Cassà de la Selva

Totes les notícies

El Ple Municipal del mes de juliol aprovarà la creació del Parc de l’U d’Octubre

L’equip de govern d’ERC Cassà portarà al Ple Municipal que tindrà lloc demà dijous, 26 de juliol, a les 20 h, la proposta de crear el Parc de l’U d’Octubre a l’esplanada on s’hi fan les fires, ubicada davant de l’escola Aldric i que limita amb els carrers Pla de l’Estany, Xavier Carbó i de la Via.   La iniciativa s’aprovarà demà al Ple Municipal després del dictamen de la comissió del nomenclàtor de Cassà de la Selva. La proposta va ser recollida per la secció local d’ERC a partir d’una petició de l’ANC i el CDR de Cassà, els quals buscaven un espai públic per denominar amb el nom de l’U d’octubre i recordar aquesta data significativa.   L’Alcalde de Cassà, Martí Vallès, assegura que «l’1 d’octubre és per a nosaltres una data molt important que cal que recordem. L’Alcalde i tots els regidors de l’equip de govern varem estar compromesos des del primer moment amb la celebració del referèndum, la defensa de la democràcia i els resultats del referèndum».   Vallès afegeix que «el dia 1 d’octubre el poble de Cassà va demostrar el seu compromís amb la democràcia i la defensa dels drets fonamentals. Vàrem tenir la sort de no haver de patir la violència i repressió d’altres pobles amb els quals des del primer moment ens hi varem solidaritzar i donar tot el nostre suport. Aquest parc ha de servir per recordar aquest dia i denunciar la repressió exercida per l’Estat Espanyol. No oblidarem l’1 d’octubre i tornaríem a repetir-lo les vegades que fes falta per defensar la democràcia i els drets de tots els ciutadans».   La inauguració de la denominació d’aquest espai es farà el 30 de setembre conjuntament amb activitats organitzades per l’ANC de Cassà. Autor de la imatge: Joan Carles Codolà

Martí Vallès és reescollit com l’alcaldable d’ERC per a les properes eleccions municipals

Martí Vallès, actual alcalde de Cassà de la Selva per ERC, ha tornat a ser escollit per ser el candidat a l’alcaldia d’ERC a les properes eleccions municipals del 2019. L’elecció l’han fet aquest vespre els membres de la secció local d’ERC en una assemblea oberta que ha tingut lloc a la Sala la Coma i en la que només s’ha presentat la seva candidatura. En el discurs de presentació, Vallès ha destacat que “aquest primer mandat de govern l’he viscut molt intensament” i per això “vull seguir treballant incansablement, com hem fet fins ara, per Cassà: un municipi viu, amb un entorn privilegiat i amb un ajuntament al servei de les persones i les entitats”. L’actual alcalde d’ERC a Cassà ha assegurat que “aquests anys d’experiència m’han permès estar encara més orgullós de Cassà i de tota la seva gent.” Vallès ha afegit que l’objectiu és “seguir fent política de la manera que ja hem demostrat saber-la fer: escoltant a les persones i posant a la seva disposició totes les eines de participació ciutadana possibles, amb transparència i comunicació.” El candidat a l’alcaldia d’ERC a Cassà per a les eleccions del 2019 ha afegit que “aquesta manera de fer política ha demostrat ser efectiva a Cassà ja que amb menys de tres anys d’estar al govern hem aconseguit posar el municipi al mapa de Catalunya per la quantitat d’activitats que s’hi fan i per les iniciatives dels cassanencs”. Vallès ha afegit que “gràcies a la bona gestió i el rigor del govern d’ERC a Cassà, hem aconseguit reduir dràsticament l’endeutament, sortir del pla de proveïdors i sanejar econòmicament l’ajuntament de Cassà, fet que ens ha permès i ens permetrà afrontar inversions importants” . Vallès ha agraït la dedicació i il·lusió de totes les regidores i regidors de l’equip de govern, així com el suport de tots els membres de la llista d’ERC. L’alcalde de Cassà ha apuntat alguns dels reptes de la propera legislatura.

