Camp de Tarragona

'Som responsables del procés català'

Xavier Rius
Xavier Rius, alcalde de Bràfim.

Els càrrecs electes som responsables i ho serem, en aquest procés que està vivint el poble de Catalunya. I així ho demostrem formant part de l'Assemblea d'Electes de Catalunya (AECAT). Aquest passat divendres 5 de maig, es va fer la presentació de l'AECAT al Camp de Tarragona amb prop de 200 electes al Palau de l'Abat del Monestir de Poblet. Una unió de diferents càrrecs de diversos partits, però amb una mateixa voluntat. Com bé va dir la presidenta de l'AECAT, Neus Lloveras, aquest registre de càrrecs que s'està fent "ha de ser una eina per exercir, si mai és necessari, la legitimitat democràtica de tots els electes del país que tenen responsabilitat amb la gent que ens ha triat". Aquesta proposta servirà per donar resposta si l'estat espanyol continua posant obstacles al Govern català i el Parlament de Catalunya. Estem preparats perquè dels municipis, com és el meu cas com alcalde de Bràfim, haurem de donar resposta i complir amb la voluntat del 27 de setembre del 2015.
I és important defensar la democràcia, aconseguir posar les urnes i escoltar la voluntat d'un poble. El país veí, França, recentment ha fet aquest gest democràtic i Emmanuel Macron s'ha imposat davant de la dreta conservadora de Marine Le Pen. El centrista francès ha manifestat que ara toca treballar per un país, a favor de qui l'ha votat i de qui no, però sempre escoltant les necessitats de les persones. Macron serà el president del país però serà essencial demostrar-ho amb la feina feta. Per construir una República Catalana serà primordial definir quin model de país volem, on serà important la justícia social, el treball i les infraestructures dignes, l'educació i la sanitat pública i la igualtat d'oportunitats entre els homes i les dones.
Així, podem dir que càrrecs electes, representem a molts conciutadans que ens van fer confiança per exercir unes responsabilitats assumides amb voluntat de servei i compromís. Des de la diversitat i pluralitat ideològica entenem que un dels millors serveis que podem fer als nostres conciutadans, i als nostres pobles, és el d'assolir la llibertat de Catalunya. Som un país plural, divers, modern i amb fortes conviccions democràtiques. que topa amb un marc legal espanyol que ens vol impedir decidir lliurement sobre el nostre futur. I el nostre territori, el Camp de Tarragona, l'Alt Camp i Bràfim, hem d'estar a l'altura per aconseguir la majoria independentista que necessita el país per aconseguir la majoria. Seguim treballant!

Xavier Rius, alcalde de l'Ajuntament de Bràfim