Camp de Tarragona

L'eurodiputat d'ERC, Josep-Maria Terricabras es reuneix amb la Munyaneta, estibadors i comitè d'empresa d'Adif a Tarragona

Civit,  Ricomà, Terricabras i Castel
Civit, Ricomà, Terricabras i Castel

L'eurodiputat d'ERC Josep-Maria Terricabras: "Cal que tinguem el convenciment personal pel referèndum i Europa acceptarà el que calgui, si la ciutadania ho vol"

L'eurodiputat d'Esquerra Terricabras va visitar ahir Tarragona en una sessió de treball on ha visitat l'Associació Provincial de Paràlisis Cerebral de Tarragona La Muntanyeta per trobar sinergies amb entitats europees, s'ha reunit amb els estibadors on ha recollit la seva demanda laboral i ha fet seguiment amb el comitè d'empresa d'Adif després de la visita que van tenir a Brussel·les on demanaven més finançament ferroviari i pels treballadors. A les visites, Terricabras va ser acompanyat per la senadora, Laura Castel i pel regidor d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà. En acabar, ha fet un dinar-col·loqui on ha plantejat quin és el posicionament d'Europa envers el procés català i el Brexit.

L'eurodiputat republicà ha destacat que "Europa és un club d'estats i això fa que no es reaccioni de manera conjunta" i ha apuntat que "hem d'aprofitar el Brexit, per mirar de canviar el tractat de Lisboa i fer una Europa més federal". Terricabras ha defensat que "volem una Europa diferent i em de mostrar el nostre interès per col·laborar-hi. Cal que tinguem elconvenciment personal pel referèndum i Europa acceptarà el que calgui, si la ciutadania ho vol".

Finalment, l'eurodiputat d'ERC, Terricabras, ha exposat que "podríem entrar a l'EFTA com Suïssa, Noruega i Finlàndia, tampoc no ens hauríem d'amoinar, ja que l'important és el motor de l'economia, de la cultura i això ho tenim assegurat". Terricabras ha explicat que el que més sorprén a Europa és que "en un país democràtic no es pugui fer un referèndum, es pugui votar". Per la seva banda, Terricabras ha reclamat que el corredor del mediterrani s'ha de potenciar perquè arriba al nord d'Europa i ha denunciat que no passa per Madrid, ja que es troba a 1000 quilòmetres del mar com vol fer creure que és el corredor central fins a Algesires.