Camp de Tarragona

ERC impulsa que la Diputació de Tarragona reconegui com a interlocutor l'Associació de Micropobles de Catalunya i reclami millores de servei a ADIF i RENFE

Ple de la Diputació de Tarragona de juny
A través de dues mocions que els republicans van presentar i a les que altres grups polítics s'han acabat afegint-hi

El Ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat dues mocions que han estat impulsades pel Grup Polític d'ERC i a les que altres grups han acabat afegint-s'hi. Per un cantó, la institució ha aprovat reconèixer l'Associació de Micropobles de Catalunya com a interlocutor per intercedir entre l'ens i els associats, municipis de menys de 500 habitants que pateixen particularitats respecte als municipis més poblats com, per exemple, no tenir ni l’estructura ni recursos necessaris per poder fer front als reptes. I per l'altre cantó, la Diputació expressa el suport a les reclamacions dels treballadors d'ADIF i a la demanda del territori de millora dels serveis ferroviaris.

La moció sobre els micropobles la presenten conjuntament ERC, CiU, PSC i CUP. Amb ella, la Diputació reconeix les especificitats i els trets diferencials dels micropobles respecte la resta de consistoris i la importància d’aquests en la configuració de bona part del país i del paisatge que actualment coneixem. Reconeix que els micropobles pateixen un seguit de greuges, en àmbits diversos, que els dificulta la seva gestió ordinària i funcionament diari. Per això, la Diputació es compromet a reconèixer l’Associació de Micropobles de Catalunya com a interlocutor d’aquest col·lectiu i a col·laborar i  mantenir-hi un contacte regular, i també insta a altres institucions (Parlament i Generalitat) a fer el mateix.

L'Associació de Micropobles de Catalunya compta amb els següent municipis associats a la demarcació: Alió, Figuerola del Camp i Mont-ral (Alt Camp); Duesaigües i  l'Albiol (Baix Camp); Conesa, les Piles, Pira, Pontils, Rocafort de Queralt, Savallà del Comtat,  Senan,  Vallclara i Vilanova de Prades (Conca de Barberà); la Morera de Montsant, Poboleda, Porrera, Ulldemolins i la Torre de Fontaubella (Priorat); i  Arnes i Caseres (Terra Alta).

Moció sobre el deficient servei ferroviari d'ADIF i RENFE
Per altra banda, la segona moció del Ple que ERC impulsa l'han acabat presentat de forma conjunta cinc dels sis grups de la Diputació: ERC, CiU, PSC, Ciutadans i CUP (tots menys PP). Es tracta d'un text que incorpora les reclamacions dels treballadors d'ADIF, unes reclamacions que s'han vehiculat en una moció que s'ha acabat presentant i aprovant en diversosajuntaments; però la moció impulsada per ERC a la Diputació també fa referència a altres aspectes més enllà de l'àmbit dels treballadors d'ADIF.

Els punts d'acord d'aquesta moció són:
1. Donar suport a les reivindicacions de més inversió, més recursos humans i més seguretat a la circumscripció de Tarragona, efectuades pel Comitè d'Empresa d'ADIF.
2. Com a conseqüència del punt 1, exigir a ADIF, i en conseqüència al Govern de l’Estat espanyol, que des del Ministerio de Fomento s’executin les mesures i la inversió necessària per portar a terme un pla urgent de millora i mantenint de les línies ferroviàries R13, R14, R15, R16, per tal de millorar la freqüència de pas, el servei, la seguretat i la reducció del temps emprat en els trajectes.
3. Instar el Govern de l’Estat espanyol a realitzar les inversions necessàries a les instal·lacions fixes, andanes i estacions, tant de RENFE com d’ADIF, de la demarcació de Tarragona per assegurar que totes les estacions disposin d’un accés adequat als trens per a les persones amb mobilitat reduïda, una bona il·luminació i senyalització a totes les estacions, un accés segur a les andanes a través de passos soterrats o elevats, que s'anunciï per megafonia a més dels panells informatius els trens que hi han de tenir parada o pas i que disposin de lavabos públics adaptats.

Mots clau
: Diputació Tarragona