ERC Canovelles

Qui som

Amics, Amigues
En nom de tota la gent d'Esquerra a Canovelles et donem les gràcies per visitar el nostre web, un espai d’informació sobre el nostre projecte
“Rellancem Canovelles”.
Nosaltres, aspirem a una Canovelles amb uns serveis de qualitat, amb proximitat de l’ajuntament amb la gent, amb orgull per viure-hi. Això només ho podem construir amb tots vosaltres. Aquesta serà una de les propostes que a partir d’avui volem que comenci a caminar i esperem que molts hi vulguin participar, que molts hi vulgueu participar, sou necessaris, imprescindibles diríem, per a portar a terme el nostre projecte que també és el vostre.
Aquest és el nostre compromís, aquest és el compromís de la gent d’Esquerra per Canovelles. Volem treballar amb un equip el més ampli de persones possible, ja que la diversitat es garantia de diàleg, d’entesa i finalment de desenvolupament de les idees que cadascú té per un bé comú, en aquest cas el poble de Canovelles.

El nostre model republicà de poble és una Canovelles eminentment social, ben cohesionada, essencialment sostenible, i obertament emprenedora.
L’acció social serà la nostra prioritat i no val amb ser una eina assistencial, hem de ser promotors, com?, aprofitant el que Canovelles ja té i distribuir molt millor els recursos existents, hem de ser exquisidament justos amb tots i totes.

Quan parlem de cohesió no parlem d’altra cosa de què el municipi és l’espai bàsic i més proper al ciutadà des d’on cal garantir que l’estat del benestar no sigui simplement una declaració d’intencions tothom que ho necessiti de veritat, ha de tenir-hi accés.
La necessitat de lluitar contra la pobresa i les desigualtats al municipi com a garantia de l’exercici efectiu dels drets i les llibertats més bàsiques de les persones. La cultura com a eina motor d’un poble lliure i compromès amb la societat. La salut, l’acció social o l’esport com a garantia de qualitat de vida i benestar. La qualitat i el prestigi de l’escola pública com a eina per a la igualtat d’oportunitats.
La Canovelles ben cohesionada també ha de ser un poble immers en un canvi de model de govern transparent i participatiu. La implementació d’un Govern Obert esdevindrà per nosaltres una prioritat i un element cabdal per a la implicació eficaç i eficient de la gent de Canovelles envers l’ajuntament.

El model participatiu que volem és aquell que amb la col·laboració de tothom puguem aconseguir objectius que acaben generant confiança en l’administració i un apropament del ciutadà en la presa de les decisions. Consolidar i simplificar les eines de consulta directa, la concertació de debats, la iniciativa ciutadana per determinar l’agenda i els programes de govern. Promoure processos participatius per elaborar pressupostos compartits o adoptar projectes estratègics. L’objectiu és el de fer les polítiques i el model de poble amb els ciutadans.

Des d’un urbanisme que potencia l’entesa ciutadana i la interrelació social fins a la sostenibilitat del patrimoni natural i cultural com a base de la identitat col·lectiva de poble. Potenciar la virtut cívica per a l’adopció d’energies netes i el residu zero. Fer efectiu el dret a l’habitatge o poder viure en un poble més intel·ligent on les TIC puguin potenciar les actituds responsables dels ciutadans vers l’entorn, la reposició del mobiliari o el
funcionament dels serveis públics.

Hem de ser un municipi emprenedor i dintre de les possibilitats de l’ens local tenir la lluita contra l’atur com a política social més urgent que cal prioritzar. Promoure les TIC i l’administració electrònica com a factor d’informació, participació, transparència i simplificació de l’Administració.

El nostre entorn rural i el nostre patrimoni cultural ens poden donar un valor i un fet diferencial a projectes que ens agradaria desenvolupar per a la promoció del poble i que tenim molt clars.

També volem potenciar el moviment associatiu que hi ha a Canovelles i el comerç, fer valdre els espais emblemàtics i l’entorn de Canovelles amb accions clares i decidides per la millora urbana, la màxima radicalitat democràtica amb transparència i participació de tothom en la presa de decisions, impulsar localment l’aposta per una nova economia: social, propera, nostra... Per tant, resumint, treballarem per una Canovelles republicana, Social, cohesionada, sostenible, i emprenedora;  concretament treballarem per un municipi

1. Que sigui net de corrupció
2. Amb una democràcia real des de baix
3. Que aporti el seu granet de sorra per a la construcció de la República catalana.
4. Que ofereixi igualtat d'oportunitats per a tothom
5. On no hi hagi cap infant que pateixi gana ni fred
6. Que ofereixi una segona oportunitat a les famílies que han estat desnonades
7. On les oportunitats laborals siguin la prioritat
8. Emprenedor, amb centres d'iniciatives empresarials
9. Al servei del ciutadà (simplificació dels tràmits administratius)
10. Amb projectes de vida per a joves i famílies, com plans locals d'habitatge molt millors i programes de lloguer social.
11. Que sigui un poble intel·ligent preparat pel segle 21.

I perquè Rellancem Canovelles és:

Sentiment de poble i de país, ambició, ganes de treballar i millorar el benestar de les persones,
il·lusió pel nostre poble, saber cap on hem d’anar tots plegats, voluntat de reactivar econòmicament el poble, voluntat de preservar el nostre entorn i apostar per la República Catalana. En definitiva Rellancem Canovelles, és tenir futur!!

Si estàs interessat o interessada, Ens agradaria poder saludar-te personalment. Gràcies per la teva visita.

Salut i República!!
Imatge