Canet de Mar

ODÈON - CENTRU: Els pulmons culturals de Canet units en un sol projecte

oDÈON-CENTRU
UNIM ELS DOS PULMONS CULTURALS DE CANET EN UN MATEIX PROJECTE: L’ODÈON –CENTRU, EL NOU COR CULTURAL JA ÉS UNA REALITAT!

Hem aconseguit el finançament per fer realitat un projecte cultural que uneix les dues ànimes de Canet. No només hem programat la inversió per fer realitat el projecte Odèon, sinó que hi hem afegit l’adquisició de l’edifici del Centru i hem unit en un sol projecte les dues entitats més dinàmiques en programació d’arts escèniques a Canet. Ben aviat gaudirem de dues sales de teatre amb capacitat per a 100 i per a més de 250 espectadors on podrem gaudir de la programació habitual del Centru més la que aquests anys ha programat en diversos espais públics l’ACPO. I, a més, hi afegirem tota la programació de teatre escolar ... i més, molt més, perquè volem fer molt més per Canet!.

En Lluís Llovet davant la regidoria d’urbanisme ha liderat el projecte. Ha reactivat la comissió de seguiment, conjuntament amb el regidor de cultura, que ha estat qui ha decidit col·legiadament el camí a seguir. L’Ajuntament ha fet una gestió modèlica i ha obtingut recursos clau per fer realitat no només la recuperació de l’emblemàtic Odèon, sinó també la inclusió i municipalització del “Centru”. Sense aquesta tenacitat i sense la implicació a fons de tota l’estructura, no hauríem obtingut els recursos que faran real poder disposar d’un espai escènic al nivell de Canet, del Canet que torna a fer el Canet Rock, del Canet que té Comediants, del Canet que és actiu i amb un associacionisme inquiet i participatiu.

A més, entenem que el projecte serà un dels motors de la cultura i també de l’economia de Canet. Reuneix les condicions adients perquè sigui un referent comarcal i un motor econòmic local de gran potencial: la seva ubicació al centre del poble, el suport social amb l’ACPO, el seu valor de marca.

Creació del Patronat d’equipaments culturals.

El projecte d’equipaments d’arts escèniques Odèon – El Centru ha centrat la nostra atenció aquesta legislatura. Un cop licitades les obres, caldrà ferne el seguiment acurat, però ja cal treballar perquè en els propers anys tinguem un espai cultural escènic molt potent al centre històric amb aquest dos equipaments rehabilitats.