Canet de Mar

Totes les notícies

ERC Canet de Mar, Canetencs Independents i Som Canet tanquen un acord de govern per als pròxims quatre anys

La continuïtat dels tres socis de govern al capdavant de l’Ajuntament de Canet de Mar permetrà completar els grans projectes iniciats, impulsar grans millores i mantenir un model de gestió de qualitat. Esquerra Republicana, el partit guanyador de les eleccions municipals del passat 26 de maig a Canet de Mar, ha rubricat amb Canetencs Independents i Som Canet el pacte per governar plegats els pròxims quatre anys a la localitat. Les tres formacions certifiquen, així, la voluntat de donar continuïtat al model de gestió encetat ara fa quatre anys i poder completar aquells projectes que han quedat pendents d’executar, així com tots aquells de nous que veuran la llum durant aquest mandat. Esquerra Republicana aposta, doncs, per seguir governant a l’Ajuntament de Canet de Mar acompanyada d’aquests dos socis de govern amb els quals s’aconsegueix una majoria àmplia que dóna l’estabilitat necessària per poder tirar endavant el poble amb les millors garanties per a la seva millora i desenvolupament. El pròxim 15 de juny tindrà lloc la constitució del nou ajuntament i, poc temps després, se celebrarà el primer plenari del mandat, que servirà per determinar la delegació de competències entre els diferents regidors i regidores del nou govern municipal. Tanmateix, els tres socis de govern es comprometen a elaborar un Pla de Mandat que marqui el full de ruta de Canet per als pròxims quatre anys.

1.555 gràcies! ERC Canet guanya les municipals 2019

Esquerra Republicana de Canet de Mar ha guanyat les eleccions municipals a Canet amb el suport de 1.555 canetencs.  Amb aquests vots, ERC s'imposa amb el 21.94% dels vots i porta als republicans a ser la primera força política a l'Ajuntament, amb un total de cinc regidors. La segona força política, Canetencs independents va obtenir 1.384 vots, que això suposa 19,52% del total de suports i obtenen 4 regidors. Com a tercera força de l'Ajuntament hi trobem el PSC que obté 3 regidors amb 867 (12,23%) vots obtinguts. Cinc forces polítiques (Som Canet, Junts per Canet, Primàries, la CUP i Canet i Tu) obtenen un sol regidor. També cal destacar que el republicanisme d'esquerres s'imposa a Canet, deixant la dreta unionista (PP, C's i UDEC) fora de l'Ajuntament.   Blanca Arbell: "Orgullosos d'haver deixat la dreta espanyola fora. Canet és un poble catalanista. Per tant, estem molt contents" Per als republicans, aquests resultats obtinguts, després d'estar quatre anys al capdavant del govern del consistori, demostren que Canet és un poble democràtic, d'esquerres, republicà, que està a favor de l'acollida i que vol avançar.  Un cop coneguts els resultats, ERC Canet manté els cinc regidors que tenia la passada legislatura, els quals, segons la llista presentada per aquest 26M, seran: Blanca Arbell, Lluís Llovet, Rosabel Madrid, Pep Tenas i Assumpta Revoltós.  Des d'ERC Canet volem donar les gràcies als 1.555 canetencs que ens van fer confiança donant suport a un projecte municipal realista, especialitzat i il·lusionant. També volem donar les gràcies a les més de 7.151 persones que van participar durant la jornada de votacions d'ahir a Canet. Gràcies a totes per fer que Canet avanci!

