Canet de Mar

Discurs del Ple de constitució de l'Ajuntament de Canet de Mar

• Blanca Arbell
Bon dia,

Primer de tot, vull donar les gràcies a tots els canetencs i canetenques, que ens han donat el seu suport.

Ara, ja sabem que PODEM! Fins el dia 22, teníem clar que VOLÍEM. Avui, gràcies al recolzament rebut, sabem que a Canet hi ha un desig de canvi real.

No hem pogut arribar a governar, però, ja ens heu indicat quin es el camí. El meu equip i jo, som els representants d’una gran part de la gent del nostre poble. Això ens esperona a continuar treballant com ho hem fet fins ara, amb un estil de fer política, que ens omple d’orgull, amb responsabilitat, honestedat i transparència.

Ens agradi o no, la nostra societat està regida per unes normes que ens permeten conviure en grup i quan creiem que aquestes normes són millorables, només amb la implicació podem intentar canviar-les.

Nosaltres continuarem treballant perquè Canet s’encamini cap a un futur millor per a tots. Procurarem des de l’oposició que, els que a partir d’avui ens han de governar, segueixin els eixos que TOTS hem coincidit durant la campanya:
  • La creació d’ocupació,
  • els serveis a les persones i
  • sobretot una gestió eficaç, transparent, i participativa.

El nostre grup polític va oferir a Convergència un pacte per compartir govern i hi vam proposar incloure el PSC per assolir una majoria estable. Per evitar qualsevol tipus d’especulació, i fidels a la transparència, vam fer pública la nostra oferta després de reunir-nos amb aquests dos grups. Convergència, amb tot el dret, s’ha estimat més uns altres companys de viatge que tenen clarament d’altres prioritats molt allunyades de les nostres, i a les antípodes del nostre estil.

Per això, el nostre vot en aquest ple d’investidura, ha estat per a la meva persona. Per refermar la nostra candidatura i el nostre lema: Junts fem Canet. Anem per feina. Recollint aquest esperit i sent el grup majoritari de l’oposició, li volem mostrar la nostra voluntat d’entesa.

L’alcalde, trobarà en nosaltres una actitud constructiva i de mà estesa sempre que vulgui prendre decisions positives per al poble. Serem, també, una oposició que tindrà iniciativa política i que farà propostes al Ple, però alhora, serem inflexibles i rigorosos, quan la política que es vulgui dur a terme, sigui opaca i interessada. Continuarem des del nostre grup fent passes des de Canet, i des de cada municipi, per aconseguir una Catalunya socialment justa i alliberada del jou del colonialisme espanyol.

Amb el suport obtingut i un equip darrere, cohesionat, preparat, altruista i amb l’exemple dels nostres predecessors experimentats, ELS 4 REGIDORS aquí presents, vetllarem per dignificar el sistema polític tan desprestigiat fins avui.

Hem demostrat a la gent que no TOTS som iguals, i que NO TOT S’HI VAL, i que encara hi ha espai per la dignitat i l’esperança.

Tenim 4 anys per endavant plens d’oportunitats per fer que el 50% dels nostres veïns, que han manifestat el seu desencant amb el col·lectiu polític, no anant a votar, descobreixin, que encara hi ha persones nobles, que creuen amb el que fan, i que lluiten per una societat mes justa. També intentarem convèncer els qui han votat en blanc, de que som una opció que es compromet amb la democràcia participativa i amb qui poden confiar. I als qui han votat d’altres opcions, vegin en la nostra una oportunitat de canvi real.

FEM HONOR TOTS, a la responsabilitat que ens han atorgat els canetencs, i tinguem el seny necessari per encaminar el nostre poble cap un futur esperançador.

Visca Canet i visca Catalunya lliure!