Capellades

Totes les notícies

Pacte d'acord entre ERC i VdC-CUP per 2019-2023

Aquest passat 26 de maig ERC va guanyar les eleccions obtenint 5 regidors i la segona força més votada va ser Vila de Capellades-CUP amb 3 regidors. Junts representen més del 57% del votants i, per tant, totes dues formacions entenen que és de responsabilitat formar un acord conjunt. Els dos partits, després de les negociacions d’aquestes dues darreres setmanes, han tancat un pacte de govern per als pròxims 4 anys, amb l’alcaldia per al cap de llista d’ERC, Salvador Vives. En el repartiment de regidories s’ha tingut en compte el treball iniciat en l’anterior legislatura. En aquest sentit, per a poder donar continuïtat als projectes, VdC-CUP mantindria regidories que ja van ser de la seva responsabilitat durant aquesta darrera legislatura més la de Transparència, que ara realitzaran entre els 3 regidors d’aquesta formació. Tota la resta les assumiran els 4 regidors i l’alcalde d’ERC. En aquest sentit, doncs, es vol donar continuïtat als projectes ja iniciats per totes dues formacions i engegar noves accions que de ben segur faran de Capellades una vila amb mirada de futur. S’han buscat tots aquells punts comuns de programa electoral i, envers a aquests,  s’han establert línies de treball per a aconseguir una millora en tots els àmbits. Entre aquestes es destaquen acords en matèria d’espai públic, promoció turística, habitatge, educació, esports, economia, joventut, acció social i participació ciutadana.   Ambdues formacions s’han emplaçat a continuar treballant conjuntament.   #Avancem #FemVila

Gràcies, Capellades!

L’equip d’Esquerra a Capellades us volem donar les gràcies. Gràcies per la confiança rebuda. Gràcies per uns resultats que interpretem com un reconeixement a la feina feta fins ara. I volem reiterar, una vegada més, el nostre compromís amb Capellades. Hem rebut 902 vots i això ens fa créixer. Ja no serem 3 regidors. Serem 5: el Salvador Vives, l’Esther Ramos, l’Àngel Soteras, l’Anna Xaus i el Jaume Solé. I això fa més gran també, és clar, la nostra responsabilitat Hem guanyat en totes i cadascuna de les 7 meses dels 3 col•legis electorals. No som el partit d’uns quants, no ens preferiu uns barris sí i uns barris no: som el govern que han volgut tots els carrers i places de Capellades, sense excepció, i serem govern per a tots els carrers i places de Capellades, sense excepció. Per a tots els capelladins i capelladines. Sense excepció.

Esquerra de Capellades fa balanç

El passat divendres dia 10 dins l’acte de presentació de la candidatura d’Esquerra Republicana de Catalunya a Capellades els actuals regidors d’Esquerra van fer balanç de la seva actuació en el govern de l’Ajuntament els darrers quatre anys. Va iniciar el repàs Àngel Soteras, actual tinent d’alcalde i regidor de Cultura i Promoció local. Soteras va reivindicar en primer lloc el paper d’Esquerra com a partit que va fer possible el pacte amb VdC i que ha aguantat després el govern mantenint-se lleial a l’acord. En la seva vessant de regidor de Cultura, va exposar amb diversos exemples les línies mestres de l’actuació d’aquests anys: l’ambició a l’hora de programar espectacles i tot tipus d’activitats, la col•laboració amb tot el teixit associatiu local i els creadors de les diverses disciplines artístiques i la inversió sostinguda en  instal•lacions com Casa Bas, la Biblioteca o el teatre de La Lliga. A continuació, Jaume Solé va revisar la seva actuació com a regidor de Comunicació i Infraestructures tecnològiques des de l’inici i com a regidor d’Hisenda des del moment en què es va decidir traspassar aquesta responsabilitat de VdC a Esquerra. Solé va destacar la millora de la pagina web, la reducció dels costos i modernització de les telecomunicacions, la implementació d’aplicacions digitals per millorar l’atenció a veïnes i veïns, la millora de telemetria de la xarxa pública d’aigua, la reducció del termini de pagament a proveidors a 28 dies, “com no ho havíem fet mai” i la reducció d’un 34% del deute. L’últim en intervenir va ser Salvador Vives, regidor d’Acció Social, sanitat i transparència. L’actual candidat a l’alcaldia va fer una detallada exposició amb especial èmfasi en aspectes com la posada en marxa del portal de la transparència, l’increment de recursos per a serveis d’atenció a les persones, l’ampliació de places concertades a la Residència, la complerta xarxa de desfibril.

Presentació candidatura ERC Capellades municipals 2019

Presentem la candidatura a les municipals 2019

A la Biblioteca El Safareig, el divendres dia 10 es va fer la presentació dels 23 membres de la candidatura d’Esquerra per a les eleccions municipals del 26 de maig. La Montse Garcia, numero 8 de la candidatura, va fer la presentació de les 23 persones que integren la llista, una llista on hi ha paritat entre dones i homes des del número 1 al 23. També va destacar la transversalitat de les persones que l’integren,  amb la renovació justa, combinada amb l’experiència i que després de les noves incorporacions, ens donen aire nou i mirades diferents de les qüestions municipals. L’Esther Ramos, la numero 2 de la llista, va parlar com a persona que ja havia participat en les eleccions municipals dels l’any 2011 i el 2015 a la llista d’Esquerra. L’Esther va destacar que està molt contenta de poder treballar per Capellades, donant el millor d’ella com a regidora en el proper mandat i poder contribuir al costat d’un gran equip, format per grans persones amb moltes inquietuds i amb ganes de treballar al servei del nostre poble. També va intervenir l’Anna Xaus, número 4 de la llista, qui va parlar en nom de tots els que s’han incorporat recentment al grup  d’ERC de Capellades. L’Anna va destacar que “tots som persones compromeses, treballadores i amb ganes de ser útils al nostre poble. Ens ha semblat engrescador el projecte de poble que ens van proposar des de ERC. Tots tenim el denominador comú que som persones que participem del poble, on vivim formant part d’alguna de les seves entitats. A tots ens ha unit l’estimació pel poble,  les ganes de treballar per a tenir el poble que tots volem.”

