Canyelles

Totes les notícies

ERC Canyelles demana un increment del servei de pediatria

El passat dissabte 6 d’abril, els jardins del Museu Romàntic Can Papiol de Vilanova i la Geltrú, es van convertir en l’escenari de la presentació de les candidates i els candidats, primer i segon, que formaran part de les llistes d’ERC a la Vegueria Penedès. L’acte va comptar amb la presència de la Consellera de Salut Alba Vergés. Ens va parlar de la importància del Municipalisme en aquests moments, i l’elevada presència de les dones, que agafa embranzida per la quantitat de caps de llista que es presenten. L’alcaldable d’ERC a Canyelles Montse Martínez, ha aprofitat per parlar una estona amb la Consellera, i transmetre-li els problemes que tenim en el Centre d’assistència Primària, i les queixes de la ciutadania envers els serveis mínims de pediatria i demanar-li un servei més eficaç per tots els infants del municipi. Tanmateix ha palesat davant la Consellera, les dificultats que té el municipi, alhora que la seva ciutadania ha de desplaçar-se en transport públic al Centre Hospitalari Sant Camil, i/o al Cap de les Roquetes per ser visitada pels metges de diferents especialitats. S’ha acordat estudiar mesures que possibilitin una atenció adequada, i es traslladarà al Departament pertinent, les deficiències  del   transport públic, fent què permetin una millor accessibilitat als canyellencs als serveis mèdics de la comarca.

Montse Martinez alcaldable per Canyelles

Prop de 80 persones es van donar cita a l’Espai de la Gent Gran, ahir dissabte 30 de març en l’acte de presentació de la candidata a l’alcaldia de Canyelles, per Esquerra Republicana de Catalunya a les properes eleccions municipals del 26 de maig. L’acte va comptar amb la presència de Joan Tardà, diputat i portaveu del grup d’ERC al Congrés dels Diputats, i companyes i companys alcaldables de municipis veïns. Vanessa Díez, que porta l’àrea de comunicació, va ser l’encarregada d'obrir l'acte tot explicant per què s’ha decidit a militar a ERC des de fa ja un any, i quins han estat els motius per donar suport a la candidatura encapçalada per Montse Martínez. Seguidament, la cap de llista  va oferir un discurs en què va expressar de forma senzilla i molt clara, l'objectiu d'aquesta candidatura, que està marcada pels canvis, canvi de gestió, de prioritats i estructurals. La seva proposta passa per sacsejar l’ajuntament, racionalitzant els diners públics, disminuint de la despesa desmesurada, establint la transparència com a principi, i la participació ciutadana en els plens. En definitiva fer una nova política municipal després de 8 anys de majoria absoluta, “serem valents” va dir Montse Martínez, direm la veritat, tot i sabent que de vegades serà impopular, però és necessària. Auditarem l’Ajuntament, fugirem de la corrupció i la prevaricació, volem un ajuntament per TOTHOM, i no per uns privilegiats. Alguns dels eixos de treball que va proposar, passen per la millora en la gestió de l’aigua, en els serveis com el transport públic, correus i la dignificació de les urbanitzacions, ajustant la qualitat de les obres als diners pagats pels propietaris. Va explicar algunes propostes de nova creació com l’educador/ra de carrer, per fomentar la mediació, el compliment de les ordenances i disminuir les despeses en demandes i defensa jurídica, o com la implantació de l’anella verda, per distingir a Canyelles del model d’altres municipis, fugint de l’estereotip de només el totxo, el ciment i les grans infraestructures.

ERC Canyelles solidària amb la Marató

La secció local d' ERC Canyelles hem participat aquest passat cap de setmana a la 16º Fira de Santa LLúcia del nostre municipi recaptant fons per La Marató. La nostre Seu s'ha convertit dos dies a un Bosc Màgic a on els més petits i grans han pogut gaudir d'uns tallers de tiós els quals un cop acabats se'ls podien portar cap a casa. Els tallers han estat un èxit i hem recaptat 331.70€. El nostre agrïment a la Serradora Campamá pel material cedit desinteressadament.

WIFI4EU

Proposta de WiFI4EU a Canyelles

En el ple ordinari,que va tenir lloc ahir dimarts 29 de maig,ERC-AM, va presentar una proposta per què ens sumem al projecte WIFI4EU. Aquest projecte vol que tothom pugui conectar-se en espais públics municipals de qualsevol lloc d' Europa, la comissió europea vol promoure un accés de qualitat a internet a través d'una xarxa WIFI d' alta velocitat als ciutadans i transeúnts en espais públics com a parcs, places, edificis oficials, biblioteques,centres de salut i museus de tota Europa a través de WIFI4EU, desde els ajuntaments i mancomunitats. Des d' ERC-AM,creiem que existeix un desequilibri tecnològic territorial a Canyelles, aquesta proposta vol garentir una conectivitat inalàmbrica local amb caràcter gratüit i sense condicions discriminatories, confiem que la majoria absoluta de l' equip de govern del PDcat, valori la nostre proposta.

