Canet de Mar

Els canetencs pagaran un 6,20% menys del rebut de l’aigua, però durant tres anys han pagat molt més que no els corresponia

Tots els partits de Canet CiU, ERC, UMC, PSC i PP van aprovar els nous preus de l’aigua que representaran una rebaixa del 6,20% del rebut pels ciutadans i que la comissió de preus de Catalunya ja ha acceptat. Aquest acord és fruit de la negociació de tots els partits i de la feina feta per intervenció i secretaria de l’ajuntament.

Els preus desmesurats que fins avui s’havien cobrat als contribuents venien del 2009 quan l’ajuntament de Canet, de manera negligent, sota l’alcaldia de Joaquim Mas (PSC) i la regidoria d’obres i serveis de l’Albert Lamana (UMdC) no va presentar a ple ni a cap comissió informativa els preus que proposava l’empresa d’aigües i aquests van ser aprovats en fals per la Comissió de preus de Catalunya amb un augment del 21%. Els preus, sense l’aprovació inexcusable de l’Ajuntament, no es podien aplicar perquè en tarifes de serveis públics el silenci administratiu no pot ser considerat mai positiu, però la desídia municipal va preferir deixar que Sorea apliqués als canetencs aquelles tarifes abusives abans que assumir la seva pròpia responsabilitat.

Ara, 4 anys després, s’ha aconseguit ajustar les tarifes a les clàusules de la concessió, però encara queda molta feina per fer. S’ha d’aconseguir que Sorea retorni als canetencs tots els increments que va aplicar sense comptar amb l’autorització obligatòria.