Canet de Mar

Sobre el trasllat dels despatxos de Promoció Econòmica i Ensenyament a l'Escola de Teixits

L'ajuntament ha fet un estudi pel trasllat de les regidories d'educació i promoció econòmica a l'escola de teixits. L'estudi intenta dissimular el trasllat d'aquests despatxos dient que també es traslladarà l'escola d'adults i altres cursos a l'escola.

Des d'ERC creiem que la Diputació sempre ha estat oberta a que es facin més cursos a l'escola de teixits i mai ha demanat res a canvi, per tant aquests cursos es podrien fer sense cap problema. No en canvi traslladar despatxos municipals.

Segons el propi estudi de l'ajuntament el trasllat costaria 44.000 € més les possibles despeses de traslladar la biblioteca de l'escola. Enlloc de l'estudi parlava del manteniment anual.

En el darrer ple ERC va preguntar a l'alcalde el cost de neteja i manteniment que representaria per l'ajuntament la utilització de l'escola de teixits i l'alcalde va contestar ( està a la gravació del Ple) que serien uns 120.000 €. Nosaltres tenim dubtes d'aquests números i hem demanat còpia de la memòria econòmica que hauria d'acompanyar qualsevol demanda d'espais a la Diputació.

Per tant, aquest preu és el que va dir l'alcalde (pot ser superior i tot, però nosaltres només ens basem en els números que va dir l'alcalde).

Perquè tingueu una idea del cost que vol dir això us adjuntem (a la foto d'abaix) els costos de manteniment i neteja dels espais municipals actualment, segons dades del pressupost del 2013 de l'ajuntament de Canet de Mar. Així podreu decidir pel vostre criteri què és el millor.

Com podeu comprovar TOTES les dades exposades són de l'ajuntament i no cap divagació nostra.

I ara els canetencs ens hauríem de preguntar:

- Podem utilitzar (com sempre s'ha fet amb altres cursos UGG, UNED,...) els espais de l'escola per fer classes de l'escola d'adults sense cap cost?
- És el moment oportú quan retallem ajuts a l'escola bressol i no podem assolir les necessitats de benestar social fer aquesta nova despesa?
- Serà això una gran millora pel poble?
- Es tancarà Vil·la Flora, o es seguirà mantenint amb el matreix cost?
- Així doncs quins són realment els avantatges de traslladar part de l'ajuntament allà i a canvi de quins costos pel poble?