Camp de Tarragona

Pere Muñoz interpel·la el Govern i li demana explicacions sobre el canvi de dates per a la decisió sobre el cementiri nuclear

El senador per Tarragona, Pere Muñoz, interpel·larà al Govern espanyol el pròxim Ple del 20 de juliol sobre quan té previst l'aprovació definitiva de la ubicació Magatzem Temporal Centralitzat (MTC) de residus radioactius i si pensa abordar abans amb els partits polítics i les Comunitats Autònomes aquest consens necessari que fixa l'acord del Congrés dels Diputats del 23 de juny de 2010.

Pere Muñoz argumenta en el text d'aquesta interpel·lació que, després de la resolució del 29 de desembre de 2009 del Ministeri d'Indústria per a la selecció de municipis candidats a situar la instal·lació del magatzem temporal centralitzat (MTC) de residus radioactius, ja ha transcorregut el termini de presentació d'al·legacions, el personal d’ENRESA ja ha visitat els vuit municipis candidats i ha realitzat els tràmits d'avaluació de les candidatures. Per això, el senador pregunta si el Govern ha rebut l'informe final de la Comissió Interministerial, encarregada d'analitzar les candidatures sobre els municipis idonis on situar la instal·lació, i quan es farà públic aquest informe.

També explica el senador de l’Entesa que el passat 24 de juny, el Ministre d'Indústria anunciava que el Govern estava disposat a ajornar la decisió sobre la ubicació del MTC per a arribar a un pacte amb el PP i que el magatzem de residus nuclears s'havia de situar amb el màxim consens social i polític, que s'ha de basar en el diàleg i l'acord amb el PP.