Cassà de la Selva

Totes les notícies

ERC Cassà inicia la campanya a favor del sí pel referèndum d’autodeterminació de l’1 d’octubre

La secció local d’ERC Cassà comença aquesta setmana la campanya a favor del sí del referèndum d’autodeterminació que tindrà lloc el proper 1 d’octubre. A banda de la tradicional penjada de pancartes, cartells i repartiment d’informació en paper que es fa a qualsevol altre procés electoral, en aquest cas s’han programat diferents sortides al carrer per resoldre dubtes dels ciutadans sobre el referèndum i el futur de Catalunya.   Compromesos amb el referèndum El cap de llista d’ERC i alcalde de Cassà de la Selva afirma que “el govern d’ERC de l’Ajuntament de Cassà garantirà que els col·legis electorals estiguin oberts el proper 1 d’octubre” i per aquest motiu assegura que “volem estar a prop dels ciutadans per resoldre els dubtes que tinguin i explicar a tothom els motius de votar sí.”   Accions als carrers de Cassà El grup d’ERC Cassà vol explicar de primera mà a tots els cassanencs com funcionarà el referèndum d’autodeterminació del proper 1 d’octubre, així com animar a la gent a participar i argumentar els motius per votar sí. Per aquest motiu, al llarg del mes de setembre, l’alcalde Martí Vallès, acompanyat per diversos regidors i membres de la secció local d’ERC seran als següents punts del poble els dies i horaris indicats: - 14 de setembre a les 19 h al barri del Firal. - 15 de setembre a les 19 h al Mas Cubell. - 16 de setembre a les 10 h al mercat de Cassà. - 20 de setembre a les 19 h a la plaça de la Coma. - 26 de setembre a les 19 h a la zona del Vi Novell. - 26 de setembre a les 19 h a la zona de la Llar d’Infants Taps. Tots els regidors d’ERC Cassà adherits a l’Assemblea d’electes de Catalunya Tal i com es pot consultar al web http://aecat.cat/llistat-inscrits/, els 7 regidors d’ERC Cassà estan adherits des del 2016 a l’Assemblea d’electes de Catalunya (AECAT) promoguda per l’AMI. L’AECAT està formada per 9.283 càrrecs electes del país compromesos amb arribar amb total normalitat a la celebració del referèndum d’autodeterminació.

Els treballadors i l’empresa surera Francisco Oller, guardonats amb el XIII Premi Josep Dalmàs atorgat per ERC Cassà

La secció local d’ERC Cassà ha reconegut la trajectòria de l’empresa surera Francisco Oller que enguany celebra el seu 125è aniversari. El XIII Premi Josep Dalmàs, que homenatja al darrer batlle cassanenc de la República, ha fet una menció especial a tots els treballadors que han passat i que conformen actualment l’empresa de Francisco Oller, a més de tots els treballadors que es dediquen a la indústria surera de Cassà . Martí Vallès, alcalde de Cassà, ha estat el responsable d’entregar el XIII Premi Josep Dalmàs al representant dels treballadors i als responsables de l’empresa Francisco Oller. Vallès ha reconegut “la important aportació que Francisco Oller ha fet a Cassà durant tota la seva història i l’apassionant projecció de futur que té”. De la mateixa manera, el batlle cassanenc ha destacat “la feina que fan totes les empreses sureres de Cassà, les quals es mantenen com un sector econòmic rellevant al municipi”. Des d’Oller han expressat l’agraïment per “haver pensat amb els treballadors, que són els que han permès mantenir la fortalesa del suro al nostre territori”. Josep Dalmàs, en representació a la família del darrer batlle cassanenc de la República, ha destacat que “l’alcalde Dalmàs estaria molt satisfet de veure com estem avançant per arribar a un moment culminant per Catalunya”. L’acte també ha comptat amb una ofrena floral al monument de Josep Dalmàs i amb el cant dels segadors. Finalment, hi ha hagut un petit refrigeri per tots els assistents.

