Cardedeu

Totes les notícies

Butlletí 36

Butlletí #36 - Tardor / Hivern 2016

Al següent enllaç hi trobareu el número 36 del butlletí que edita ERC Cardedeu. http://locals.esquerra.cat/documents/butlletins/cardedeu-butlleti-desembre-2016-def.pdf I si en voleu consultar edicions aneteriors, l'hemeroteca la trobareu a: http://locals.esquerra.cat/cardedeu/revista

La transició a un model energètic sostenible - Joan Masferrer i Sala

Aquesta columna ha estat publicada per en Joan Masferrer, 2n tinent d'alcalde de Cardedeu, aquí. L’Ajuntament de Cardedeu ja és soci de Somenergia i, de moment, el consum de 3 equipaments culturals (Vila Paquita, Can Frígol i l’Esbarjo) prové d’aquesta comercialitzadora d’energia verda a través de tres contractes puntuals. Són dues accions que poden semblar simbòliques però marquen clarament una tendència a un futur d’energia 100% renovable forçant les comercialitzadores d’energia cap a una oferta basada en energia hidràulica, eòlica, solar, biomassa…, en contraposició a les fonts d’energia no renovable: nuclear, carbó i gas. Amb la “liberalització” del mercat elèctric es pot comprar l’electricitat a qualsevol companyia comercialitzadora, que, resumint molt, comprarà l’energia a una productora o la generarà ella mateixa, i l’injectarà a la xarxa de la distribuidora que, de moment, no podem canviar, ja que la xarxa és única. Per tant, bàsicament el que estem fent comprant energia verda és fomentar que augmenti la seva producció. És un gest polític, però no és menor, i menys amb l’objectiu final de garantir que el 100% de l’energia d’ús municipal sigui totalment verda i a més a més provingui d’una companyia que només comercialitzi energia renovable. Algunes comercialitzadores d’energia verda tenen també les seves pròpies plantes de producció. En aquest cas, els beneficis són reinvertits per la creació de noves centrals renovables i l’efecte és encara més gran. I algunes d’aquestes són, a la vegada, cooperatives (com és el cas de Somenergia) i per tant els socis i abonats participen en els òrgans de gestió, garantint una administració democràtica i transparent, a anys llum de l’opacitat històrica dels oligopolis elèctrics. Es tracta, en definitiva, de lluitar per un model energètic impulsat per l’empatia, cap a una transició ambientalment sostenible i socialment justa basada en l’estalvi, l’eficiència i la sobirania energètica, a més de la lluita contra la pobresa energètica, contraposant-ho tot a un model on ha regnat la cobdícia que mou encara l’oligopoli de l'energia.

Resultats 26J a Cardedeu

ERC guanya les eleccions generals del 26J a Cardedeu

Després d'ocupar la segona posició a les eleccions generals de desembre de 2015, ERC es recupera com a primera força política en aquests comicis. Es confirma així la tendència de creixement a tot el país i, de retruc, la sensació de que l'únic canvi possible es diu República Catalana.

Carta MHP

L'alcalde de Cardedeu, Enric Olivé, envia una carta de felicitació al President de la Generalitat, Carles Puigdemont

Passada la investidura de Carles Puigdemont i configurat el primer govern independentista de la Generalitat de Catalunya, l'alcalde de Cardedeu, Enric Olivé, ha volgut enviar una carta al President de la Generalitat, felicitant-lo i posant-se a disposició de les institucions catalanes per "encaminar-nos cap a la construcció nacional anhelada". Adjunta hi trobareu la carta.