Salvador Vives

Esquerra de Capellades presenta Salvador Vives com a candidat a les municipals.

El candidat es presenta per primer cop com a alcaldable per Esquerra. L'acte de la presentació va comptar amb el suport del conseller de Treball, Afers Socials i Famílies Chakir El Homrani i del tinent d’alcalde de l’actual govern capelladí, Àngel Soteras. L'acte va estar presentat per l’Àngel Soteras, fins ara al capdavant de la llista capelladina. Soteras va destacar la preparació i la força de voluntat del candidat: «Per representar Esquerra a Capellades cal creure que ho pots fer, poder-ho realment fer i, sobretot, voler-ho fer. El Salvador creu, pot i vol. I a Esquerra hi creiem i volem que sigui el nostre candidat». El candidat va agrair a tota la gent d’Esquerra de Capellades -militants, simpatitzants i amics- la seva confiança per encapçalar la llista d’Esquerra a les properes eleccions municipals  del 25 de maig, Vives va explicar que accepta el repte amb moltes ganes de treballar-hi per aconseguir l’alcaldia i que es “necessari guanyar l’alcaldia” perquè «Capellades no pot continuar sense tenir una planificació de llarg recorregut, i això només ho podem fer les persones d’Esquerra». L’últim bloc de la seva presentació el va destinar a explicar els 25 objectius claus del programa de govern per als propers 4 i 8 anys. El tancament de la presentació el va realitzar el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, qui va realitzar una brillant cloenda tot ressaltant la importància de la política municipal, com aquella més propera als veïns i veïnes i els valors republicans de "fer una política propera, oberta i transversal»

Nota de premsa de Vila de Capellades-CUP i Esquerra Capellades per anunciar l’acord de govern per la legislatura 2015-2019

Després de dues setmanes de negociacions finalment avui divendres 12 de juny, les dues formacions hem arribat a un acord de govern. En aquest sentit, hem acordat les línies de treball i els objectius per a la propera legislatura. Entre aquestes destaquem els acords en matèria de transparència, drets socials, participació ciutadana, reactivament de l’economia local, foment de la cultura i totes aquelles actuacions que siguin necessàries per aconseguir les màximes quotes de justícia social i nacional. Per tant, treballarem conjuntament, de la mà de les entitats i totes les vilatanes i vilatans, per posar Capellades al lloc que es mereix. Som poble! Ara és el moment!

Foto llista ERC municipals 2015

Gràcies, capelladines i capelladins,

La vostra confiança, renovada i augmentada, renova i augmenta el nostre compromís amb Capellades ARA ÉS EL MOMENT! Resultats a Capellades: http://locals.esquerra.cat/capellades/resultats-electorals/resultats-municipals-2015-capellades

Jaume Morera i Núria mora

Jaume Morera i Núria Mora tanquen la llista d’Esquerra a Capellades

Experimentats regidors ambdós, amb una llarga experiència tant a govern com a oposició, Jaume Morera i Núria Mora fan enguany un pas enrere i no acompanyaran l’Àngel Soteras en els primers llocs de la candidatura. Jaume Morera, tossut defensor de la necessitat d’una deixalleria per a Capellades i responsable que avui poguem disposar d’una, i Núria Mora, coneixedora dels temes d’Urbanisme i Habitatge i habitual veu assenyada i crítica davant la recent política que hem patit de molt aparador i pocs fets, tancaran una candidatura d’Esquerra fortament renovada, sí, però que no renuncia en cap moment al saber fer i als coneixements acumulats pels seus integrants més experimentats.

Toni Illa i Montse Garcia

Toni Illa i Montse Garcia, treballant sempre per Capellades

Tant un com l’altra són proves contundents de la tradició, sí, però també de la vitalitat del teixit associatiu capelladí. I a Esquerra estem especialment contents que quan tota aquesta energia que sempre ha treballat per al nostre poble des de les entitats ho vol fer, a més, des de l’Ajuntament, triï Esquerra com la millor eina per fer-ho. Us proposem un miniconcurs (sense premi, eh?). Aquest és un llistat d’algunes de les entitats de les quals el Toni i la Montse han format part en un moment o altre, bé com a fundadors, com a membres de junta o com a col·laboradors. Sabríeu dir on ha estat cadascú? Agrupament Escolta Domènec Sugranyes AMPA Escola Bressol AMPA Marquès de la Pobla AMPA Mare del Diví Pastor AMPA IES Molí de la Vila Capgrossos de Capellades Comissió Centenari Carrilet Comissió Ciutat Gegantera Coral Noves Veus Dimonis de Capellades Esbart Dansot Grup de Teatre Primera comissió de Festa Major, la que va portar els "Rebeldes" a Capellades Societat La Lliga Unió Esportiva Capellades Xarxa Capellades