Entrega del XIII Premi Josep Dalmàs

El dilluns 11 de setembre a les 11 h del matí farem l'entrega del XIII Premi Josep Dalmàs per reconèixer la trajectòria d'una entitat i/o personalitat del municipi. L'acte tindrà lloc, com a cada any, davant de l'escultura d'homenatge a Josep Dalmàs a la plaça de davant de l'Institut de Cassà.  Carles Casanova, president de la secció local, donarà la benvinguda als assistents. Seguidament l'alcalde de Cassà entregarà el guardó a l'entitat homenatjada. L'acte finalitzarà amb una ofrena floral al monument a Josep Dalmàs, darrer batlle cassanenc de la República, seguit del cant dels segadors i un petit refrigeri.

2 anys reanimant Cassà

RESPONSABILITAT, RIGOR, TRANSPARÈNCIA, PARTICIPACIÓ I VOCACIÓ DE SERVEI AL NOSTRE POBLE Aquest mes de juny farà dos anys que l’equip de govern d’ERC va prendre possessió a l’Ajuntament de Cassà gràcies a la confiança que ens va donar el nostre poble. Vàrem entrar a l’Ajuntament amb una il·lusió enorme per engegar tots els projectes que havíem pogut anar explicant abans de les eleccions, una gran passió per tot allò que es fa a Cassà i la voluntat de sentir-nos encara més orgullosos de ser cassanencs i cassanenques. Des del primer moment hem tingut clar com volem fer l’activitat des de l’Ajuntament. RESPONSABILITAT. L’encàrrec de gestionar els recursos del poble de Cassà és un honor que comporta estar a l’alçada de les circumstàncies. Des del primer dia hem treballat per a tothom, sigui qui sigui i vingui d’on vingui, amb l’objectiu de buscar sempre la millor manera de donar resposta a les necessitats de tots els cassanencs. RIGOR. Si som curosos gestionant els recursos propis, encara cal ser-ho més quan gestionem els recursos de tots els ciutadans. Des del primer moment vàrem elaborar el Pla d’Actuació Municipal on es detalla cronològicament la previsió de l’actuació municipal. Paral·lelament, actuem en tots els àmbits amb la màxima professionalitat i procurant cuidar sempre fins l’últim detall en tots els projectes. TRANSPARÈNCIA. Tot el que es fa a l’Ajuntament de Cassà, així com tota l’activitat del govern, és per als ciutadans del nostre municipi. Des del primer dia qualsevol informació referent al consistori o a l’activitat del govern és a l’abast dels ciutadans que la poden consultar al web institucional sempre que vulguin. PARTICIPACIÓ. No volem governar sols. L’experiència, les idees i les propostes de tots els cassanencs i cassanenques són determinants per prendre decisions. Com més importants siguin els àmbits en els quals s’han de prendre decisions, més sentit té recollir les inquietuds dels ciutadans.

Tanquem el pressupost del 2016 amb més liquiditat, menys endeutament, més serveis i actuacions i més subvencions

El mes de març vàrem presentar la liquidació del pressupost municipal del 2016  gestionat íntegrament per l’equip de govern d’ERC amb un superàvit positiu que certifica el sanejament econòmic del consistori. El romanent de tresoreria per a despeses generals de l’exercici econòmic del 2016 ha estat d’1.925.835 €.   Increment dels fons líquids disponibles i descens dels impagaments   El 2016 s’han incrementat els fons líquids disponibles als comptes en caixa de l’Ajuntament. Concretament hem tancat l’any amb un total d’1.887.684 € disponibles, 356.245 € més que els fons líquids disponibles al tancament del 2015 i 586.434 € més que el 2014.   Aquest increment ha estat possible gràcies a les gestions que hem realitzat per aconseguir l’ingrés de pagaments endarrerits per part d’institucions com el Consell Comarcal del Gironès o la Generalitat de Catalunya. A dia d’avui, el Consell Comarcal del Gironès ha reduït pràcticament tot el deute que tenia amb el consistori cassanenc, mentre que el deute de la Generalitat de Catalunya amb l’Ajuntament de Cassà quedarà reduït a la meitat als llargs dels propers mesos.   El 2016 també s’han reduït els drets pendents de cobrament de l’exercici corrent gràcies a la col·laboració amb XALOC i la tasca dels tècnics de l’àrea econòmica de l’Ajuntament. Així doncs, l’exercici de 2016 es tanca amb 159.000 € menys de drets pendents de cobrament de l’exercici corrent que el 2015 i 66.750 € menys que el 2014. En total, hem tancat el 2016 amb 781.788 € e drets pendents de cobrament.   La reducció de l’endeutament permet plantejar-se projectes de futur   Com ja hem explicat en diverses ocasions, l’endeutament municipal segueix la tendència a la baixa i el 31 de desembre de 2016 se situava en un nivell del 36,6% del pressupost municipal. L’any 2015 aquest era del 48,3% i a finals del 2014 del 59,06%.   La reducció de l’endeutament ha estat possible gràcies a l’aplicació del romanent pressupostari del 2015 i les operacions de refinançament de préstec que hem dut a terme durant aquest any i que ens han permès reduir més d’un 33% el pagament d’interessos dels préstecs que encara té l’Ajuntament.

