Canet de Mar

Canet és i seguirà sent educació

Educació
Un dels pilars fonamentals d'una societat és l'educació. Per aquest motiu des d' ERC Canet seguim apostant per oferir una oferta educativa de qualitat en el nostre municipi. Per a la pròxima legislatura, nosaltres apostem per:

Nou institut
- Creació del Centre de Noves Oportunitats i del Centre de Formació de l’Alt Maresme.
- Creació d'un espai d’escola taller-noves oportunitats
- Ampliació dels cicles formatius a Canet
- L’espai de la Diputació a l’Escola de Teixits ha de ser aquest motor educatiu i formatiu.

Amb l’aprovació definitiva del POUM podrem cedir els terrenys a la Generalitat i demanar una ràpida execució de les obres per poder tenir dos instituts amb instal·lacions adequades que donin respostes a projectes educatius ambiciosos.

L’impuls que hem donat a educació aquests quatre anys ha estat importantíssim. CANET ÉS EDUCACIÓ. Som l’únic poble del Maresme on es poden estudiar totes les modalitats de batxillerat i també es pot cursar FP Dual. Però volem més. La Generalitat construirà l’edifici del Sunsi Móra, i nosaltres volem ampliar l’oferta de formació professional i ja hem dissenyat el Centre de Noves Oportunitats, un espai d’escola-taller per a joves de 16 a 24 anys. Però que hem fet aquests quatre anys?

- Hem aconseguit el Batxibac a l’Institut Lluís Domènech i Montaner.
- Per primer cop Canet té un Cicle Formatiu de Grau Superior Dual: Patronatge i Moda que depèn de l’Institut Domènech i es fa a les instal·lacions de l’Escola de Teixits.
- Hem aprovat el nom de Sunsi Móra per al segon institut.
- Hem aconseguit que el Sunsi Móra estreni el batxillerat STEM, un dels projectes pilot de Catalunya.
- Hem ampliat les subvencions a entitats educatives, 20% més.
- Inversions i manteniment històric en les escoles públiques: 411.000 € en quatre anys.
- Increment matrícula UNED SÈNIOR de 98 curs 2014-15 a 213 curs 2018-19 Sala d’estudi de la biblioteca, ampliació horari setmanes verdes i selectivitat

La nostra alcaldessa Blanca Arbell i el regidor Lluís Llovet fan balanç de la legislatura i t'expliquen les noves propostes en el següent vídeo:

• MUNICIPALS 2019: EDUCACIÓ