Camp de Tarragona

Totes les notícies

Els dos advocats de Drets.cat i el president d'ERC Tarragona.

Drets.cat posa en marxa l'assessorament jurídic pels afectats de l'1O del  Camp de Tarragona

El col·lectiu Drets.cat posa en marxa l'assessorament jurídic pels afectats del  Camp de Tarragona durant el referèndum de l'1 d'octubre. Els interessats podeu escriure a afectats1o.tarragona@gmail.com i us informaran dels passos a seguir. El president d'ERC Tarragona i portaveu de les víctimes, Sergi Albarran, destaca que "cal que totes les persones afectades durant el referèndum denunciem per poder saber que va passar i reivindicar els danys fets a un poble per dignitat".

Núria Gavarró

EN HOMENATGE A LLUÍS COMPANYS

Aquest diumenge es compleixen 77 anys de l’afusellament del nostre president, Lluís Companys. Un assassinat, que lluny d’esborrar la petita nació catalana que ell presidia, la va fer més forta. Com sempre ERC de la federació comarcal Alt Camp i la secció local de Valls el recordarem tirant les salves d’honor a la Plaça del Blat a trenc d’alba i fent l’ofrena floral al monument de Lluís Companys. El nostre president màrtir ens va deixar un llegat que és ben palpable en els moments polítics tant transcendentals que està vivint el nostre país. Commemorar aquesta efemèride ens ajuda a recordar, any rere any, que a Companys li devem la valentia, l’abnegació i la constant defensa de la democràcia que portem a l’ADN i que hem demostrat clarament aquestes últimes setmanes i, en especial, durant l’1O quan no vam tenir por de defensar les urnes perquè es pogués desenvolupar el referèndum d’autodeterminació del poble català. Seguint la tradició dels republicans de l’època, Companys era federalista i sempre buscà la confluència entre espais polítics i va defensar l’autonomia de Catalunya en el marc d’una Espanya federal. Aquest esforç de vertebració d’un espai d’esquerres amb capacitat per governar, es tradueix l’abril del 1931  en una victòria electoral d’Esquerra Republicana de Catalunya que fa hegemònic el republicanisme catalanista d’arrel popular. Si mirem fins on hem arribat avui com a país podem dir que l’esforç que ha fet Esquerra Republicana en les dues darreres dècades, per crear complicitats amb espais propers ha estat la clau dels creixements electorals i decisiu pel desenvolupament del procés sobiranista. L’independentisme es dispara per la incapacitat dels federalistes per concretar un projecte polític i la incomprensió dels partits espanyols per l’autonomia catalana. I subratllant clarament el seu contingut social el nou Estat català ho serà en forma de república, la futura República Catalana.

La Diputació de Tarragona i el Consell Comarcal del Tarragonès condemnen la violència policial de l'1-O de forma enèrgica i clara

Afirma que "estarà al costat d'allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya" El Ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat avui amb els vots dels grups CiU, ERC i CUP (l'abstenció del PSC i el vot en contra de Ciutadans), una moció que condemna la violència policial viscuda a Catalunya en el dia del referèndum de l'1 d'octubre. I en to solemne vol "deixar constància que les administracions locals, entre elles la Diputació de Tarragona i els seus càrrecs electes estaran al costat d'allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya". La moció –presentada per CiU i ERC- descriu l'1 d'octubre de 2017 com un dia que "passarà a la història a Catalunya per la vergonya d'un govern de l'Estat espanyol repressor que ha exercit una dura violència davant d'uns ciutadans absolutament indefensos", que van mostrar una "actitud cívica, serena, coratjosa, pacífica i persistent malgrat les amenaces i l'estat de setge i por". Per això, la Diputació avui "condemna de forma enèrgica i clara tota la violència injustificada generada pel Govern de l'Estat espanyol, contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que l'únic que volien és decidir i exercir la democràcia. Aquestes agressions van provocar més de 900 ferits, alguns d'ells ingressats en centres hospitalaris." L'ens manifesta "tot el nostre afecte i suport a les persones ferides durant les càrregues policials a Catalunya". La Diputació exigeix la retirada dels efectius policials del Cuerpo Nacional de Policia i la Guàrdia Civil enviats de manera expressa per impedir l'exercici democràtic de votar en un referèndum, i també demana que el Govern de l'Estat assumeixi totes les responsabilitats pels danys personals i materials conseqüència d'aquesta brutal repressió. L'ens posa en valor "l'actitud, valentia i el comportament cívic i pacífic de prop de 3 milions de persones que el dia 1 d'octubre es van expressar a les urnes", tenint una menció especial per "als qui se'ls va usurpar el vot ja dipositat dins d'urnes requisades".

