Cardedeu

El cardedeuenc Albert Valls com a candidat de les properes eleccions al Parlament

Dissabte 21 de novembre de 2020 s'ha celebrat el Congrés Comarcal del Vallès Oriental d'ERC on s'ha escollit Chakir El Homrani candidat del Vallès Oriental així com els 4 representants: Ángeles Llive, Joan Galiano, Isabel Padilla i el cardedeuenc Albert Valls

L’actual conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir El Homrani, ha obtingut la validació d’un 77% de la militància present al Congrés amb 125 assistents per videoconferència.

El Homrani, únic candidat a liderar la comarca, ha demanat els suports al·legant que “ara com mai tenim la necessitat de servir el país, de respondre a les incerteses de la ciutadania. Ara més que mai el país necessita el lideratge d’Esquerra Republicana”.

Per El Homrani, ERC és el partit amb “més cara femenina, amb les candidates Marta Vilalta, Teresa Jordà i Raquel Sans, i el més fort en militància i estructura territorial”.

L’exregidor de Granollers ha manifestat que vol “mantenir el compromís amb el projecte col·lectiu per la d’igualtat d’oportunitats, les llibertats i la justícia social”. Per El Homrani, “representem l’organització amb la mirada més col·lectiva per fer front als actuals reptes, i amb responsabilitat”. Per això, vol “ser la veu d’una comarca que representa la transversalitat del país” i ha conclòs que ens pertoca “persistir, treballar, treballar, treballar i treballar” perquè “hi haurà més contratemps, més incerteses, més canvis, però hi serem”.

A la clausura del congrés, El Homrani ha agraït els suports i el debat intern, especialment perquè governar en les condicions que planteja la crisi causada pel covid19 “és molt dur” aquí a Catalunya i a tot el món. El Homrani s’ha compromès a assumir dos objectius clau: “Continuar servint la ciutadania de Catalunya i alhora treballar per assolir la república catalana, que representa molt més que tenir un estat independent: una eina per fer les coses millor per tothom que viu a Catalunya.”

Candidatures representatives
La resta de candidatures escollides per a la llista electoral republicana representen la pluralitat de la comarca: la regidora de Caldes de Montbui Ángeles Llive ha estat la més votada, seguida per l’alcalde de Bigues i Riells, Joan Galiano. Mollet del Vallès comptarà amb la veu d’Isabel Padilla i també hi figuraran la regidora de Sant Celoni, Magalí Miracle i el militant Albert Valls de Cardedeu.
Llive, nascuda a l’Equador, ha afirmat que cal treballar en la “defensa dels valors republicans per una societat lliure i justa. ERC és l’únic partit que dona oportunitat a gent de tots els orígens a prendre decisions col·lectives”. Joan Galiano s’ha mostrat “content per la democràcia interna d’ERC”, i ha posat accent en “la proximitat que fem des del municipalisme. Jugarem allà on el partit ens col·loqui”. Isabel Padilla, nascuda a Andalusia i implicada en els moviments cívics, ha afirmat que vol ser veu de tota la gent de Mollet” a la candidatura republicana. Miracle, implicada en lluites socials, ha manifestat l’orgull de compartir candidatura amb El Homrani, que treballa incansablement pel benestar de la gent”. Finalment, Albert Valls representa les generacions més joves i espera aportar l’esperit crític i analític” al partit.

Podeu veure la compareixença per als mitjans a l'enllaç següent: