Camp de Tarragona

Totes les notícies

Jordi Gené presenta l'informe de presidència.

Es celebra Congrés Comarcal d'Esquerra Tarragonès de 2017 a Torredembarra

El dilluns 31 de juliol s'ha celebrat el Congrés Comarcal del Tarragonès a Torredembarra. El president comarcal d'ERC Tarragonès, Jordi Gené, va presentar l'informe de presidència on va destacar la feina feta des del Consell Comarcal,  la importància de treballar a la comarca en el Sí pel referèndum i la necessitat d'ampliar les dones a la militància. La secretària de finances, Maria Grau, va fer balanç econòmic de l'exercici anterior. La benvinguda de l'alcalde de Torredembarra, Eduard Rovira i la cloenda va anar a càrrec de la secretària d'Organització d'Esquerra , Mònica Palacín. Palacín va destacar que "hem de treballar per aconseguir fer d'Esquerra Republicana el partit de referència al territori" i que "les dones han de tenir un paper primordial". També, van assistir a la jornada el diputat al Congrés, Jordi Salvador i la senadora, Laura Castel.

Sabaté i Benet

Jordi Sabaté és el nou president del Consell Comarcal del Priorat

Jordi Sabaté ha estat nomenat ahir el nou president del Consell Comarcal del Priorat. El fins ara alcalde de Vilella Baixa, Jordi Sabaté, amb el vot favorable de tots els consellers i una única abstenció. Sabaté ocuparà  la presidència del Consell Comarcal del Priorat en virtut de l’actual acord de govern, signat a principi de legislatura per CiU i Independents-ERC. Sabaté va fer un agraïment al president sortint per la feina conjunta, Joan Carles Garcia .   El nou president del Consell Comarcal, Jordi Sabaté, ha manifestat en el seu discurs que s’apostarà per polítiques de defensa de la carta del paisatge, defensant la candidatura perquè la UNESCO els reconegui aquest valor i pel desplegament de la carta europea de turisme sostenible. El republicà ha recordat que hem de seguir el Pla estratègic de desenvolupament comarcal i és defensarà el paisatge agrícola mediterrani. Sabaté ha recordat que ho “farem amb la participació de tothom i amb el repte capdalt de la gestió de l'aigua i la revisió de concessions actuals de l'aigua”.   Sabaté ha demanat el suport de tots els grups i consellers pels reptes de futur que tenen plantejats com a comarca i ha agraït, en aquest sentit, per la confiança que li han donat a l'elecció. El republicà ha destacat que el CCPriorat està al costat del procés i de la celebració referèndum l'1 d'octubre. “Estem en uns mesos decisius a nivell nacional i comarcal; d'aquí a l'1 d'octubre passaran moltes coses i caldran tots els suports. El Consell Comarcal del Priorat ja s'ha manifestat sempre a favor del procés i ho seguirem fent”.   El nou president del Consell Comarcal del Priorat ha afirmat que “tenim un repte molt important a la comarca que és aconseguir la declaració per al Priorat de Patrimoni de la Humanitat per part de la UNESCO. En aquest sentit, convocarem properament la comissió del paisatge del Priorat-Montsant-Siurana i junt amb el Parc Natural del Montsant farem el desplegament de la carta del paisatge, que faci compatible el turisme amb la preservació de la comarca”.

Ferran Civit durant al presentació de viacrucisn340.cat

Esquerra Republicana reivindica l’alliberament de l’AP7 amb la campanya ViacrucisN340.cat

Esquerra Republicana presenta la campanya viacrucisN340.cat amb l’objectiu de denunciar i recollir tots els incidents que es duen a terme a la N340  i demanar l’adhesió a un manifest per aconseguir fer pressió a l’estat espanyol per reclamar la manca d’inversió al territori i l’alliberament de l’AP7. El diputat i president d’Esquerra Republicana Camp de Tarragona, Ferran Civit,  ha manifestat que “aquesta campanya és per reivindicar la manca d’infraestructures al territori i demanem a l’estat espanyol l’alliberament dels peatges de l’AP7 per acabar amb el viacrucis de la N340” i ha recordat “que en el darrer any s’han regalat més de 60.000 milions d’euros a la banca, més de 3.000 milions d’euros a les autopistes radials de peatge de Madrid i 1.350 milions al Castor”.   La diputada del Baix Penedès, Teresa Vallverdú, ha defensat que “la comarca està trinxada per moltes vies i el més lògic seria alliberar els peatge de l’AP7 per trajectes més llargs i la N340 servís per comunicació comarcal i interna” i  ha afirmat que així “evitar el greuge dels peatge que ja estan amortitzats de fa molt de temps”.   L’alcalde d’Esquerra de Torredembarra, Eduard Rovira, ha explicat que “l’àrea urbanitzada de la Marítima Residencial per on passa la N340, hi ha molts conflictes en les sortides i entrades, amb risc elevat del trànsit i cues llargues” i ha apuntat que “la solució seria passar el major trànsit per l’AP7, i evitar els viacrucis del cap de setmana”.   Adhereix-te a ViacrucisN340.cat   La campanya per les xarxes i pel web demana que t’adhereix al manifest viacrucisn340.cat per exigir que l'Estat espanyol contempli intervencions urgents que aturin el degoteig de morts i garanteixin unes bones condicions de seguretat i per alliberar immediatament l’AP-7 en el tram que afecta les nostres comarques. #ProuViacrucisN340   Viacrucis N340 és una plataforma social nascuda de la inquietud de diversos electes republicans que té com a objectius denunciar els incidents i problemes de la N340 al seu pas per les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Baix Penedès, i exigir la millora de la seguretat i la mobilitat dels ciutadans que patim aquesta carretera diàriament.

Mònica Palacín al Congrés ERC Camp de Tarragona a Cambrils

ERC Camp de Tarragona organitza el congrés regional a Cambrils

Esquerra Republicana Camp de Tarragona ha fet el Congrés Regional aquest passat 7 de juliol a Cambrils. L'acte ha començat amb la benvinguda de la diputada d'ERC al Congrés dels Diputats, Teresa Jordà. La republicana ha començat el seu discurs destacant que "fa pocs anys era impensable viure aquest moment històric. Estem creant un país nou, i el volem sota els valors republicans". Jordà ha manifestat que "cada dia, l'estat espanyol ens demostra el seu maltracte social, econòmic i polític cap a Catalunya" i "que aquest país el farem pel mèrit de les persones, per la suma de tots i totes".   El president d'Esquerra Camp de Tarragona, Ferran Civit, ha explicat l'informe de la presidència i haafirmat que "estem treballant per garantir q a tots els municipis hi hagi urnes l'1 d'octubre" i "venen els mesos més importants de les nostres vides, treballem per un nou país millor i més just". Civit ha destacat el paper de les dones dins del partit "estem feminitzant el partit i avui ho demostrem, cal ampliar al 50% de les dones". La secretària de Finances de la Regional ERC Camp de Tarragona, Rosa Abelló, ha fet el balanç econòmic i s'han aprovat els dos informes per unanimtat.    La cloenda de la jornada ha anat a càrrec de Mònica Palacín, secretària d'Organització d'ERC, que ha animat a tots i totes a "fer un país nou entre tots i totes, amb un partit fort i crític" i ha remarcat que "estem preparats, som un partit honest I que sabem governar". Finalment, Palacín ha conclòs dient que ""la militància és el múscul del partit hegemònic del país, Esquerra".

Rufián a Sant Pere i Sant Pau

Rufián a Tarragona: "El referèndum de desconnexió no demana independentistes, sinó demòcrates del Sí o del No"

