Camp de Tarragona

La Diputació de Tarragona i el Consell Comarcal del Tarragonès condemnen la violència policial de l'1-O de forma enèrgica i clara

Afirma que "estarà al costat d'allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya"

El Ple de la Diputació de Tarragona ha aprovat avui amb els vots dels grups CiU, ERC i CUP (l'abstenció del PSC i el vot en contra de Ciutadans), una moció que condemna la violència policial viscuda a Catalunya en el dia del referèndum de l'1 d'octubre. I en to solemne vol "deixar constància que les administracions locals, entre elles la Diputació de Tarragona i els seus càrrecs electes estaran al costat d'allò que decideixin les institucions catalanes, Govern català i Parlament de Catalunya".

La moció –presentada per CiU i ERC- descriu l'1 d'octubre de 2017 com un dia que "passarà a la història a Catalunya per la vergonya d'un govern de l'Estat espanyol repressor que ha exercit una dura violència davant d'uns ciutadans absolutament indefensos", que van mostrar una "actitud cívica, serena, coratjosa, pacífica i persistent malgrat les amenaces i l'estat de setge i por".

Per això, la Diputació avui "condemna de forma enèrgica i clara tota la violència injustificada generada pel Govern de l'Estat espanyol, contra veïns i veïnes dels nostres pobles i ciutats que l'únic que volien és decidir i exercir la democràcia. Aquestes agressions van provocar més de 900 ferits, alguns d'ells ingressats en centres hospitalaris."

L'ens manifesta "tot el nostre afecte i suport a les persones ferides durant les càrregues policials a Catalunya".

La Diputació exigeix la retirada dels efectius policials del Cuerpo Nacional de Policia i la Guàrdia Civil enviats de manera expressa per impedir l'exercici democràtic de votar en un referèndum, i també demana que el Govern de l'Estat assumeixi totes les responsabilitats pels danys personals i materials conseqüència d'aquesta brutal repressió.

L'ens posa en valor "l'actitud, valentia i el comportament cívic i pacífic de prop de 3 milions de persones que el dia 1 d'octubre es van expressar a les urnes", tenint una menció especial per "als qui se'ls va usurpar el vot ja dipositat dins d'urnes requisades".

La Diputació denuncia "la manipulació dels fets que estan realitzant alguns membres del Govern espanyol davant l'opinió pública, amb la finalitat d'amagar i justificar la brutalitat de les actuacions policials, de les que només ells en són els responsables".

Finalment, demana "la mediació i el suport de les institucions europees i de la comunitat internacional perquè els catalans tenim dret a decidir el nostre futur".

Consell Comarcal del Tarragonès l'aprova amb els vots en contra del PSC, PP i C's

Ahir el ple del Consell Comarcal del Tarragonès també va aprovar la moció subscrita per Esquerra Republicana, CiU i Iniciativa-eu amb els vots en contra del PSC, PP i C's. Aquesta moció explicita principalment la solidaritat amb els municipis afectats pels danys provocats per la violència policial i amb les persones que han resultat ferides com a resultat de la brutalitat en l'actuació desproporcionada dels cossos de seguretat de l'Estat. Tanmateix, exigeix al Ministeri de l'Interior el rescabalament pels danys materials causats pels cossos de seguretat de l'Estat en la seva actuació desmesurada a Catalunya i la dimissió de tots els càrrecs polítics implicats en l'exercici de la violència d'Estat i de la vulneració dels drets humans a Catalunya.
També, es reclama la retirada immediata dels efectius policials dels cossos de l'Estat que van ser destinats a Catalunya per reprimir el referèndum i que encara hi romanen. Finalment, la moció esmenta que cal comunicar aquest acord a l'Associació Catalana de Municipis, l'Associació de Municipis per la Independència, al Ministeri de l'Interior, la Delegació del Govern espanyol a Catalunya i la Subdelegació corresponent.