Camp de Tarragona

“Esquerra Republicana ha prioritzat donar resposta a l’emergència sanitària, econòmica i social a Catalunya”

Raquel Sans Guerra, Gabriel Rufián Romero i Jordi Salvador Duch, aquesta tarda.
Gabriel Rufián Romero, Jordi Salvador Duch i Raquel Sans Guerra debaten en un col·loqui telemàtic amb militants, amics i amigues i persones simpatitzants sobre el suport als pressupostos generals de l’Estat.

Militants, amics i amigues i persones properes a Esquerra Republicana de Catalunya han pogut participar aquesta tarda en un col·loqui telemàtic sobre els pressupostos generals de l’Estat (PGE) amb els diputats al Congrés Gabriel Rufián Romero i el tarragoní Jordi Salvador Duch, moderat per la diputada i candidata al Parlament per Tarragona, Raquel Sans Guerra. “Hem prioritzat donar resposta a l’emergència sanitària, econòmica i social a Catalunya davant la situació provocada per la pandèmia”, han exposat els diputats que van negociar els comptes estatals.

Els PGE doblen el pressupost per a la dependència, per a que “els nostres avis i àvies tinguin els recursos necessaris per a una vida digna”, han explicat. Rufián i Salvador han posat més exemples. Així, també contenen una inversió rècord en sanitat gràcies als fons europeus, i fruit de l’acord assolit, Catalunya recupera tot el deute pendent en beques per a l’estudi, per garantir que les matrícules universitàries no suposen un fre per a la igualtat d’oportunitats. Així mateix, hi han transferències directes per valor de més de 500 milions d’euros per donar aire a una Generalitat perquè, per exemple, hagi pogut posar 2.000 euros a disposició de cadascun dels 116.000 autònoms en una situació més precària.

“Algú creu -ha preguntat Salvador- que si no els haguessin votat Esquerra i EH Bildu l’Estat no tindria pressupostos? Oi tant que sí: els pressupostos austericides i contra Catalunya de Rajoy i Montoro, si haguessin prosperat les esmenes a la totalitat que van presentar alguns grups, o bé, de la mà de Ciutadans, uns comptes totalment contraris a Catalunya i a les necessitats socials”. Jordi Salvador ha afegit: “Són uns pressupostos més de les persones que dels territoris, en un any excepcionalment maligne per a molta gent. Qui no coneix algú en ERTO, per exemple? Doncs bé, aquests diners dels ERTO estan en els PGE”. Esquerra, per tant, va triar fer política, ser útil a la ciutadania i a Catalunya.

Tal com estan les coses, amb moltes persones a l'atur, negocis tancats, empobriment i patiment generalitzat a Catalunya, Esquerra va prioritzar l'oportunitat d'ampliar inversions socials, per a autònoms, per a pimes, en educació, en sanitat, en beques, en dependència, per donar un impuls imprescindible a la cobertura social i a la reactivació econòmica. “Vam posar la força de la nostra negociació per fer possible que el nostre govern pogués gestionar els recursos necessaris i es dotés de més eines per afrontar la situació d'emergència que estem vivint”, segons Rufián.

La gestió directa de l'ingrés mínim vital o de les ajudes de la Unió Europea en són alguns dels exemples. També la finalització del 155 financer a la Generalitat i inversions i transferències per valor de 2.339 milions d’euros, per primer cop per sobre del pes del PIB català. I una clàusula de compliment de les inversions en infraestructures per garantir que veritablement tiren endavant.

“És evident que aquests no són els nostres pressupostos, són els pressupostos de l'Estat espanyol. És per això, també, que volem construir una República Catalana independent, amb els pressupostos veritablement justos que Catalunya vol i es mereix, perquè a la República Catalana hi hem de ser totes i tots”, han assegurat.