Camp de Tarragona

Diari de campanya. Contacontes a Puigpelat

Diumenge assolellat. M’enfilo per carreteres secundàries entre vinyes, arbredes i camps conreats cap a l’Alt Camp. Arribo al Casal Puigpelatenc. Miro pels fanals i albiro cartells de campanya. Quina diferència entre fotos individuals d’altres partits i la foto grupal de TotsSomPuigpelat. Això marca una manera de fer política: en equip i entre totes i tots.
Una bona munió de membres de la candidatura preparen el vermut, les taules i cadires en cercle. Tres generacions van entrant tímidament. S’asseuen i a poc a poc trenquem el gel.
Alternem endevinalles, poemes de Joana Raspall, Miquel Martí i Pol, faules;  i sobretot contes escrits per Oriol Junqueras a les presons d’Estremera i de Soto del Real. Silenci sepulcral mentre masteguem els mots encisadors de l’Oriol cap a la Joana i en Lluc. Cloem els ulls i ens imaginem allà a la vora d’ells, sentint la veu ben forta i càlida d’Oriol.  Noto ennuegaments per part del públic més gran. Entretenim els infants i joves amb endevinalles i premis.
Alternem tristor i esperança, sobretot veient en Miquel, Gerard, Francesc, Guim i na Clara, Aurora, Bruna... maldant per resoldre els enigmes.
Alhora veig la il·lusió que traspuen tots els membres de la candidatura. Són gent honesta, propera que no mostren negativitat.
Durant el vermut mostren respecte per la diversitat d’opinió i s’han conjurat a millorar Puigpelat. Ho volen fer de forma sincera, transparent i comptant amb tothom.
Al capdavant en David, però com ell mateix diu, acompanyat per gent afable, preparada i amb ganes d’aportar hores de feina per millorar la col·lectivitat. Moltes gràcies per ser-hi: Rosa, Joan, Rosa, Agustí, Montserrat, Salvador, Manuela, Laureà, Serafina, Juan i Núria. Us desitjo tota la sort del món. Amb vosaltres fins a la nostra Ítaca, la República Catalana...  I mentrestant treballant de valent des de l’Ajuntament de Puigpelat!