Enric Olivé signa decret cartipàs

ERC i la CUP de Cardedeu tanquen un acord de govern per als propers 4 anys a Cardedeu

Després de gairebé un mes des de les eleccions del 24 de maig, finalment els grups municipals d’ERC, amb l’alcalde Enric Olivé al capdavant, i la CUP, han formalitzat un acord per al govern municipal del mandat 2015-2019 per a l’Ajuntament de Cardedeu.   Les llargues negociacions han permès trobar un equilibri de representativitat de les Tinències d’Alcaldia i els regidors d’ambdues formacions polítiques i establir una llista de prioritats polítiques en tots els àmbits de govern.  El Decret de Cartipàs ja està signat i es donarà compte en el Ple Extraordinari que se celebrarà el proper 2 de juliol.   El nou cartipàs municipal estarà format per 5 Tinències d’Alcaldia que lideraran les principals àrees sota les que s’organitzaran les diferents regidories integrades pel propi alcalde i la resta de regidors d’ERC i CUP:   Projectes Estratègics i Transversals, encapçalat pel 1r Tinent d’Alcalde, Benet Fusté (CUP). Àrea de Territori i Sostenibilitat, 2n Tinent d’Alcalde, Joan Masferrer (ERC). Inclou les regidories d’Urbanisme i Espai públic i Obres i Serveis. I Medi ambient, gestionada per Marta Cordomí (CUP). Àrea de Drets Socials i Desenvolupament Econòmic, 3a Tinent d’Alcalde, Laia Muñoz (CUP). Amb les regidories d’Habitatge (Benet Fusté), Acció Social (Laia Muñoz), Educació (Isabel Sallés (ERC)), Salut (Laia Muñoz); Igualtat (Hug Lucchetti) I també Formació i Ocupació i Desenvolupament local, amb Núria Hernández (ERC) com a regidora. Àrea d’Organització i Govern Obert, 4t Tinent d’Alcalde, Rafel Caballeria (ERC). Formada per les regidories d’Hisenda (Enric Olivé), Fiscalitat (Benet Fusté), Desenvolupament de l’Organització i Transparència (Rafel Caballeria). Àrea de Desenvolupament Comunitari, 5a Tinent d’Alcalde, Marta Cordomí. Inclou les regidories de Participació (Hug Lucchetti); Cultura (Marta Cordomí); Esports (Rafel Caballeria); Joventut (Hug Lucchetti); Gent Gran (Marta Cordomí) i Immigració (Laia Muñoz).

DISCURS DE FELICITACIÓ A ENRIC OLIVÉ - ERC Cardedeu

Bon dia. (Històric) Fa tot just tres setmanes vivíem un petit moment històric. Conscients, a la vegada que només era un inici del que ha de venir, però que era històric... Gràcies a tots els que vàreu fer que ho fos. I com a dia històric, té una història a darrera, la més recent l'han escrit des dels anys 80 en Pitu, per ell un record especial avui, en Quim, en Jaume, la Mercè, la Mery, la Teresa, en Miquel, en Jordi, l'Albert... Gràcies a tots ells! Gràcies a un seguit de regidors i regidores que han estat al capdavant d'un projecte i d'una idea de poble durant tots aquests anys i que sense els seus fonaments segur que no seríem on som avui.   I és que som un partit de gent lluitadora, de treballadors i amb un model de poble i de país ambiciós i agosarat. Hem persistit molt per arribar fins aquí. Un país, sobirà i complert, i un poble, viu i republicà, són el país i el poble que volem i que fa uns anys eren tan sols un horitzó que es veia lluny i nosaltres ens veiem petits, petits.... Ara, després de molts anys i molta feina, ens toca encapçalar-ho i assumir totes les responsabilitats que la gent ens ha donat. Ara, el nostre projecte va de debò i ens hem posat a caminar cap a un nou Cardedeu i cap a una Catalunya sobirana...   (Esquerra Oberta) Però això no ho faran només els regidors... si la Participació Ciutadana és una de les bases del nostre programa perquè l'Ajuntament sigui Obert i Transparent, encara amb més motiu la participació de tots ha de ser la base d'aquesta nova Esquerra... Segur que som on som per un cúmul de factors, però ens agrada pensar que som aquí sobretot perquè fa un any vam iniciar un projecte que es deia Esquerra Oberta i pel que més de 200 persones han treballat el programa i la proposta que es va presentar a les eleccions..., en trobades obertes, taules sectorials, jornades de conclusions... Això no s'acaba aquí, al contrari, aquesta transversalitat, aquesta obertura, és la clau d'un projecte de futur que no pot ser mai un projecte acabat, sinó que és viu i dinàmic.