La secció local d’ERC convoca una assemblea oberta el dimecres 18 d’abril a les 20 h per parlar sobre el projecte de poble educador i l’educació del municipi

La secció local d’ERC Cassà convoca pel dimecres 18 d’abril a les 20 h a l’Espai Jove l’Escorxador una assemblea oberta que tractarà el projecte de ‘Cassà poble educador’ i l’àmbit de l’educació en general de Cassà. L’objectiu d’aquesta trobada, que és oberta a tothom, és elaborar i consensuar noves propostes i objectius futurs sobre l’àmbit de l’educació de Cassà.   FEINA FETA DURANT LA LEGISLATURA Des que ERC està a l’equip de govern s’han dut a terme diferents iniciatives en l’àmbit de l’educació. Una de les més destacades ha estat adherir-se a la Xarxa de Ciutats Educadores i esdevenir un poble educador, cosa que ha permès impulsar diferents accions educatives de caràcter transversal i d’àmbits diversos com la via pública (camins escolars segurs), els esports (cartells i accions per potenciar el joc net als clubs esportius), la cultura (poble lector) o la participació ciutadana (campanya de civisme ‘Un Cassà de tothom’). Per tal de dinamitzar tots aquests projectes, l’Ajuntament disposa des de l’any passat d’un tècnic d’educació. A més, el consell escolar municipal ha esdevingut una peça clau i està tirant endavant projectes com el consell municipal d’infants o el catàleg de recursos pedagògics del municipi. Des del mes de gener d’enguany, Cassà disposa d’un nou equipament educatiu, el centre diürn, que atén infants i famílies amb necessitats socioeducatives. També s’ha duplicat el nombre de places del servei de reforç escolar, el CREC, que actualment dona servei a 80 alumnes. Una altra de les accions destacades en aquest àmbit ha estat l’obertura del grup de P0 a la Llar d’Infants Taps.   ASSEMBLEES ‘PARLEM DE...’ Aquesta assemblea forma part d’un conjunt de trobades que sota el títol “Parlem de...” tractaran diverses temàtiques relacionades amb el poble. La resta d’assemblees que es convocaran mensualment durant tot l’any, excepte l’estiu, tractaran aquests temes: esports i entitats esportives; promoció econòmica, comerç, treball i turisme; participació, transparència, hisenda i organització municipal; ciutadania: salut, serveis socials i seguretat; medi ambient, veïnats, Gavarres i entorn; espai urbà, urbanisme, mobilitat i via pública.

La secció local d’ERC Cassà convoca assemblees per debatre i proposar noves idees pel municipi

La secció local d’ERC Cassà comença aquest divendres 16 de març a les 20 h a la Sala d’exposicions La Coma un conjunt d’assemblees obertes que, sota el títol “Parlem de...”, tractaran diferents temes relacionats amb el municipi. La temàtica d’aquest divendres serà la cultura i les entitats culturals.   La resta d’assemblees que es convocaran mensualment durant tot l’any, excepte l’estiu, tractaran aquests temes: poble educador i educació; esports i entitats esportives; promoció econòmica, comerç, treball i turisme; participació, transparència, hisenda i organització municipal; ciutadania: salut, serveis socials i seguretat; medi ambient, veïnats, Gavarres i entorn; espai urbà, urbanisme, mobilitat i via pública.   L’objectiu d’aquestes trobades és elaborar i consensuar noves propostes i objectius de futur en cadascun d’aquests àmbits per Cassà de la Selva.   L’Alcalde de Cassà, Martí Vallès (ERC), destaca que «volem que tothom amb idees i propostes les pugui fer arribar». Vallès afegeix que «els processos participatius que hem engegat des del govern municipal ens demostren que conjuntament creem idees i propostes ambicioses i necessàries per Cassà». Afegeix que «els municipis som el primer esglaó on construirem la república i el país que volem» i, per això, «animem a tots els cassanencs a participar amb nosaltres per fer el poble que volem».   Les persones interessades en rebre les convocatòries poden donar-se d’alta a través d’un correu electrònic a l’adreça cassadelaselva@esquerra.org. També poden enviar un missatge privat o directe a través de la pàgina de Facebook o el compte de Twitter @esquerracassa.

