Canet de Mar

Totes les notícies

educacio targeto canet

Les prioritats en educació en la República que farem

ERC es troba immersa en la campanya participativa La República que Farem i entre els actes programats hi ha les taules sectorials per debatre i aportar idees sobre diferents sectors. L'educació, un dels puntals de les polítiques d'ERC i que ha de tenir la importància que es mereix en la construcció d'un nou país, serà la protagonista de l'acte programat a Canet de Mar dimecres 15 de febrer a les 19 h a l'Escola de Teixits. Anna Simó (@AnnaSimo), secretària primera del Parlament i exconsellera de Benestar i Família, Lluís Llovet, regidor d'Educació a Canet i director de l'Escola Pública Sant Martí, i Carles Martínez (@carlesmartinezq) president de la sectorial d'Educació d'ERC, exposaran les línies de treball i escoltaran les aportacions dels assistents. L'acte estarà conduït per Òscar Figuerola, president de l’AMPA de la Secció d’Institut Sunsi Móra i coordinador de formació a l’Escola de Teixits. Des del web larepublicaquefarem.cat podeu accedir a tots els continguts de la campanya, així com fer les vostres aportacions. Us convidem a passejar-vos per les propostes en educació i deixar-nos els vostres comentaris. Podeu accedir a l'espai referent a l'educació des d'aquest enllaç.

COMUNICAT EN RESPOSTA A LA RODA DE PREMSA DE CIU

CiU està buscant excuses fora per justificar la seva expulsió del consistori, però alhora es contradiu. Reconeix que les relacions no eren bones i insinua que en un mes haurien marxat ells, però després argumenten que és una venjança per l’expulsió del Consell Comarcal. En que quedem? Si tenien pensat trencar d’aquí un mes amb els pressupostos, no ens hem equivocat, hem fet bé la nostra feina, ens hem avançat, hem detectat el problema i l’hem solucionat abans que fos massa tard i ens deixessin fora de govern, com ja van intentar-ho al gener. Dir que l’estratègia de ERC és anar substituint CiU als ajuntaments de Catalunya és molt agosarat tenint en compte que ells acaben d’expulsar ERC del Consell Comarcal, el partit més votat i amb més alcaldes al Maresme, justament quan li tocava la presidència de l’ens els dos darrers anys, tal i com es va pactar a l’inici de la legislatura. Personalització de les crítiques en la figura de l’alcaldessa Les crítiques personals a la nostra alcaldessa i les falses lloances a alguns dels nostres regidors tenen la clara intenció de focalitzar el problema en la persona de l’alcaldessa. Som un equip i prenem les decisions en consens. Dir que la Blanca no és una persona propera és una contradicció en sí mateixa, tothom que la coneix sap que sempre està disposada a escoltar, a dialogar i a trobar solucions. És una de les qualitats que li ha fet guanyar les eleccions. La descripció que ha fet de la Blanca és un autoretrat d’ell mateix: persona poc propera, que menysté els socis de govern i que no suporta que li portin la contraria. I queda demostrat objectivament el seu menyspreu quan parla del, segons ell, poc pes polític que tindran a govern els partits amb menys regidors. La carta que va llegir públicament i que va dir que li va enviar una canetenca, resulta que és un post del seu facebook que li envia una militant de PDCat de Sant Adrià del Besós, fins i tot això és fals. Últimament la dedicació del Sr.

escola_teixits_canet

Un futur per Canet: Formació i ocupació

Sabem que no sempre els polítics aposten per treballar a llarg termini, però ERC fa una aposta forta en aquest sentit i ho demostra en l’esforç que està posant en els dos pilars de futur pel poble: la formació i l’ocupació.   En formació hi ha l’aposta decidida a ampliar l’oferta formativa als nostres centres amb nous cicles formatius tèxtils, el batxibac (que dóna accés als països francòfons) i el batxillerat internacional, l’inici d’un  Escola Taller i la creació d’un centre de Formació de l’Alt Maresme a l’Escola de Teixits. El bon nivell dels nostres centres educatius de primària i la consolidació de l’Escola Bressol, l’Escola d’adults i l’UNED, ens mostren un futur molt engrescador. Des del partit volem agrair l’esforç que fan tots els docents del nostre poble per donar el millor nivell formatiu.   Per altra banda hi ha l’ocupació on apostem pel turisme amb nous  hotels, fires, circuits culturals i  l’adequació de la platja. Per la indústria tèxtil amb valor afegit i el centre de recerca de l’Escola de Teixits, la potenciació del Polígon industrial i l’entrada a l’ACTE (ciutats tèxtils). Per la Cultura i comerç amb el futur Odèon com motor econòmic d’un centre històric a rehabilitar i d’un comerç que s’ha de potenciar .   El futur es construeix pas a pas, en som conscients, però és la  millor aposta que podem fer.