Més de 300 persones han participat en l'acte d'Esquerra Republicana aquest dissabte 1 de juliol a Tarragona a Plaça de Cuba, del barri de Sant Pere i Sant Pau, amb el títol "Una República cohesionada socialment". Han participat en aquesta jornada el portaveu adjunt d'Esquerra Republicana al Congrés, Gabriel Rufián, la senadora, Laura Castel, el diputat al Congrés, Jordi Salvador, el conseller portaveu d'ERC-MES-MDC a l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà, i la consellera, Mònica Alabart. El portaveu adjunt d'Esquerra al Congrés, Gabriel Rufián, ha assegurat que "l'1 d'octubre no acaba res, sinó que comença tot. Començarem a tenir un país decent del qual ens podrem sentir orgullosos". El diputat republicà ha explicat que "el que trenca un país no és votar, és tenir les 750.000 famílies sense ingressos o un 32% de pobresa infantil". Rufián ha afirmat que "nosaltres volem recuperar el país que ens van robar fa 80 anys" i ha recordat que "la fraternitat és deixar guanyar al que pot guanyar. Què no us diguin que guanyar feixistes davant l'urna és impossible". "Ens enfrontem a la bèstia que ens va guanyar fa 80 anys i hi haurà una guerra bruta. El referèndum de desconnexió no demana independentistes, sinó demòcrates del Sí o del No" ha declarat Rufián. El diputat al Congrés dels Diputats per Tarragona, Jordi Salvador, ha començat el seu discurs, destacant la lluita dels estibadors, sindicalistes, i treballadors de classe obrera que eren presents a l'acte. Salvador ha apuntat que "la República Catalana ha de ser una oportunitat per les classes treballadores" i ha afirmat que "s'ha de votar al referèndum de l'1 d'octubre per poder decidir quin país volem". Salvador ha dit que votar per la República Catalana és votar per salut pública, per les pensions, per l'educació pública, pels drets socials". Salvador ha declarat que "volem una República on el salari mínim sigui almenys de 1.200 euros. Aquí sí que podem fer el canvi".

Reyes i Rufà a l'acte de Roda de Berà

ERC Roda de Berà organitza una trobada amb el diputat Eduardo Reyes i el senador Josep Rufà

ERC Roda de Berà va organitzar ahir un  vermut popular de  precampanya pel "SÍ" al Referèndum de l'1 d'octubre. L'acte realitzat aquest diumenge 18 de juny començà amb una passejada del diputat Eduardo Reyes i alguns militants per la Urbanització del Roc Sant Gaietà, establint conversa amb diversos ciutadans per tal de copsar-ne l'opinió sobre el procés. Després de realitzar una breu visita al Museu de la Ràdio "Protagonistas" Luis del Olmo i l'Espai Jvjol, i ja de retorn a la Plaça de la Sardana, al nucli urbà de Roda de Berà, Llorenç Miró, President de la Secció Local d'ERC a Roda de Berà, va donar la benvinguda als presents tot agraint-ne la seva presència, així com la del diputat Eduardo Reyes com la del senador Josep Rufà, que tampoc va voler perdre l'oportunitat de tornar a Roda de Berà. Després dels parlaments, Anna Cortadella i Marina Giner varen fer lectura el Manifest dels Sindicalistes per la Independència, manifest de suport al procés al qual també s'hi han adherit molts càrrecs electes i personalitats. Tot seguit, un col·loqui dels convidats amb els presents per tal de donar informació i desvetllar dubtes mentre es feia un vermut i pica-pica. Ja per tancar l'activitat, un grup de simpatitzants i militants varen realitzar un dinar de germanor acompanyats d'Eduardo Reyes. Tot plegat un senzill i agradable acte de suport a la campanya pel "SI" al Referèndum que se celebrarà el pròxim 1 d'octubre.

Civit, Rufà i Castel a La Riba.

Ferran Civit: "Volem ser els responsables dels nostres èxits i dels nostres fracassos, en tenim tot el dret"

Dos senadors i un diputat d'ERC visiten la Riba per parlar de la República Catalana   Els senadors d'ERC per Tarragona, Laura Castel i Josep Rufà, i el diputat al Parlament de Catalunya per la demarcació tarragonina, Ferran Civit, van ser divendres dia 16 al vespre a la casa de cultura de la Riba, acompanyats pel regidor Josep Alsina, per explicar quina és la seva tasca política a Madrid i a Barcelona i quina és la darrera hora del procés cap a la República Catalana via referèndum.   Diversos veïns i veïnes de la localitat van assistir a la xerrada, que va permetre establir un col·loqui final amb moltes preguntes sobre el futur del país quan Catalunya esdevingui independent. Ferran Civit va manifestar en aquest sentit que "volem ser els responsables dels nostres èxits i dels nostres fracassos, en tenim tot el dret", mentre que els senadors van destacar el paper rellevant que Esquerra Republicana de Catalunya té ara mateix com a partit català de referència en les dues cambres espanyoles, Senat i Congrés.   Aquesta trobada amb militants i simpatitzants forma part del seguit de xerrades i visites arreu del territori del Camp de Tarragona que tenen com a objectiu fer campanya pel Sí i explicar com serà la República Catalana.