La cultura: motor de cohesió, motiu d’orgull i marca del nostre poble

Podríem definir la cultura en formats i llocs molt diversos però avui ens agradaria centrar-la en l’àmbit local, concretament a Cassà de la Selva. UNA EINA DE COHESIÓ SOCIAL La cultura és, des del nostre punt de vista, una eina de cohesió social. Per exemple, les Nits de la Coma dels divendres o els Vermuts de Lletres del dissabte al migdia agrupen a gent diversa que els agrada gaudir del teatre o de la lectura i que tenen l’ocasió de poder-ho fer al seu municipi. El millor exemple per demostrar que la cultura és un element de cohesió social és el Festival Càntut. Un esdeveniment que trenca totes les barreres generacionals i que agrupa a gent molt diversa, de pobles d’arreu de Catalunya, fent el mateix: gaudir de la cultura popular catalana. UN MOTOR DE MOBILITZACIÓ La cultura també és un motor de mobilització. A Cassà tenim la sort immensa de comptar amb desenes d’entitats actives que donen vida al poble amb actes de múltiples disciplines: poesia, cinema, faràndula, teatre, música, dansa, lleure... La riquesa de les entitats cassanenques va ser una de les raons per les quals els organitzadors del Festival Càntut van escollir el nostre municipi per celebrar aquest esdeveniment. Quan les associacions organitzen activitats i omplen l’agenda d’actes, demostren que la cultura és viva i que ha aconseguit esdevenir un motor de mobilització. N’hem de ser conscients i valorar-ho. LA CULTURA ENS FA CRÉIXER I SER MÉS LLIURES Gaudir de la cultura ens fa créixer i ser més lliures. El regidor de Cultura, Josep Ferrer, deia al darrer llibret de cultura que heu rebut a casa vostra, que vivim en un parèntesi d’interrupció temporal i geogràfica, supeditats a articles de primera necessitat. Ferrer reivindicava llegir llibres i recuperar els clàssics del cinema. Al cap i a la fi, retornar a la cultura per aturar-nos, reflexionar i veure cap a on anem. Per tot això, des del mes de gener, des de l’Ajuntament de Cassà hem presentat el quart llibret amb la programació de Cassà Cultura que inclou una setantena d’actes culturals de gener a maig, en altres paraules, com a mínim tres actes culturals per setmana durant aquests mesos.

Acaba un 2017 amb molta feina feta. Comença un 2018 amb molts projectes per desplegar

El final d’any i el començament d’un altre sempre serveix per fer repàs de la feina feta l’any anterior i proposar-nos nous projectes pel 2018. Abans de res, esperem que hagueu tingut un començament d’any feliç i que hagueu pogut posar fil a l’agulla a tots els propòsits que us hagueu fet. Per part nostra, l’equip de govern ja té en marxa una llarga llista amb els projectes a dur a terme aquest 2018 i el personal de l’Ajuntament ja hi està començant a treballar.    REPÀS DE LA FEINA FETA MÉS RELLEVANT DEL 2017 - Hem seguit potenciant la programació cultural estable, amb iniciatives que es van consolidant com les Nits de la Coma, el Vermut de Lletres o la Llimonada de Lletres. Una prova és el llibret de cultura que ja deveu haver rebut a casa vostra amb 67 actes culturals de gener a maig i la posada en marxa del web www.cassacultura.cat que agrupa tota l’agenda cultural. - Hem pogut seguir gaudint del Festival Càntut, una aposta musical que s’ha demostrat que és ben rebuda al nostra municipi i que atreu a molts visitants. - Hem seguit treballant per recuperar la memòria històrica local: cicle de conferències sobre els efectes de la guerra a Cassà, exhumació de la tomba del soldat desconegut, creació de l’itinerari ‘Cassà sota les bombes’... i altres iniciatives que es presentaran properament. - L’Oficina de Promoció Econòmica s’ha posat en marxa amb tots els serveis d’ocupació, especialment la Borsa de Treball, que han atès a centenars de veïns de Cassà i estan gestionant un bon nombre de demandes d’empreses diverses que busquen personal.  - Hem formalitzat els convenis de promoció econòmica amb els municipis del voltant de Cassà per establir sinergies i fer força per aconseguir beneficis comuns.  - Hem inaugurat l'àrea d'autocaravanes que actualment rep un bon nombre de visitants que aprofiten per descobrir el nostre municipi.  - Per primera vegada hem celebrat la Fira del Tap, una iniciativa que dona a conèixer un dels trets més singulars del poble: el món del suro.

