Camp de Tarragona

“El nou episodi de Ryanair amb l’Aeroport de Reus dóna la raó als que sempre hem reclamat una gestió autònoma sense AENA”

El cap de llista per Tarragona d’Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions al Parlament de Catalunya, Sergi de los Rios, surt al pas del nou episodi que viurà l’Aeroport de Reus aquest hivern amb la companyia irlandesa Ryanair. Dirigents de l’aerolínia ahir van reclamar taxes més petites als aeroports de Reus i Girona o, si no, en reduirien la seva presència un 10% anual. Sergi de los Rios assegura que “aquest nou episodi dóna la raó als que sempre hem propugnat que els aeroports catalans han de tenir una gestió pròpia, des del territori, autònoma i deslligant-se de la gestió centralitzada d’AENA”.

Esquerra assegura que la direcció dels aeroports de Reus i Girona, talment també el de Barcelona, no poden prendre decisions pròpies per a benefici estricte del seu aeroport, ja que “sempre haurà de preguntar a la direcció centralista del monstre empresarial AENA, qui té una gestió caduca i extemporània que només té un parangó a Europa, i és el model de Romania”. En definitiva, “demanem homologar-nos al sistema de gestió de tots els aeroports europeus a excepció dels espanyols i romanesos”.

Les peticions de Ryanair de taxes més petites “són temes que sempre s’acabaran decidint a Madrid, i en matèria de decisió sobre taxes la direcció de l’Aeroport de Reus no tindrà mai les mans lliures si no ens desempalleguem d’AENA”, ha explicat Sergi de los Rios.

Finalment, el representant d’Esquerra recorda que quan es debatia l’Estatut de Catalunya al Congrés de Diputats, la retallada del traspàs dels aeroports va venir acompanyada d’una promesa del PSOE a CiU i PSC de “descentralitzar la gestió dels tres aeroports petits; quatre anys després Zapatero no ha complert allò però tampoc els 25 diputats del PSC ni els 10 de CiU han usat la seva força per arrossegar-hi el govern espanyol”, ha criticat Sergi de los Rios. “CiU ataca els 25 diputats del PSC al Congrés per la seva subordinació dins del Grup del PSOE; no obstant, els 10 de CiU han desaprofitat ocasions per collar el president del govern espanyol pel que fa al traspàs de gestió dels aeroports catalans”, ha conclòs.