Acte de salut a Reus

Acte de Construir una nova república sobre salut a Reus, amb Toni Comín i Noemí Llauradó

Comín: “Quan siguem  república aconseguirem ser la Finlàndia de la salut, només per això la república és imprescindible i imparable”   Esquerra Republicana ha organitzat l’acte per parlar de la construcció de la nova república en matèria de Salut a Reus. El conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya, Antoni Comín, acompanyat de la regidora de Salut de Reus i portaveu d'Esquerra, Noemí Llauradó, ha exposat els principals pilars per una salut de qualitat, universal i pública en la nova república. El conseller de Salut, Antoni Comín, ha destacat que “els principis del sistema de salut són la participació i que el diàleg entre pacient i metge ha de ser horitzontal” i ha defensat que “els ciutadans hem de participar en la presa de les decisions clíniques i assistencials del sistema de salut. Les decisions han de ser compartides”.   El conseller Antoni Comín ha posat èmfasi en què en la gran tasca dels professionals que estan duent a  terme als centres sanitaris, amb un lideratge actiu i ha recordat que “aquest país ha fet el miracle de tenir un dels sistemes de salut més bons d’Europa, tot i tenir un dels més mal finançats, és gràcies a uns professionals increïbles”. “Hem fet una revolució republicana: la recerca, la innovació i el coneixement l’aporten tots els professionals del sistema de salut” ha manifestat Comín. El conseller de Salut ha finalitzat el discurs dient que quan siguem república aconseguirem ser la Finlàndia de la salut, només per això la república és imprescindible i imparable, i ha  reclamat que això “va d’independència i de república, però sobretot va de democràcia”.     Per la seva banda, la regidora de Salut a Reus i portaveu d’ERC, Noemí Llauradó, ha apuntat que “el primer valor fonamental i de l’estat del benestar és la salut” i ha afegit que “valors de la universitat i dels hospitals universitaris, de la recerca i el coneixement són essencials pel futur i dóna un valor afegit de la nova república”.

Roda de premsa sobre esmenes A27

ERC demana 1.080.000 € per l'Alt Camp en les esmenes als pressupostos de l'estat destacant l'acabament de l'A27

Esquerra Republicana demana que es compleixin les inversió mitjançant les esmenes que presentarà al Senat per fer viables inversions com és l'acabament de l'A27 fins a Montblanc. La portaveu d'ERC de la comissió de Foment al Senat, Laura Castel, ha demanat que es prioritzi la finalització de l'A27 dins de les esmenes que presentarà amb una xifra d'1.080.000 € per l'Alt Camp. La senadora Castel ha apuntat que es faciliti les dades de l'estudi perquè el túnel del coll de Lilla sigui apte per substàncies perilloses, ja que "s'ha fet diferents preguntes al ministre i al secretari d'estat però encara no hem rebut la resposta".   El senador d'Esquerra, Josep Rufà, ha explicat que després de la visita amb la Cambra de Comerç de Valls que s'ha dut al matí, han recollit la demanda de què és "prioritat aquesta via pel sector empresarial i les importacions i ha afegit que "l'estat espanyol fa temps que s'està desconnectant del que per la República Catalana ha de ser una prioritat". També, els ha acompanyat el 1r Tinent Alcalde d'ERC a l'Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, ha afegit que reclamem que "el que es pressuposta, s'ha d'executar, per millorar les infraestructures del territori". Entre les esmenes dels pressupostos per la comarca de l'Alt Camp també trobem destacades la inversió del desdoblament del tren a Picamoixons o el by-pass del tren a Valls, entre d'altres.