Cardedeu

S'aprova la moció que adhereix Cardedeu a l'Associació de Municipis per la Independència.

Cardedeu Estelada
El passat dia 29 de setembre es va aprovar al plenari de l'Ajuntament el suport de Cardedeu a la constitució l'Associació de Municipis per la Independència.

Aquesta iniciativa, impulsada des de l'Ajuntament de Vic, Port de la Selva, Tàrrega i Arenys de Munt, i recolzada per municipis com Torelló, Ripoll i Olot entre d'altres, proposa la creació d'un ens municipalista que treballi des de l'àmbit dels ajuntaments en la creació de les estructures d'Estat necessàries per a assolir la independència.

A Cardedeu, el Grup Municipal d'ERC-Acord Independentista va presentar la moció de suport a la constitució d'aquesta associació, formant part del nucli promotor. Posteriorment es va comptar amb el suport de la CUP, amb qui es va acabar presentant la moció conjuntament al Ple ordinari de setembre, i d'ICV, que s'hi va adherir.

Al Ple, la moció finalment va comptar amb el vot de Gent pel Canvi i de CiU, tot i les primeres reticències pel que fa al cost que es pugui derivar de la creació d'aquesta associació. El PSC es va abstenir i, evidentment, el PP hi va votar en contra. Per tant finalment va ser aprovat per 11 vots a favor, 4 abstencions i 2 en contra.

El Grup Municipal d'ERC-Acord Independentista valorem molt positivament la decisió pressa, ja que és coherent i conseqüent amb el posicionament pres per l'Ajuntament de Cardedeu fa un any, de sentir-nos exclosos de la Constitució Espanyola, com a conseqüència de la sentència del Tribunal Constitucional de l'estiu del 2010. I alhora posa les bases per anar construint estructures d'Estat des de les institucions més properes a la ciutadania, com són els ajuntaments, quan s'ha evidenciat que els partits d'obediència espanyola han modificat la Constitució quan els ha interessat i a correcuita, i en cap cas per donar cabuda al reconeixement de la nació catalana, la seva llengua i posar fi a l'espoli fiscal.

I això sense oblidar les obligacions que tenim des dels ajuntaments per continuar prestant serveis públics de qualitat, i encara més en el context actual de crisi econòmica, on es va més necessari pels sectors socials més afectats.

ERC-Acord Independentista Cardedeu