, Terricabras i Castel

L'eurodiputat d'ERC, Josep-Maria Terricabras es reuneix amb la Munyaneta, estibadors i comitè d'empresa d'Adif a Tarragona

L'eurodiputat d'ERC Josep-Maria Terricabras: "Cal que tinguem el convenciment personal pel referèndum i Europa acceptarà el que calgui, si la ciutadania ho vol" L'eurodiputat d'Esquerra Terricabras va visitar ahir Tarragona en una sessió de treball on ha visitat l'Associació Provincial de Paràlisis Cerebral de Tarragona La Muntanyeta per trobar sinergies amb entitats europees, s'ha reunit amb els estibadors on ha recollit la seva demanda laboral i ha fet seguiment amb el comitè d'empresa d'Adif després de la visita que van tenir a Brussel·les on demanaven més finançament ferroviari i pels treballadors. A les visites, Terricabras va ser acompanyat per la senadora, Laura Castel i pel regidor d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà. En acabar, ha fet un dinar-col·loqui on ha plantejat quin és el posicionament d'Europa envers el procés català i el Brexit. L'eurodiputat republicà ha destacat que "Europa és un club d'estats i això fa que no es reaccioni de manera conjunta" i ha apuntat que "hem d'aprofitar el Brexit, per mirar de canviar el tractat de Lisboa i fer una Europa més federal". Terricabras ha defensat que "volem una Europa diferent i em de mostrar el nostre interès per col·laborar-hi. Cal que tinguem elconvenciment personal pel referèndum i Europa acceptarà el que calgui, si la ciutadania ho vol". Finalment, l'eurodiputat d'ERC, Terricabras, ha exposat que "podríem entrar a l'EFTA com Suïssa, Noruega i Finlàndia, tampoc no ens hauríem d'amoinar, ja que l'important és el motor de l'economia, de la cultura i això ho tenim assegurat". Terricabras ha explicat que el que més sorprén a Europa és que "en un país democràtic no es pugui fer un referèndum, es pugui votar". Per la seva banda, Terricabras ha reclamat que el corredor del mediterrani s'ha de potenciar perquè arriba al nord d'Europa i ha denunciat que no passa per Madrid, ja que es troba a 1000 quilòmetres del mar com vol fer creure que és el corredor central fins a Algesires.

aecat erc

Bona representació d'ERC Camp de Tarragona a la presentació de l'acte de l'AECAT a Poblet

Els alcaldes i les alcaldesses i regidors i regidores, dels diputats del Parlament i Congrés dels Diputats i els senadors d'ERC del Camp de Tarragona van formar la gran representació del partit que va liderar la presentació de l'Assemblea d'Electes de Catalunya (AECAT) que es va dur a terme el passat divendres 5 de maig a al Palau de l'Abat del Monestir de Poblet. Durant l'acte, l'alcaldessa de Cambrils i vicepresident regional d'ERC, Camí Mendoza, va apuntar que els càrrecs electes tenim "una missió, un encàrrec, fer possible el dret a decidir i aconseguir la llibertat de Catalunya. Ara és el moment de fer-ho realitat, amb honor, compromís i responsabilitat". A més, Mendoza va defensar que "som un país plural, divers, modern i amb fortes conviccions democràtiques, que topa amb un marc legal espanyol       que ens vol impedir decidir lliurement sobre el nostre futur. Cal que superem aquest marc legal i mental i estem decidits a fer-ho". Finalment, la representant republicana va exposar que "les regidores i els regidors i , les alcaldesses i els alcaldes estem a disposició del país, i hem de donar veu a tota la ciutadania que va votar el 27 de setembre del 2015" i va concloure recordant que hem de fer "una República Catalana amb justícia social, amb treball, amb pensions i infraestructures dignes, defensem una sanitat i educació pública, i sobretot amb igualtat entre les dones i els homes".

Castel, Rufà i Salvador

Esquerra Republicana demana més de 340 milions d'euros en esmenes dels pressupostos generals pel Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre

Esquerra Republicana reivindica més de 340 milions d'euros en esmenes als pressupostos generals de l'estat espanyol pel Camp de Tarragona i a les Terres de l'Ebre. El diputat del grup polític d'Esquerra Republicana-Catalunya Sí, Jordi Salvador i els senadors d'ERC, Laura Castel i Josep Rufà, han fet palès avui que aquests pressupostos tenen asfixiat a Catalunya i al territori, en especial als municipis. Els republicans han manifestat que són pressupostos de dretes, antisocials i en contra de les classes treballadores. El diputat d'ERC, Jordi Salvador, ha explicat que "aquests pressupostos no tenen cap credibilitat, ja que es presenten amb un retard de sis mesos i no són ajustats a la realitat, amb un IVA alt i no garanteixen l'estat del benestar " i ha afegit que "el deute públic de l'estat espanyol és ascendent, superior al producte interior brut". Salvador ha argumentat que només hi ha hagut un augment de les pensions del 0,25%, fet que demostra que estan quasi congelades". "El continuisme d'aquests pressupostos demostren que l'economia escanya a les comunitats autònomes" ha reblat Salvador. En total s'han fet esmes per més de 340 milions d'euros (342.034.000 €). La senadora d'ERC, Laura Castel, ha destacat que "l'estat espanyol aposta per un 8% més en CNI en depriment de la inversió del Corredor del Mediterrani (representa un 37% del que s'invertirà en el Corredor del Mediterrani". També Castel ha apuntat les demandes d'inversió per les línies R14 i R16, de l'estació del Vendrell, la millora de l'accés de Torreblanca (El Vendrell), la transferència de l'AP7 i la seva gratuïtat del peatge al Vendrell i al sud de Catalunya, instal·lació de pantalles acústiques de l'A7 pel pas de Tarragona que afecta el veïnat del barri de l'aqüeducte i l'accés de les entrades i sortides de l'A7 que cal habilitar, el camí de ronda de Salou, l'accessibilitat de la N340 a l'altura de la Móra i un carril bici, demanda del territori, via ferroviària entre l'Hospitalet i Vandellòs i l'estació d'Altafulla.

La nova executiva de Cambrils

Montserrat Masdeu, nova presidenta d'ERC Cambrils

S'ha renovat l’Executiva local d’Esquerra Republicana a Cambrils. A l’Assemblea General va ser escollida per unanimitat Montserrat Masdéu com a presidenta de la secció local d’ERC a Cambrils, que substitueix a Marc Falceto, que n’ha estat el president des del 2013. A l’assemblea també s’ha escollit a les persones que compartiran equip amb Masdeu, que són: Aleix Rom, Josep Oliva, Jordi Fargas, Apel·les Carod i Eduard Pellicer.   La nova presidenta va agrair la feina feta pel seu antecessor i va exposar les intencions de seguir treballant amb uns objectius ferms: fer créixer la militància, comunicar a la ciutadania la feina que està fent Esquerra al govern de Cambrils, fer el seguiment dels afers de la ciutat i treballar per la construcció de la nova República de Catalunya des de Cambrils.   També hi va haver moments pels records, ja que el passat 16 de març es van celebrar els 20 anys de la inauguració del local de Cambrils per part de qui era secretari d’ERC: Josep Lluís Carod-Rovira i la presidenta d'aquell moment, Montserrat Pujals.