Canet de Mar

La participació ciutadana que proposa el govern municipal

participacio
Aquesta és la participació ciutadana que proposa el govern municipal?

En resposta a una pregunta en el darrer ple per part del regidor d’ERC, Lluís Llovet, sobre quants cops s’havien convocat les comissions municipals d’esport, educació i cultura en els dos anys que porten de govern, els regidors Toni Romero, Jesús Marin i Pere Xirau van demostrar el seu poc interès per la participació ciutadana.

En Toni Romero (PP) regidor d’esports, amb el seu habitual plantejament matusser, va dir que no l’havien convocat mai perquè els clubs no mostraven interès i que per tant, potser no cal ni convocar-la. Vaja que la culpa ara la tenen els clubs! Els hi haurem de preguntar que n’opinen ells.

En Jesús Marin (CiU), regidor d’educació i alcalde, es va disculpar per haver convocat només una vegada en dos anys la comissió i que properament faria una convocatòria el més d’abril o maig. Vaja que ara li ha vingut la urgència!

En Pere Xirau (UMC) va comentar que la volia convocar per primera vegada abans de la tardor i que li semblava que s’havien de fer sectoritzacions de la comissió de cultura. Però és que després de dos anys el regidor encara no sap que existeixen subcomissions de cultura, de patrimoni, arts escèniques, arts visuals, cultura i festes i la de l’Odéon????. Aquest és l’interès que té perquè les entitats participin?

Vaja , fa dos anys, quan van entrar a govern l’actual equip ja va anular la regidoria de participació ciutadana i veiem que la seva intenció és fer desaparèixer aquesta participació definitivament de moltes regidories.

No ens ha de sorprendre gens que en projectes de gran transcendència per al poble –-POUM, Plaça Mercat, Pulligan...— la participació ciutadana, quan s’hi admet, quedi reduïda a uns mínims ridículs de pura façana, només per fer veure que es compleixen els requisits legals.