El paisatge com a motor econòmic: la novetat

Els programes electorals solen tenir un apartat de medi ambient. Per nosaltres no només és un apartat, és una manera de pensar, de planificar, d’actuar. Tota actuació municipal està pensada des de l’ambientalisme amb la finalitat de col·laborar i corresponsabilitzar-nos en el futur del planeta. El 2015 vam fer propostes relacionades amb l’impuls de l’agricultura ecològica, l’aprofitament dels nostres recursos per a la generació d’energies netes, el foment de l’energia solar o l’agenda 21. No hem estat al capdavant de l’àrea de medi ambient i ha quedat per fer. Li volem donar un impuls vinculant les iniciatives a la promoció econòmica QUÈ VOLEM FER? L’entorn natural, l’entorn social, els substrat industrial i la iniciativa comercial i turística són els eixos en què volem organitzar les polítiques públiques d’impuls econòmic. En el programa del 2015 ja definíem els eixos d’actuació. Es tracta de donar continuïtat a aquesta manera transversal d’actuar. Eixos d'actuació El paisatge com a motor econòmic: la novetat Volem introduir el paisatge i l’entorn com una peça clau en la proposta econòmica del programa. Fins ara la cultura, la indústria i el turisme amb segell propi eren els protagonistes. Ara incorporem l’agricultura i les fonts naturals d’energia en aquest àmbit per fer-les realitat. Per això a les noves propostes ja heu pogut llegir que volem apostar per l’ecologisme. - L’agricultura com a DO i Km0. Volem donar suport a l’agricultura local sense tractar i / o a l’ecològica. La pagesia és part de la nostra història i volem que tingui futur.  El creixement agrícola té relació amb la comercialització directa o amb els mínims intermediaris. Continuarem amb l’aposta de la venda de productes de proximitat, de productes ecològics i de productes de denominació d’origen i el mercat municipal n’ha de ser la referència. La pagesia ha de créixer al voltant de la zona urbana creant un entramat que faci d’espai de connexió amb els boscos.

La gent gran, la nostra prioritat

Des d'Esquerra Canet creiem que la gent gran del poble ha de ser uns prioritat per l'Ajuntament. Per aquest motiu, per la propera legislatura apostem per posar en marxa un programa social que ens permeti garantir que quan ens fem grans, puguem triar on i com viure la vellesa. Hem d’atendre la diversitat. Per això, proposem ampliar la manera d’atendre les necessitats de la gent gran. Hem de garantir l’accés a les places públiques de la Residència i vetllar per la seva qualitat. També, però, hem de procurar que la gent que vol viure a casa seva tingui el suport adient per poder fer-ho tant de temps com sigui possible. Hem d’ajudar a buscar recursos, hem d’oferir recursos. També apostem per la creació d’una comissió del voluntariat Aquesta comissió vehicularà les necessitats que té la vila per donar suport als més necessitats i a activitats socials que creguin prioritàries. Entre elles, l' acompanyament a gent gran. Però si hi ha una cosa que destaca de la passada legislatura és l'obertura de la sisena planta de la Residència Guillem Mas. Ara, gràcies a la bona gestió municipal, la residència té unes vinculacions molt estretes amb l’Ajuntament. Gràcies també a la col·laboració desinteressada de persones que han format part del Patronat, hem aconseguit canviar els estatuts i convertir-la en una Fundació Privada, cosa que facilita la gestió i no posa en perill la seva funció de servei públic i social per a canetenques i canetencs.

oDÈON-CENTRU

ODÈON - CENTRU: Els pulmons culturals de Canet units en un sol projecte

UNIM ELS DOS PULMONS CULTURALS DE CANET EN UN MATEIX PROJECTE: L’ODÈON –CENTRU, EL NOU COR CULTURAL JA ÉS UNA REALITAT! Hem aconseguit el finançament per fer realitat un projecte cultural que uneix les dues ànimes de Canet. No només hem programat la inversió per fer realitat el projecte Odèon, sinó que hi hem afegit l’adquisició de l’edifici del Centru i hem unit en un sol projecte les dues entitats més dinàmiques en programació d’arts escèniques a Canet. Ben aviat gaudirem de dues sales de teatre amb capacitat per a 100 i per a més de 250 espectadors on podrem gaudir de la programació habitual del Centru més la que aquests anys ha programat en diversos espais públics l’ACPO. I, a més, hi afegirem tota la programació de teatre escolar ... i més, molt més, perquè volem fer molt més per Canet!. En Lluís Llovet davant la regidoria d’urbanisme ha liderat el projecte. Ha reactivat la comissió de seguiment, conjuntament amb el regidor de cultura, que ha estat qui ha decidit col·legiadament el camí a seguir. L’Ajuntament ha fet una gestió modèlica i ha obtingut recursos clau per fer realitat no només la recuperació de l’emblemàtic Odèon, sinó també la inclusió i municipalització del “Centru”. Sense aquesta tenacitat i sense la implicació a fons de tota l’estructura, no hauríem obtingut els recursos que faran real poder disposar d’un espai escènic al nivell de Canet, del Canet que torna a fer el Canet Rock, del Canet que té Comediants, del Canet que és actiu i amb un associacionisme inquiet i participatiu. A més, entenem que el projecte serà un dels motors de la cultura i també de l’economia de Canet. Reuneix les condicions adients perquè sigui un referent comarcal i un motor econòmic local de gran potencial: la seva ubicació al centre del poble, el suport social amb l’ACPO, el seu valor de marca. Creació del Patronat d’equipaments culturals. El projecte d’equipaments d’arts escèniques Odèon – El Centru ha centrat la nostra atenció aquesta legislatura.

