Cardedeu

Entrevista a Alfons Riera i Perelló

La seva Bonhomia sempre va per davant seu. Home d’esguard amable i de conviccions rotundes. Modela les relacions com ho fa amb els materials nobles. Mestre artesà. Tendresa a mans plenes, pencaire dels d’abans. No recordem veure’l mai enfadat. Bé, sí, una vegada, algú ens va parlar de conèixer una persona que havia sentit a dir que el varen veure emprenyat amb no-sé-què del procés.
I com al joc de l'Oca, va de president a president: de la Secció Local a l'Agrupació Coral.

1. Què és la política per a tu?
La política, concretament d’ERC, per a mi és l’essència bàsica que et facilita aconseguir una societat plena, econòmicament justa, socialment equilibrada, que miri pel bé de tothom sense distincions, en tot allò que una societat requereix per viure i conviure adequadament.

2. D’on et ve el teu compromís amb el país?
Fa molts anys, la vertadera consciència social se’m va començar a despertar als voltants dels 17 anys quan em vaig acostar als grups del PSAN amb qui vaig col·laborar en la lluita urbana davant de la repressió feixista que estava instal·lada aquella època.
De fet el meu avi era d’ERC, com molta gent abans de la guerra, i em va influenciar de manera indirecta. És cert i reconec que moltes vegades m’he mogut en memòria del meu avi.

3. A mà o a màquina?
Doncs francament utilitzo les dues modalitats, no en tinc una com a prioritària.

4. Com a joier coneixes algun diamant en brut d’ERC?
Et podria dir que, com als diamants, n'hi ha de moltes característiques i molt variats, colors, inclusions (defectes interns d’un brillant), talles ...i passa exactament el mateix en el si d’ERC. A la secció local sense anar més lluny, hi ha un reguitzell de diamants i no bruts precisament, és més, et diria que tenen la talla de brillants !!!

5. Com promocionaries Cardedeu en tres paraules?
Una vila amb molt de caràcter, culturalment rica i ecològica.

6. Hi ha un parell de coses que no et facin el pes d’ERC en l'àmbit nacional?
Home, tots sabem que un col·lectiu polític tan gran no hi ha res que sigui com un vol, per tant, tant de bo fossin únicament dues coses que no em fan el pes.
La primera, no em convenç el portaveu del Congrés dels diputats a Madrid, per diversos motius, la segona, la manca de decisió ferma i objectiva des de la direcció d’ERC. Necessitem imperiosament el retorn de l’Oriol Junqueras al capdavant de les sigles.

7. Si fossis regidor, quines carteres t’agradaria portar?
Home, no m’hi veig de regidor i veient la tasca excel·lent dels companys i companyes regidors i regidores del nostre ajuntament, no els podria superar de bon tros.

8. Home sensible que ets, què t’emociona sempre ?
N’hi ha unes quantes de coses que m’emocionen, però una d’elles i del que no puc fer-hi més és sempre que canto El Cant de la Senyera.  Això per un tenor d'una coral és perillós.

9. Tres coses que no t’agraden de tu, les trobaries?
I tant!! Moltes més de tres, soc persona amb una colla de defectes, però que les pateixo en el meu interior.

10. En el temps de picar pedra al partit, què t’alimentava les conviccions?
I tant, ja ho pots dir l’època de picar pedra, fa relativament poques legislatures que per poquíssims vots va entrar un regidor d’ERC, a l’Ajuntament de Cardedeu, des de llavors i al capdavant de la Secció Local, com a president, els meus companys i jo vàrem invertir molt i molt temps marcant-nos uns objectius que poc a poc i amb gran esforç anàvem superant, amb tossuderia  una pila de reunions, amb estratègies diverses, fins encarrilar-nos a la situació actual amb el nostre alcalde Enric Olivé que òbviament ha estat el màxim objectiu.

11. Estàs d’acord que els avis tenen l’obligació d’exercir la paternitat irresponsable?
No, no. Els avis no tenim l’obligació de la paternitat i menys encara irresponsable, al contrari, considero que és irresponsable per part dels avis actuar sense tenir en compte allò que han decidit els pares sobre l’educació dels seus fills.
El que és cert, és que tenir nets és de les condicions humanes més lloables i generoses. L'única cosa que sí m’agradaria aconseguir amb els meus nets és que tinguin els mateixos valors que vaig transmetre als fills.