Camp de Tarragona

Més de 700 persones assisteixen a l'acte central de l'1O a Tarragona

La diputada Anna Simó va demanar que tots els col·legis estiguin oberts l'1 d'octubre.

Simó: “Cada un de nosaltres ha de portar a 7 companys a votar: participació i mobilització massiva i a guanyar!"
La secretària primera de la Mesa, Anna Simó, ha fet una crida aquest vespre a Tarragona davant més de 700 persones per encarar el tram final aconseguint mobilitzar aquelles persones que encara tenen dubtes. “Cada un de nosaltres ha de portar a 7 companys a votar: participació i mobilització massiva i a guanyar!”, ha afirmat. “Queden 6 dies i no hi ha alternativa, no hi ha punt de retorn, votarem!", ha afegit Simó, que ha demanat que la gent es mobilitzi hores abans d’anar a votar.

Simó ha volgut tranquil·litzar els assistents davant dels missatges amenaçadors constants que arriben des de l’Estat, especialment, després que la Fiscalia hagi ordenat als Mossos que identifiquin i prenguin declaració als responsables dels col·legis de l’1-O. “No us poden acusar de res ni us poden cridar a declarar perquè vosaltres no sou els amos dels col·legis, ho és el Departament d’Ensenyament i el Govern de Catalunya, que dona la cara pel país”, ha afirmat. “Estan convertint aquest estat en un estat policial. A qui volen espantar, a nosaltres? Doncs no”, ha dit Simó. “Que no us enganyin, estar a la meses o anar a votar ni està prohibit ni és il·legal”, ha afegit. “Res ni ningú impedirà el referèndum. Pensen que fent impossible la logística del referèndum, no el farem. Però s’equivoquen. Allà on ells posen traves, nosaltres posem alternatives”, ha sentenciat.

El conseller de Salut, Toni Comín, ha afirmat que la repressió que està imposant l’Estat és la senyal més clara que el sobiranisme està guanyant la partida i que tenen por del poble. “La repressió a què ens estan sotmetent és la prova que estem guanyant. Tenen por i nosaltres ja no en tenim gens ni mica”, ha afirmat. Comín ha destacat que el “Govern està valent”, malgrat que no és a l’executiu a qui temen. ”La nostra valentia no és el problema del senyor Rajoy. La valentia a la qual té pànic és la dels anònims, la dels humils, la de centenars i milers de persones tossudament alçats”, ha dit. “Tenen por d’un poble, perquè saben que si resisteix no tenen res a fer. No hi ha repressió que aguanti un poble mobilitzat”, ha afegit.

Comín ha destacat també que aquest procés “no va de nacionalismes ni identitats, sinó que va de drets socials”. “Això és un projecte col·lectiu, perquè Catalunya pugui tenir un estat del benestar dels millors d’europa”, ha afegit.

La directora general de Joventut, Marta Vilalta, ha destacat que el país està orgullós de la mobilització que han demostrat els darrers dies els joves catalans. “Orgullosos estem del jovent d’aquest poble!”, ha afirmat. Vilalta ha defensat que els darrers dies el procés ha passat de ser “la revolució dels somriures a la revolució de la dignitat, perquè ens han fet aixecar com a poble”. La republicana ha destacat com la repressió de l’Estat ha fet reaccionar els ciutadans i aquests han demostrat “ja hem començat a ser un estat defensant els nostres drets”.

Vilalta, com Simó, ha animat a seguir treballant per convèncer a tota aquella gent que encara no ho té clar. "És la recta final i només ens cal persistir, persistir i seguir treballant per convèncer més gent. Només depèn de nosaltres, de convèncer aquells que encara no ho tenen molt clar. No en tenim de por. Ells sí que tenen por, perquè la gent són la principal amenaça del seu règim, a través de les urnes i del nostre vot", ha conclòs.

També ha intervingut el portaveu d’Esquerra a l’Ajuntament de Tarragona, Pau Ricomà, que ha demanat a l’alcalde Ballesteros que es decideixi “a defensar els drets dels tarragonins”.