Camp de Tarragona

Helle Kettner representarà el Camp de Tarragona en la llista d’ERC a les eleccions europees del 26 de maig

Helle Kettner, ahir a la Canonja després de ser escollida.
La candidata tarragonina reivindica la lluita contra el feixisme a Europa i a Espanya per ‘recuperar els valors socials i laborals, el benestar, la solidaritat i la democràcia’.

El congrés regional d’Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) al Camp de Tarragona celebrat ahir al vespre a la Canonja va escollir amb un amplíssim suport de la militància assistent la periodista Helle Kettner com a representant del territori dins la candidatura ‘Ara Repúbliques’ de la coalició formada per ERC, EH-Bildu i BNG a les properes eleccions europees del 26 de maig.

La candidatura conjunta té com a objectius la defensa de les llibertats, els drets nacionals i socials dels pobles, i la lluita contra la involució democràtica de l’Estat espanyol. Aquests mateixos valors van ser els que Helle Kettner va defensar durant la presentació de la seva candidatura: ‘L’actual situació de retallada de drets civils i polítics a Espanya, m’ha empès a donar aquest pas per combatre el feixisme i tornar a l’Europa dels valors socials i laborals, del benestar i de la solidaritat i la democràcia’.

La candidata tarragonina va estar acompanyada pel diputat al Congrés Gabriel Rufián, que va obrir el congrés i va fer una crida a ‘estar preparats per enfrontar-nos a la bèstia de l’extremadreta’. Rufián va reivindicar que ‘tot aquell que comparteix els valors de la llibertat, la democràcia i la justícia social és dels nostres, perquè ningú ens ha de donar lliçons de republicanisme i d’esquerres’.

Helle Kettner (14 de juliol del 1984, Roskilde, Dinamarca) és danesa, però viu a Tarragona des de l'any 2004. Va arribar amb un bitllet d'anada amb 20 anys per aprendre castellà durant uns sis mesos. Però es va enamorar tant de la nostra terra, i de Tarragona principalment, que encara és per aquí després de 14 anys. I avui és "una TTV - una tarragonina de tota la vida", integrada al 100% en la vida tarragonina.

Després d'uns anys aprenent català i castellà a Tarragona, va començar a estudiar Periodisme a la Universitat Rovira i Virgili (URV). Avui n'és graduada i té un màster en Comunicació estratègica a la URV.

Sòcia d'Òmnium Cultural i HOPE Project Denmark (que construeix una escola a les Filipines), treballa com a freelance en un projecte internacional a Òmnium Cultural. Fins a l'activació de l'article 155, estava al Diplocat i abans d'això exercia de periodista a l'Agència Catalana de Notícies en anglès, Catalan News. També ha impartit classes de periodisme i comunicació a la URV i ha estat vinculada a projectes de comunicació de la URV i el seu departament d'Estudis de Comunicació. És la primera vegada que es presenta a unes eleccions.