Camp de Tarragona

Notícia

El Congrés aprova una proposta d’Esquerra per reclamar impuls polític i inversions pendents a l’aeroport de Reus

La comissió de Foment del Congrés de diputats ha aprovat aquest dijous una proposició no de llei d’Esquerra Republicana que reclama l’impuls a l’aeroport de Reus-Costa Daurada i el desplegament d’un pla d’inversions que el situï al lloc que li correspon per a una instal·lació de la seva categoria. El PP hi ha votat en contra i Ciudadanos s’ha abstingut.
La proposició ha anat endavant amb una esmena transaccional pactada amb PSOE i Unidos Podemos, que demana que aquest 2018 s’actualitzi i es posi en marxa el pla de protecció de l’aeroport i que els propers pressupostos generals de l’Estat facin efectiva la inversió a l’aeroport de Reus inclosa en el seu pla director de 2006, que no es va arribar a executar.
“El de Reus ha de deixar un aeroport de tercera divisió”, ha denunciat el diputat tarragoní Jordi Salvador, que ha defensat la proposta a la comissió i ha enumerat diferents exemples recollits en mitjans de comunicació del territori que confirmaven la imatge de l’aeroport de Reus com a “germà pobre d’AENA”, amb serveis limitats “i fins i tot incomplint els seus propis requisits de seguretat”.
Salvador ha recordat que l’àrea metropolitana de Tarragona, amb 623.000 habitants, és la segona de Catalunya, amb un potent sector industrial –inclòs el clúster químic més important del sud d’Europa- i de moviment de mercaderies, i un sector turístic de primera magnitud com és el que representa la Costa Daurada, “amb més de 20 milions de pernoctacions a l’any”.
“Per raons polítiques, l’aeroport de Reus no és l’aeroport que necessita la segona àrea metropolitana de Catalunya”, ha denunciat Salvador, que igualment ha retret al Ministeri de Foment que el nou Pla Director de l’aeroport limiti a una inversió de 18 milions d’euros el que en l’anterior, que no es va arribar a complir, quedava fixat en 150 milions.
El diputat republicà també ha exigit que l’aeroport de Reus pugui incorporar la terminal de mercaderies –que ja disposa de terrenys expropiats- o que pugui donar servei, en l’àmbit mèdic, a un hospital de referència en transplantaments i donacions d’òrgans com és el Joan XXIII de Tarragona.