Pensar junts el futur de Cassà

A Cassà de la Selva vàrem ser dels primers municipis de les comarques gironines en elaborar el Pla d’Acció Local per a la Sostenibilitat (PALS), presentat el gener de 2001, i que havia de regir el desenvolupament de la població fins al 2015. Aquesta experiència va ser bona i el document resultant va ser utilitzat pels equips de govern de les següents legislatures per elaborar les propostes electorals, les principals línies de treball del govern de l’Ajuntament de Cassà i seguir el camí acordat entre els ciutadans. D’aquesta experiència ja fa més de 15 anys i la realitat del nostre municipi i el món que l’envolta ha canviat molt. És per aquest motiu que calia fer un nou Pla Estratègic actualitzat al context socioeconòmic i a les necessitats dels cassanencs d’avui. Aquest nou Pla Estratègic, però, no el volíem fer els dos grups polítics tancats en un despatx. És una opció que escullen alguns municipis però a la gent d’Esquerra Cassà no ens convencia. La participació ciutadana, com hem dit en moltes ocasions, l’entenem com una manera de fer política que afecta de forma transversal a totes les àrees. Pensar el futur de Cassà és una cosa de tots els ciutadans i per això aquest 2017 l’hem començat amb tres tallers participatius en els que hem parlat d’entitats, d’educació, d’esports, d’immigració, de comerç, d’indústries, d’ocupació, d’urbanisme, de via pública, d’equipaments, de neteja... En resum, hem reflexionat sobre el que afecta el dia a dia de cada cassanenc i hem posat en comú preocupacions i reptes compartits entre els habitants del nostre municipi. Aquests tallers han estat valuosos perquè gent que potser no es coneixia de res s’ha assegut al voltant d’una taula i ha debatut durant 2 hores sobre una de les coses que tenen en comú: el lloc on viuen. Les conclusions han estat rellevants ja que han permès establir els punts forts i dèbils del municipi i serviran perquè properament fem la jornada participativa final en la que junts fixarem les actuacions a desenvolupar als propers anys.

Els compromisos del 2017 i la feina feta el 2016 en un sol butlletí

Aquesta setmana estem repartint a totes les cases de Cassà de la Selva el butlletí del 2017 (PDF) on expliquem els compromisos del 2017 i la feina feta el 2016. Recordeu que podeu complementar la informació d'aquest butlletí amb el detall i el calendari del Pla d'Actuació Municipal 2015-2019 (PDF). Consulta el butlletí del 2017 (PDF)

Cassà, bon veïnatge. El calendari d'ERC Cassà de l'any 2017.

Com és tradició, un any més, la secció local d'ERC Cassà de la Selva, igual que treballem dia a dia pel nostre poble i la seva gent, també volem ser presents en el dia a dia de les cases de tots els cassanencs. És per aquest motiu que al llarg d'aquesta setmana anirà arribant a totes les cases el calendari d'ERC Cassà de l'any 2017, amb els actes i esdeveniments més importants del nostre municipi. Enguany el motiu del calendari són els veïnats de Cassà de la Selva, il·lustrats amb una imatge de cada un d'ells. Esperem que us agradi!