Municipals

ERC Canet és sinònim de transparència i participació

Els propers quatre anys consolidarem un Ajuntament que és exemple de transparència i bones pràctiques: 1. Consolidarem el sistema de contractació d’obres i proveïdors que hem implementat: informació, publicitat i recepció de les propostes amb sobres tancats per garantir l’equitat i la igualtat. Amb Esquerra al govern no hi ha favoritismes ni amiguisme. 2. Mantindrem la borsa de treball municipal que dona les mateixes oportunitats de treballar a tothom. Aquesta legislatura hem vist com s’ha contractat persones de la borsa de treball que s’han presentat a un procés selectiu net i transparent. Fins i tot algun candidat a l’alcaldia que critica la nostra opacitat ha pogut trobar feina temporal a l’Ajuntament gràcies a aquest sistema! PARTICIPACIÓ Sempre hem sentit a parlar de participació. Però ha estat amb Esquerra que s’ha impulsat la participació a Canet. Els consell municipals han funcionat quan Esquerra ha dirigit la regidoria. La participació és molt més.   L’àrea de festes i de joventut són un molt bon exemple de participació en la gestió conjunta dels recursos públics per organitzar activitats i projectes. Per això, la participació serà sempre present en la nostra manera de governar: Reforçarem la participació doblant el pressupost de subvencions a entitats. Volem consolidar els pressupostos participatius i dedicar-hi més diners. Volem impulsar una comissió de voluntariat. Perquè apostem per les entitats? Exigim a les entitats un compromís social i cívic que han demostrat sobradament. L’esforç de les persones que dediquen un munt d’hores al seu funcionament mereixen que des de l’Ajuntament facilitem tant com puguem aquesta feina. Un cop ens hem adaptat a la nova normativa, que ha generat retards, si obtenim la majoria suficient, doblarem el pressupost de subvencions destinat a les entitats.

Educació

Canet és i seguirà sent educació

Un dels pilars fonamentals d'una societat és l'educació. Per aquest motiu des d' ERC Canet seguim apostant per oferir una oferta educativa de qualitat en el nostre municipi. Per a la pròxima legislatura, nosaltres apostem per: - Nou institut - Creació del Centre de Noves Oportunitats i del Centre de Formació de l’Alt Maresme. - Creació d'un espai d’escola taller-noves oportunitats - Ampliació dels cicles formatius a Canet - L’espai de la Diputació a l’Escola de Teixits ha de ser aquest motor educatiu i formatiu. Amb l’aprovació definitiva del POUM podrem cedir els terrenys a la Generalitat i demanar una ràpida execució de les obres per poder tenir dos instituts amb instal·lacions adequades que donin respostes a projectes educatius ambiciosos. L’impuls que hem donat a educació aquests quatre anys ha estat importantíssim. CANET ÉS EDUCACIÓ. Som l’únic poble del Maresme on es poden estudiar totes les modalitats de batxillerat i també es pot cursar FP Dual. Però volem més. La Generalitat construirà l’edifici del Sunsi Móra, i nosaltres volem ampliar l’oferta de formació professional i ja hem dissenyat el Centre de Noves Oportunitats, un espai d’escola-taller per a joves de 16 a 24 anys. Però que hem fet aquests quatre anys? - Hem aconseguit el Batxibac a l’Institut Lluís Domènech i Montaner. - Per primer cop Canet té un Cicle Formatiu de Grau Superior Dual: Patronatge i Moda que depèn de l’Institut Domènech i es fa a les instal·lacions de l’Escola de Teixits. - Hem aprovat el nom de Sunsi Móra per al segon institut. - Hem aconseguit que el Sunsi Móra estreni el batxillerat STEM, un dels projectes pilot de Catalunya. - Hem ampliat les subvencions a entitats educatives, 20% més. - Inversions i manteniment històric en les escoles públiques: 411.000 € en quatre anys. - Increment matrícula UNED SÈNIOR de 98 curs 2014-15 a 213 curs 2018-19 Sala d’estudi de la biblioteca, ampliació horari setmanes verdes i selectivitat La nostra alcaldessa Blanca Arbell i el regidor Lluís Llovet fan balanç de la legislatura i t'expliquen les noves propostes en el següent vídeo:

10 propostes per un Canet que avança

Coneixem l'Ajuntament per dins i, per aixòpodem concretar amb garanties els projectes que impulsarem els pròxims quatre anys. 1. Referents en educació Canet de Mar és l'unic poble on es poden cursar totes les modelitats de batxillerat. Tenim la FP dual. El nostre objectiu és ampliar l'oferta de formació professional. Creació del centre de noves oportunitats (Escola Taller). Construcció de l'edifici de l' INS Sunsi Mora. 2. Regidoria de platges Des d'ERC Canet fem una aposta decidida pel paisatge natural potent que té Canet: la costa. El que volem fer és habilitar el passeig per fer-ne una zona d'ús per activitats d'ocim bany, descans, lleure i esport per a tots els canetens i visitants, 3. Millorem Canet (Obres i serveis) Adequació del casc antic a un sol nivell, arrenjant clavagueres, conduccions d'aigua i enllumenat. Donar prioritat als vianants. Ampliació de la vorera de l'Avinguda Maresme. Rehabilitació d'edifiis municipals: Vil·la Flora i l'Ajuntament. 4. Nou pavelló esportiu Creació d'una zona esportiva, tal com marca el MIEM. Ubicada a la zona esportiva: Al costat de la piscina i la zona de pàdel. D'ús per a categories sèniors i juniors, amb l'objectiu de descongestionar els dos pavellons del poble i poder-los dedicar a la cantera. 5. Obres de l' Odeon- Centru Tan el Centru com l'Odeon són els dos pulmons culturals de Canet que queden units en un únic projecte. Creació d'un nou cor cultural pel poble. Tindrà dues sales polivalents amb capacitat per més d'un centenar de persones on s'hi faran actes de diferents formats. Aquest projecte serà una dels motors de la cultura i també de l'economia de Canet. El nou Odeon - Centru compleix totes les condicions per ser un referent comarcal i un motor conòmic local molt important. 6. Municipalització de l'aparcament públic Aparcament de gestió municipal. Obert més hores. Serveis per a canetens i visitants. Reducció dels preus i bonificació als comerços. 7. Estalvi energètic i ecologia Instal·lar leds als fanals dels carrers ens ha fet estalviar més de 21.

MUNICIPALS 2019: Qui és qui

Per poder avançar, és essencial tenir un equip tècnic municipal organitzat i motivat per tal de poder avançar a tota màquina. Per poder-ho fer, des d' ERC Canet s'ha volgut crear una llista electoral transversal, especialitzada i cremallera. Però, qui és qui? Coneix a tots els membres de l'equip que presenta ERC Canet a les eleccions municipals del 26 de maig. Cada dia dos nous candidats 27. Teresa Brugarola 83 anys. Republicana fins al moll de l'òs, la Teresa és una col·laboradora incansable d'actes culturals i artístics de Canet. Amant del dibuix, dels treballs manuals, la música i el nostre mar. Mare de dos fills, entre ells la nostra candidata a l'alcaldia, i àvia de dos néts