Aprovades les concessions d'ajudes econòmiques per la Diputació de Barcelona

Desde el grup municipal ERC-AM de Canyelles us informem que amb data d' avui 10 de Maig la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona han aprovat la concessió dels ajuts econòmics del programa complementari de modernització de polígons industrials,i la convocatòria de subvencions per a la instal·lació de calderas de biomassa. Primer punt: Concessió d'ajuts econòmics del programa complementari de modernització de polígons industrials Es dóna a conèixer la concessió d'ajuts per a projectes específics del programa complementari de modernització de polígons industrials.Aquest programa té com objectiu millorar la qualitat dels polígons de la demarcació de Barcelona a través d' inversions adreçades a incrementar la competitivitat de les empreses que hi estan implantades i,en aquest sentit,afavorir el creixement empresarial, atraure noves oportunitats de negoci i generar ocupació de qualitat. Segon Punt: Convocatoria de subvencions per a la instal·lació de calderas de biomassa: Aprovada la convocatòria per a la concessió d'ajuts econòmics per a la instal·lació de calderes i/o xarxes de calor municipals alimentades amb estella forestal, llenya o pèl·lets,per als exercicis 2018 i 2019. Aquestes subvencions hauran de fomentar projectes d'interès públic o social que tinguin per finalitat: la prevenció d'incendis, la dinamització socioeconòmica local a través de la mobilització d'ocupació local i biomassa en forma de recursos locals, la conservació de la biodiversitat i del bosc, la reducció de les emissions de CO2, dels costos municipals i de la dependència exterior de combustibles fòssils, l'ajuda a complir els Plans d'Acció Energia sostenible, la reducció dels costos energètics de les entitats locals i la promoció de les energies renovables. Termini per presentar sol·licituds: 30 dies des de la publicació al Butlletí Oficial de la província de Barcelona (BOPB) .

Clam a la LLibertat

Els carrers de Barcelona han sigut un clam per la Llibertad i ERC Canyelles ens hem sumat per dir que no ens rendirem fins que no tinguem a tots els presos i exiliats a casa. Una vegada més hem demostrat que som gent  Pacífica,Democràtica i només demanem LLibertat. US VOLEM A CASA!

ERC Canyelles a l' Assemblea Territorial del Penedès

Ahir dimarts 3 d' abril alguns membres de l' Executiva Local d' ERC Canyelles van assistir a l'Assemblea Territorial del Penedès al Centre Cívic Sant Joan a Vilanova i la Geltrú amb la presència de la Marta vilalta @martavilaltat Portaveu d' ERC  i la Rut Ribas @RutRibas Diputada al Parlament. Van explicar els canvis soferts al partit pels últims esdeveniments,així com una carta enviada per l'Oriol Junqueras Tres datas properes  que van nomenar van ser 14 d' Abril  Festa de la repùblica,Clam al parc de la Ciutadella,21 d' Abril ,Benvinguda als nous militants a la Seu d' ERC a Barcelona i 23 d' Abril, Sant Jordi i campanya Free Junqueras per la recaptació de la Caixa de Resistència. Per últim van fer una ronda de preguntes i dubtes dels assistents les quals van ser molt semblants,reclamant no ser tan benèvols a l' hora de defensar-se de les critiques de la premsa i atacs continus dels quals ens veiem sotmesos. També es va esmentar la poca participació que té la militància a l' hora de pendre decisions,una queixa que també va ser unànime de tots els participants.   El nostre Secretari de la Dona i Diversitat J.R. Franco també va fer diverses aportacions de les quals va destacar la denúncia cap al nostre ajuntament liderat pel Pdecat en el qual no tenim cap mostra visible al exterior  reivindicant la situació del presos polítics,que per cert la nostre regidora Montse Martinez ja va presentar una moció a l' últim ple ordinari del 27 de març. I per últim recordar que el proper 9 de juny del 2019 s'ha de veure reflectida la nostre feina en tots els ajuntaments dels nostres municipis.

La Llibertat no es jutja

No ens rendirem.No ens fan por.Ho han intentat sempre i no han pogut mai. Oriol Junqueras Avui divendres 23 de març hem tornat a sortir als carrers,desde ERC Canyelles hem donat suport a tots els nostres presos polítics que han sigut privats de la seva llibertat injustament. Desde Canyelles tota la nostre força i empenta per continuar en aquest camí.

Grup ERC Canyelles

ERC Canyelles a la Trobada municipalista 2018

Aquest cap de setmana  16 i 17 de març, Lloret ha sigut la seu d´una nova edició de la Trobada Municipalista organitzada per Esquerra Repúblicana,en la qual han participat gairebé cinc-centes persones. Han sigut unes ponències molt diverses i instructives comptant amb presències destacades com el President del Parlament Roger Torrent, Marta Rovira i diferents Regidors/es, Secretaris/es, Alcaldes/as. Destacant las paurales de Marta Rovira en les quals va fer referència al nostre President Oriol Junqueres,que desde Estremera ens transmitia força per continuar en aquest camí, que era el primer cop i esperant que fos l' últim que no podia estar present en aquestes Trobades Municipals.  També destacar el Premi Memorial Jaume Aiguader  a l´excaldessa de Santpedor Laura Vilagrà, un premi otorgat per la seva trajectòria municipalista.