Cardedeu

Totes les opinions

Fi de festa

Dreta o Esquerra? Tria

Tornaria a parlar tendrament d’aquesta terra, parlaria a tothom del seu alè constant, tornaria a parlar amargament de tanta guerra, parlaria a tothom dels gemecs del mar.  Així comença la cançó “Fi de festa” de la  Companyia Elèctrica Dharma.  Un títol i una lletra que m’han semblat molt adequats per il·lustrar aquest final de legislatura; i en particular, les actuacions erràtiques de l’equip de govern.

Una columna més - 2 de pena i 1 de glòria

Ajuntament estelada

Podria ser com la recepta d’una clara d’estiu, dues parts de cervesa i una de llimonada; però en aquest cas es tracta dels dos plens de pena i un de glòria que s’han succeït el mes de setembre a Cardedeu. El primer va ser el del dia 18 de setembre amb la renúncia al càrrec de regidora de la Sra. Maria Magdalena de la Maza. Un ple extraordinari per a resoldre un culebrot que ja venia des d’abans de l’estiu, amb qüestions personals i laborals barrejades, i una regidora, la d’educació, que se n’ha anat sense pena ni glòria i de la que crec no haver-li sentit dir ni piu des de la seva incorporació a l’Ajuntament l’any 2012 ocupant la vacant deixada pel convergent Jaume Fort.

Miquel Pujadas

Una Columna Més (gener'14) - "El pitjor de 2013"

A finals d’any s’acostuma a fer un repàs del bo i millor transcorregut durant l’any que fineix. En el cas, però, d’aquesta columna portarem la contrària i farem memòria del pitjor que s’ha vist pels Plens de l’ajuntament durant el passat 2013 : El més pitjor, sens cap mena de dubte, va ser la fal·lera denunciadora que li va entrar al regidor Gelada a partir de la repintada popular del mural independentista i que ha portat fins a 9 cardedeuencs als jutjats de Granollers.

Secció Local ERC - Cardedeu

ERC hi érem, hi som i hi serem!

Finalment Cardedeu és membre de ple dret de l’Associació de Municipis per la Independència (AMI). Quasi 3 anys després d’acordar ser dels municipis capdavanters i promotors de l’entitat, hem estat un dels darrers en aprovar-ho al Ple de juny, abans ho han fet més de 690 ajuntaments...   Els ajuntaments som l’administració més propera als ciutadans i com a tal hem d’actuar. Quan la ciutadania està empenyent cap el dret de decidir, no podem mirar cap a una altra banda.

Miquel Pujadas

Una Columna Més (novembre'13) - "La Torre del Moro"

El passat mes d'octubre es va organitzar un any més l'exitosa caminada nocturna a la Torre del Moro.  Es veu que això del nom de la torre li ve de la seva funció cap allà els segles XVI i XVII de guaita i vigilància davant les incursions de pirates barbarescos provinents del nord d'Àfrica; i d'aquí l'expressió d'alleugeriment “No hi ha moros a la costa!”.  I una mica, sembla que aquesta dita sigui la que guia fins a la sacietat a l'equip de govern de CiU i PP obstinats amb el tema dels usos religiosos a Cardedeu.

Miquel Pujadas

Una Columna Més (novembre'12) - "Sols com mussols"

Així és com es van quedar els membres del govern municipal en el Ple del mes d'octubre.  L'Alcaldessa acabava d'anunciar que el Ple es celebraria a porta tancada i d'una manera molt “amable” convidava als mitjans i públic presents a la Sala de les Columnes a abandonar-la.  I no només això, ja que uns pocs minuts abans d'aquesta brillant mostra del tarannà obert i dialogant que es prodiga per la Casa Gran, la màxima autoritat municipal havia denegat a la gent de TV Cardedeu continuar amb la  retransmissió del Ple en una decisió sense precedents en la història democràtica de la nostra vila.

Miquel Pujadas

Una Columna Més (abril-maig'13) - "Rectificar és de savis, o de pocavergonyes"

Rectificar és de savis, diu la dita. I als Plens de l'Ajuntament darrerament ens estem acostumant a escoltar aquesta frase bastant sovint en boca d'alguns membres del Govern municipal. En general, el sentit i missatge que vol transmetre l'expressió és positiu, en la línia que vol manifestar que s'ha tornat a repensar una decisió presa, i valorant que aquesta no és del tot encertada, canviar-la per una altra que es creu serà millor.

Miquel Pujadas

Una Columna Més (març'13) - "I el POUM va fer “poum”!!!"

En el Ple del mes de març van haver-hi fins a 5 punts de l'ordre del dia relacionats amb modificacions puntuals del POUM, el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de Cardedeu. Davant aquesta respectable quantitat en termes urbanístics, se'm va venir al cap la següent reflexió: La desconstrucció progressiva del POUM a cop de modificacions puntuals és una maniobra planificada pel govern municipal o bé és un servei a la carta? Sabut hauria de ser que el planejament vigent i aprovat definitivament l'any 2007 es va fer sempre amb CiU i PP a la contra durant els més de 5 llargs anys que va durar el seu procés d'elaboració; i que mai aquests partits van acceptar els plantejaments generals del POUM de posar fre al consum desmesurat de sòl per a urbanitzar-lo, a crear i ordenar veritables eixos comercials, a posar quantes càrregues fossin necessàries per a la justa redistribució de riqueses amb els desenvolupaments urbans, a la protecció de l'entorn natural en especial els espais periurbans, etc.

Miquel Pujadas

Una Columna Més (febrer'13) - "Calamanda, on vas?"

Encara que siguis alcaldessa, encara que governis amb el PP, encara que t'agradi aprimar-ho tot; Calamanda on vas?  Mira que ja porteu un bon grapat de plens en aquesta legislatura, que Déu n'hi do tot el que s'ha vist i votat en aquestes sessions; però trista i lamentable com la d'aquest passat 31 de gener, ben poques per no dir cap.  Us esteu carregant la democràcia local, heu traït al poble i als vostres cors, i heu abandonat a la seva sort el projecte més gran i reconegut que hagi parit mai Cardedeu.