Canet de Mar

Què passarà amb Casa Comediants?

• Lluís Llovet
En el punt 14 del darrer Ple es va fer el nomenament de representants dels Consells Municipals. Cada partit va proposar els candidats que creia més convenient.

Però en el mateix punt de l'ordre del dia es proposa la dissolució del Consell Municipal de Comediants. Com pot ser això? Tots els partits dins de la campanya electoral vam parlar de la necessitat d’un Pla Estratègic per millorar l’ocupació i l’economia del nostre poble i semblava que tots estàvem d’acord que part d’aquesta millora passa per la potenciació de la cultura. La cultura en majúscules que ens ha de portar ocupació i treball.

Doncs bé , COMEDIANTS ens singularitza, ens obre al món i dóna una projecció internacional de Canet que no podrem aconseguir de cap altra manera. La Generalitat ja ha fet una inversió catalogant tots els béns patrimonials de Comediants . Tenim un Pla Local d’equipaments que comptava amb aquest projecte. Tenim un interès dels propis Comediants de fer l’aposta pel nostre poble i no anar a altres pobles que fan cua per rebre el projecte.

Doncs ara proposen suprimir aquest Consell Municipal deixant-lo en una comissió sectorial de cultura. On és la visió de futur?

Tant han canviat els membres d’UMC que van anar a defensar el projecte a la Generalitat, que ara ja no el troben d’interès?

No veuen que aquests projectes són els que ens donaran rellevància com a poble i ens premetran crear una MARCA pròpia de Canet?

Què en pensa el regidor de cultura? Quines línies té per potenciar la cultura més enllà del nostre poble perquè aporti valor afegit i economia productiva a Canet?

Què volen fer amb Can Pinyol? La volen malvendre en època de crisi, ens hem d’anar venent el patrimoni sense produir res que aporti creixement econòmic ?

Esquerra està per potenciar la cultura i crear llocs de treball a partir de projectes com la casa Comediants. Sabem que tothom no hi creu com nosaltres en aquest projecte, però ja va sent hora de planificar i fer de Canet un pol d'atracció econòmica a nivell cultural.

Com ja hem sentit molts cops Canet de Mar serà cultural o no serà.