voltes odeon

Inauguració de les voltes de l'Odèon

Aquest diumenge el conseller de Territori i Sostenibilitat en funcions, Santi Vila, acompanyat de l'alcaldessa Blanca Arbell i la resta d'autoritats, han inaugurat les voltes de l'Odèon. La jornada ha començat a l'ajuntament on s'ha fer la recepció del conseller i s'ha signat el conveni, tot seguit s'han desplaçat a la plaça Colomer guiats per una cercavila amb els gegants. En arribat s'ha fet un visionat dels plafons de l'interior de les voltes i els parlaments inaugurals del conseller, l'alcaldessa i representants municipalsi l'acte ha clos amb una cançó "Nyacra de l'Odèon", dirigida pel Jaumet de Comediants. En acabat l'acte inaugural ha començat la Festa de l'Associació Cultural Plataforma Odèon, amb l'espectacle teatral de Quimet Pla, un dinar popular i ball amb actuació en directe del grup Tururut Bonaigua

programa electoral 2015 canet de mar

Presentació del programa electoral

Us fem a mans el nostre programa, el vostre, ja que sou molts els que hi heu col·laborat. I recordeu que no està tancat perquè la tasca de governar ha de ser contínua i compartida, us continuarem demanant l’opinió durant els quatreanys, perquè confiem en vosaltres i esperem que vosaltres confieu en nosaltres!

canetdemar, municipals2015

Presentació de la candidatura per les properes eleccions municipals

Informació extreta de Ràdio Canet El grup municipal d'ERC ha presentat aquest cap de setmana la seva candidatura per les properes eleccions municipals. Els integrants de la llista han acompanyat l'acaldable, Blanca Arbell, en un acte que s'ha fet aquest diumenge i en el que han comptat amb la participació de la secretària general d'ERC, Marta Rovira. La llista està encapçalada de nou per Blanca Arbell i en les primeres posicions es mantenen els mateixos noms que ara fa quatre anys, en segon lloc hi trobem Lluís Llobet, en la tercera posició Ivan Aranda, i en el quart Coia Tenas, regidors actuals a l'oposició. En el cinquè lloc s'hi situa Assumpta Revoltós i en el sisè Quirze Planet. Arbell, en declaracions als serveis informatius de Ràdio Canet, es mostrava emocionada pel suport de la gent durant la presentació i reconeixia que està a l'oposició és molt dur i desgasta. Arbell creu completament en el potencial del seu equip i assegura que tenen els recursos humans més potents. Un dels objectius que es marquen ha afirmat Arbell és ser un ajuntament obert, que escolti a les persones i aporti solucions als seus problemes. Com bé dèiem a l'acte va ser-hi present la secretària general del partit, Marta Rovira, qui no dubtava en assegurar que l'objectiu dels ajuntaments és ser una eina útil pels ciutadans per viure millor, convertir-los en institucions útils pel poble. En clau nacional, Rovira insistia en què a partir del 27 de setembre Catalunya inicia el procés constituent que ha de portar la independència al país, per això el 24 de maig és important que ERC un partit independentista clarament pugui governar als ajuntaments ja que això facilitarà aquest procés.

blanca, canet

Blanca: “Amb molts governs locals sobiranistes el procés cap a la independència serà més fàcil”

Erc afronta les eleccions municipals al Maresme amb l'objectiu de recuperar posicions i poder repetir els resultats del 2003. Les eleccions europees de l'any passat van situar als republicans com a força més votada al territori amb gairebé el triple de vots que el 2009. Blanca Arbell és presidenta d'ERC des del març del 2012. ERC surt com a favorita en aquests comicis? Les sigles sempre marquen i ERC té ara un president a nivell nacional molt conegut, que fa pedagogia del procés i que crec que ens ajudarà a remuntat els resultats de les darreres eleccions municipals. Ara, ens plantegem aquesta cita electoral amb eufòria continguda perquè estem en una situació social, política i econòmica que sembla una muntanya russa. Tot i això, estem convençuts que pujarem segur. Però el full de ruta és clar. I tant! Fa trenta anys que el tenim clar i volem que la gent en doni confiança per poder aplicar el nostre model. Serà complicat, però el país i els ciutadans estan preparats. I el canvi del país ha de començar per les estructures polítiques més properes com són els Ajuntaments. El 24 de maig serà l'avantsala del 27S? Per descomptat, amb molts governs locals sobiranistes el procés per la independència de Catalunya serà molt més fàcil. S'haurà de votar més en clau de país que de poble? Una opció no descarta l'altra, la complementa. El ciutadà haurà de triar el programa que creu que més beneficia al municipi, però la majoria de formacions presentem projectes molt semblants. Tots volem lluitar contra les desigualtats i aconseguir que millorin les condicions del nostre municipi. Nosaltres, a més, també volem crear un nou país. Reptes a assolir? Volem ser curosos i creiem que millorarem els resultats. Cert que hem entrat amb molta empenta en reductes sagrats que fins ara només pertanyien a CiU o el PSC. Pel què fa a alcaldies... Sortosament no tindrem majoria absoluta cap dels partits i s'hauran de treballar a fons els pactes.

Blanca Arbell, cap de llista per les eleccions municipals de 2015

Blanca Arbell va ser escolllida ahir per unanimitat de l'assemblea local com a cap de llista d'ERC Canet per les eleccions municipals del 2015. Després dels excel·lents resutats obtinguts a les eleccions municipals del 2011, és reelegida per continuar el projecte iniciat. La Blanca vol canviar la forma de fer política, apropar l'ajuntament a la gent i fer-la participativa, perquè considera que l'ajuntament és cosa de tots, i tothom ha de poder participar en els afers de poble.