Camp de Tarragona

Montblanc, Falset, Cambrils i Torredembarra posen fil a l'agulla als projectes municipals

ERC es va imposar com a primera força a dues capitals de comarca, Montblanc i Falset, i a dues localitats més amb important volum de població a la costa, Cambrils i Torredembarra, i ja comencen a dissenyar les accions de govern pels 4 anys vinents.

L'equip de Josep Andreu revalida la majoria absoluta que ha tingut en els dos darrers mandats i encara els quatre anys vinents amb projectes importants a la vista. Un d’ells és fer realitat la construcció de la piscina coberta. Es preveu que l'aprovació definitiva es faci en els primers plens del nou mandat. Un altre eix prioritari per l'Agrupament Catalanista de Montblanc és l'impuls i posada en marxa de CIMALSA, que ha de permetre implantar a la Conca de Barberà un important punt logístic a tocar de l'accés a l'AP-2 i que ha de facilitar la implantació de noves indústries a la comarca. Aquest vol ser un reclam per evitar el despoblament de la zona, una dinàmica que segueix a l'alça en els últims anys.

A Falset, Carlos Brull, estarà per primera vegada al capdavant del consistori governant amb una espectacular majoria absoluta de 8 regidors sobre els 11 totals que conformen el ple. Brull assegura que és un projecte col·lectiu amb caràcter continuista i que una de les primeres accions que duran a terme amb el mandat que s'iniciarà en dues setmanes és l'activació de la tercera fase de la llei de barris que preveu, entre altres obres, l'arranjament dels carrers de Vallmoreres i de la Font del Batlle, la planta baixa de la Casa de la Música, inversions en el Museu i la Biblioteca i altres intervencions menors. A banda d'això el govern municipal també té la vista posada en l'actualització d'equipaments esportius i en l'ampliació del polígon industrial.

ERC també està al capdavant de l'alcaldia d'un altra localitat important, en aquest cas de la costa com és Cambrils, amb Junts per Cambrils i Nou Moviment Ciutadà com a socis de govern. Camí Mendoza serà l'alcaldessa durant els pròxims 4 anys i entre les prioritats més immediates de l'equip que governarà l'ajuntament hi ha l’impuls el celler de la cooperativa; desencallar les obres del teatre-auditori; tirar endavant l'avinguda de l'esport i implantar iniciatives econòmiques, comercials i industrials que complementin el turisme, principal font d'ingressos de la població.

Una altra població costanera en la qual ERC va guanyar és Torredembarra. L’actual alcalde en funcions, Eduard Rovira, ha basat les polítiques del mandat 2015-2019 en sanejar financerament del consistori amb un estricte control de la despesa per tal de reordenar la situació que travessava la institució. Els bons resultats obtinguts després d'aquest temps possibilitaran realitzar projectes fins ara aturats com ara el cobriment de la piscina, la rehabilitació l'antic escorxador i culminar el projecte de l'administració electrònica per tal de facilitar la participació ciutadana. També es contempla el pla d'acabament i possible ampliació de transformació urbana de l'antiga N-340.