67 actes culturals de gener a maig a Cassà de la Selva i obertura del portal www.cassacultura.cat

El 2018 comença a Cassà de la Selva amb una elevada activitat cultural. De gener a maig hi ha programats 67 actes culturals relacionats amb el cinema, la música, el teatre, la literatura, les conferències o les exposicions. Tal com es fa des del 2016, les llars de Cassà estan rebent aquests dies el llibret amb l’agenda cultural.   La principal novetat promocional d’aquesta edició és la posada en marxa del web www.cassacultura.cat, un espai des d’on es pot consultar en línia tota la programació cultural del municipi. Properament, des d’aquesta plataforma també es podran adquirir entrades per als espectacles amb venda anticipada. Josep Ferrer, regidor de Cultura, explica que «el web és un pas més del procés iniciat el 2016 i que va permetre tenir una programació cultural estable al municipi». Segons Ferrer, «aquest portal ens permetrà arribar a la gent de Cassà i també a persones de fora del municipi que busquen gaudir d’activitats culturals a les comarques gironines». Per tant, el web de Cassà Cultura serà l’aparador de l’activitat cultural de Cassà.   La programació cultural de gener a maig de Cassà inclou noms destacats com Òscar Andreu, amb la presentació del seu llibre Com es bull una granota, o el concert de Clara Peya, en el marc de la Setmana de la Música, combinats amb altres iniciatives locals potents com el cicle de conferències sobre els efectes de la guerra a Cassà. Entre els actes destacats també hi ha la MACCA (Mostra d’Animació i Curtmetratges de Cassà), organitzada pel Cineclub Vuitimig, que tindrà lloc de l’1 al 4 de febrer. Del 17 al 23 de març l’activitat musical serà destacada amb la programació de concerts, audicions, tallers i actes participatius relacionats amb la Setmana de la Música. Durant aquest any se celebraran diferents actes per commemorar el centenari de la mort del poeta local Xavier Carbó i Maymí, alguns dels quals ja es poden veure a aquest llibret.   L’estructura de la programació cultural segueix el mateix patró de la que es va iniciar l’any 2016.

El govern d’ERC a Cassà redueix a més de la meitat l’endeutament en els primers dos anys i mig de mandat

Estalvi, estabilitat financera, planificació i desplegament de nous projectes   El ple municipal de Cassà de la Selva va aprovar el pressupost per a l’any 2018 per l’Ajuntament de Cassà que serà de 10.256.510 €.   EL NIVELL D’ENDEUTAMENT ES REDUEIX A MÉS DE LA MEITAT DEL 2015 AL 2017   Un dels trets més destacats del pressupost aprovat és la reducció del nivell d’endeutament a més de la meitat del percentatge que hi havia a principis del 2015, any en què va començar a governar ERC a Cassà de la Selva. A principis del 2015, el nivell d’endeutament era del 61.7% i l’exercici econòmic d’aquest any es tanca al 30.64%. De fet, la realitat ha millorat les previsions que s’havien fet a principis d’any i que apuntaven que aquest exercici econòmic es tancaria amb un 34.79% d’endeutament.   El sanejament econòmic del consistori no és ni sort, ni només cosa de la tímida recuperació econòmica. La reducció a la meitat de l’endeutament municipal i totes les actuacions fetes, són gràcies a la planificació detallada de tota l’actuació municipal, el rigor en el control pressupostari, la contenció de la despesa i estar a sobre de totes les entitats que tenien deutes pendents amb l’Ajuntament de cassà.   Aquest control ens ha permès l’estalvi necessari per reduir el nivell d’endeutament. Paral·lelament, la planificació en totes les àrees ha fet possible engegar projectes importants per realitzar les nombroses actuacions en via pública, la programació cultural estable al llarg de l’any i l’impuls a la promoció econòmica del municipi. Cal destacar que des de la borsa de treball i el club de la feina, dos serveis posats en marxa aquest any, s’ha trobat feina a 20 veïns de Cassà.   IMPORTANT TASCA PER ACONSEGUIR SUBVENCIONS   Tampoc podem oblidar l’esforç per aconseguir subvencions que financen inversions importants. Per aconseguir recursos externs cal dedicació però també és bàsic tenir una planificació que garanteixi la bona gestió dels recursos i que permeti incrementar la possibilitat d’aconseguir aquestes subvencions.

«Cassà, un poble viu!», el calendari d'ERC Cassà del 2018

Aquests dies estem repartint a totes les llars de Cassà de la Selva el calendari de la secció local d'ERC del 2018. Sota el lema «Cassà, un poble viu!», el calendari recull els principals esdeveniments que tenen lloc al municipi durant l'any.  Us desitgem unes bones festes nadalenques i un feliç any nou!