ERC Camp de Tarragona

COMUNICAT Esquerra Camp de Tarragona condemna les agressions de l’estat espanyol i reivindica dignitat democràtica contra la repressió

La Regional d’ERC Camp de Tarragona condemna les diferents agressions que es van dur a terme pels cossos policials de l’estat espanyol el diumenge 1 d’octubre durant el referèndum d’autodeterminació de Catalunya. Tanmateix, agraeix la participació, l’esforç i el treball constant de moltes persones implicades per dur a terme el referèndum. A més, mostra la solidaritat amb les víctimes dels atacs policials d'ahir i dóna suport als municipis on van tenir més repressió com Alió, Vilabella, Renau, Cabra del Camp, Sarral, Mont-roig del Camp, Sant Carles de la Ràpita, Vila-seca i Tarragona en els diferents barris com Torreforta, Camp Clar i Sant Pere i Sant Pau, entre altres. ERC Camp de Tarragona afirma que el poble català ha estat digne i a l’altura fent front a moltes amenaces davant d’un estat espanyol indigne. Milers de catalans van ser els guardians dels col•legis electorals i per tant, de la democràcia. Destaca que vindran dies encara més difícils, però que les mobilitzacions de les persones al carrer seran claus per aconseguir tornar a vèncer. Estem tots i totes conjurats per construir la República Catalana. Demà, per dignitat democràtica i contra la repressió, aturarem el país, com a resposta a la greu vulneració de drets i llibertats viscuda ahir. Ferran Civit i Martí President d’ERC Camp de Tarragona Tarragona, 2 d’octubre de 2017

Comín, Civit, Vilalta, Reyes i Boquet han participat com a ponents a l'acte de Salou.

Comín a Salou "Ens estem jugant les properes dècades i per això estem disposats a pagar el preu que sigui"

Gairebé un miler de persones ha omplert aquest vespre la plaça de la Pau de #Salou en l'acte que tancava la campanya del #referèndum al Camp de Tarragona. Com ha destacat el mateix conseller de Salut, Toni Comín, que encapçalava el cartell de ponents, ha estat l'acte polític més multitudinari que mai s'ha fet a Salou per part d'Esquerra Republicana de Catalunya. Davant d'un públic molt variat i de totes les edats, el conseller Comín ha assegurat que "això que fem aquí a Catalunya és un acte d'amor a Espanya perquè ells necessiten un procés constituent com el pa que es mengen" i ha afegit que "el franquisme s'ha tret la careta i ha tornat, i el qui diu que és equidistant n'és còmplice". Segons Toni Comín, "ens estem jugant les properes dècades i per això estem disposats a pagar el preu que sigui". Comín ha estat acompanyat per Ferran Civit, diputat al Parlament i president regional d'ERC al Camp de Tarragona, que ha afirmat que "diumenge que ve tenim un 2x1: assolir la República catalana i acabar amb el règim del 78". També han intervingut la directora general de Joventut, Marta Vilalta, que ha dit que "a partir de diumenge tenim l'oportunitat de les oportunitats a les nostres mans per a tothom: dones, grans i joves", i el diputat i fundador de Súmate, Eduardo Reyes, que ha assegurat: "Votarem aquest diumenge i ho farem amb les nostres armes que són les nostres mans netes i les paperetes". L'acte ha estat presentat per Alexandre Boquet, regidor d'ERC a Salou, i Aina Rovira, representant territorial de les JERC. Boquet ha destacat que "farem la República amb tota aquesta gent jove que s'ha mobilitzat i defensa la democràcia". #RajoyORepública #HolaRepública #LaLlibertatNoEsJutja#NovaRepúblicaSí #1Oct2017 #Votarem #Guanyarem

La diputada Anna Simó va demanar que tots els col·legis estiguin oberts l'1 d'octubre.

Més de 700 persones assisteixen a l'acte central de l'1O a Tarragona

Simó: “Cada un de nosaltres ha de portar a 7 companys a votar: participació i mobilització massiva i a guanyar!" La secretària primera de la Mesa, Anna Simó, ha fet una crida aquest vespre a Tarragona davant més de 700 persones per encarar el tram final aconseguint mobilitzar aquelles persones que encara tenen dubtes. “Cada un de nosaltres ha de portar a 7 companys a votar: participació i mobilització massiva i a guanyar!”, ha afirmat. “Queden 6 dies i no hi ha alternativa, no hi ha punt de retorn, votarem!", ha afegit Simó, que ha demanat que la gent es mobilitzi hores abans d’anar a votar. Simó ha volgut tranquil·litzar els assistents davant dels missatges amenaçadors constants que arriben des de l’Estat, especialment, després que la Fiscalia hagi ordenat als Mossos que identifiquin i prenguin declaració als responsables dels col·legis de l’1-O. “No us poden acusar de res ni us poden cridar a declarar perquè vosaltres no sou els amos dels col·legis, ho és el Departament d’Ensenyament i el Govern de Catalunya, que dona la cara pel país”, ha afirmat. “Estan convertint aquest estat en un estat policial. A qui volen espantar, a nosaltres? Doncs no”, ha dit Simó. “Que no us enganyin, estar a la meses o anar a votar ni està prohibit ni és il·legal”, ha afegit. “Res ni ningú impedirà el referèndum. Pensen que fent impossible la logística del referèndum, no el farem. Però s’equivoquen. Allà on ells posen traves, nosaltres posem alternatives”, ha sentenciat. El conseller de Salut, Toni Comín, ha afirmat que la repressió que està imposant l’Estat és la senyal més clara que el sobiranisme està guanyant la partida i que tenen por del poble. “La repressió a què ens estan sotmetent és la prova que estem guanyant. Tenen por i nosaltres ja no en tenim gens ni mica”, ha afirmat. Comín ha destacat que el “Govern està valent”, malgrat que no és a l’executiu a qui temen. ”La nostra valentia no és el problema del senyor Rajoy.

Acte de les dones a Torredembarra.

Les dones protagonitzen la campanya de l'1 d'Octubre al Camp de Tarragona

Les dones han protagonitzat el cap de setmana de campanya d'ERC al Camp de Tarragona. Entre dissabte 16 i diumenge 17, es van fer parades informatives sobre l'1 d'Octubre en localitats com Reus, Valls, Vandellòs i l'Hospitalet i Torredembarra, on les dones de diferents generacions van parlar entre elles i amb els assistents sobre la nova República catalana i sobre el seu paper actiu en la construcció del nou país. Amb el lema 'Dones pel Sí', les parades van acollir petites xerrades amb dones de diverses edats i procedències que van defensar la necessitat de reivindicar el vot femení com a decisiu en el referèndum i vital en la futura construcció de la República. Tots els actes van ser molt concorreguts i es van repartir xapes del Sí a la República.

Acte a Almoster amb Noemí Llauradó, Àngel Xifré, Mariona Quadrada i Pep Canals

Comencem els actes al territori del Camp de Tarragona

El territori del Camp de Tarragona ja ha començat la campanya amb diferents actes a tot el territori. El divendres 15 de setembre, els senadors Laura Castel i Josep Rufà van estar a Falset, acompanyats del president comarcal, Jordi Sabaté, amb un centenar de persones interessades amb l'actualitat i amb la nova república. També,  l'expresident del Parlament Ernest Benach ha parlat de la #NovaRepúblicaSí a la Nou de Gaià davant un centenar de persones en un acte organitzat per l'ANC, el passat dissabte 16 de setembre i diumenge, la plaça Major de Solivella es va plenar  amb el president d'ERC Camp de Tarragona i diputat al Parlament, Ferran Civit, Toni Rosich i Marc Vinya. Finalment, dilluns 18 de setembre, l'alcalde Àngel Xifré i la regidora reusenca Noemí Llauradó han estat explicant a Almoster quins són els motius per votar per aconseguir la nova República Catalana.

El Vicepresident Junqueras durant el seu parlament a Tarragona.

Arrenca la campanya del referèndum de l'1 d'octubre a Tarragona amb 9.000 persones

Junqueras: “Tot el que queda per fer només depèn de nosaltres. Sortim a votar massivament l’1 d’octubre" El bloc del sí ha iniciat aquest vespre la campanya del referèndum de l’1 d’octubre al Tarraco Arena de Tarragona davant més de 9.000 persones i unes 3.000 que s’han quedat fora del recinte. L’acte ha comptat amb els representants de les entitats sobiranistes i tots els partits que defensen el sí, entre els quals Esquerra Republicana ha comptat amb una important representació amb consellers, diputats, senadors, alcaldes i altres integrants del partit.  El vicepresident del Govern i president d’Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, ha encoratjat a sortir a votar massivament l’1 d’octubre per guanyar la república catalana. "No està tot fet, però tot el que queda només depèn de nosaltres. Sortim a votar massivament l’1 d’octubre”, ha afirmat Junqueras.  El president d’Esquerra ha reivindicat que durant anys l’independentisme ha recorregut el país assegurant que construiria una majoria social que acabaria a les institucions i des d’allà posaria “el futur en mans de la gent a través del referèndum”, fet que s’ha complert, ha assegurat. “Hem après que la nostra força està en el fet d’assumir els reptes de forma massiva i col·lectiva, omplint i desbordant carrers, places, pobles i ciutats i també les urnes. Aquest és la nostra força”, ha proclamat Junqueras. El vicepresident del Govern ha destacat els èxits d’aquesta mobilització: “És la mobilització de tots i cadascun de nosaltres la que explica perquè avui el president de la comissió europea ha dit que si Catalunya vota que sí hauran de reconèixer la nova república”, ha afirmat.  Junqueras ha recordat que les amenaces no podran aturar el referèndum, perquè responem massivament: “Quan amenacen els nostres alcaldes i regidors, responem amb més alcaldes. Aquest vespre ja són més de 750 alcaldes compromesos amb el referèndum”, ha avançat.