Cassà de la Selva

Totes les notícies

El Ple de Cassà aprova la proposta d’Esquerra perquè es depurin responsabilitats dins el cos de Mossos d’Esquarda

Al ple del mes d’octubre, s’ha aprovat a proposta d’Esquerra Cassà, una moció en la qual s’acorda demanar que es depurin responsabilitats dins el cos de Mossos d’Esquadra fruit de l’actuació i violència desproporcionada ocorregudes durant el 15 d’octubre a Cassà de la Selva. Així mateix amb la mateixa moció s’ha acordat donar suport a tots els afectats i damnificats per aquesta actuació, així com la reclamació de la posada en llibertat de tots els detinguts durant les manifestacions de rebuig a la sentència condemnatòria dels líders polítics i socials catalans. Manca d’informació i rigor en la gestió dels recursos. L’Equip de govern ha dut al ple una proposta per utilitzar 400.000€ en la suposada compra d’un edifici. El grup d’Esquerra Cassà ha votat en contra de la proposta de l’equip de Govern de destinar 400.000€ a una actuació urbanística que a dia d’avui no es disposen dels projectes, ni d’una taxació, ni d’un acord de compra, i que es desconeix quin ús se li donarà, ni quin cost tindrà. A més el grup d’Esquerra ha denunciat, que no pot ser, tractant-se d’una quantitat de recursos tant important com 400.000€, es porti al ple sense donar tota la informació, sense donar tota la informació a tots els regidors, i que s’informi de manera verbal 3 dies abans del ple de la poca informació que hi ha. Des d’Esquerra Cassà, es considera una manca de responsabilitat i rigor en la gestió dels recursos municipals, i una manca d’informació als regidors del ple als quals no s’ha informat d’aquesta proposta, que denota el poc rigor en la gestió dels recursos de tots els cassanencs de l’actual govern de JxCassà i el PSC. Finalment aquesta proposta ha estat aprovada pel vot de qualitat de l’alcalde per 8 vots a favor i els 8 vots en contra del grup d’Esquerra. Canvis mediàtics, però poc efectius i socialment poc justos a les ordenances fiscals. El grup d’Esquerra s’ha abstingut en l’aprovació de les modificacions de les ordenances fiscals per l’any 2020, per una banda perquè s’incrementa el cost de la taxa de recollida d’escombraries, sense que a dia d’avui es disposi d’una planificació sobre com millorar el sistema de recollida i incrementar el percentatge de reciclatge.

Comunicat d’Esquerra Cassà de valoració del ple extraordinari en motiu de la sentència als líders independentistes, i les càrregues policials ocorregudes a Cassà.

Des del grup d’Esquerra Cassà hem aprovat la moció conjunta de l’ACM i l’AMI en rebuig a la sentència als líders independentistes. Tanmateix ens ha sorprès l’absència del regidor del PSC al ple, i ens preguntem si la presència al Ple de l’Ajuntament de Cassà serà selectiva. Per aprovar el seu sou i un càrrec de confiança sí que assisteix al ple però per debatre i posicionar-se respecte la democràcia i els nostres drets civils i polítics no. Així mateix tal com diu Jordi Cuixart, la única resposta possible a la sentència és la reincidència en l’exercici de tots i cadascun dels drets que aquesta sentència i l’Estat Espanyol ha trepitjat, i ens porta a reafirmar en que ho tornarem a fer. També hem volgut recordar les paraules d’Oriol Junqueras en tant que aquesta sentència demostra que no tenim alternativa a la de construir un nou estat, que pugui garantir els nostres drets civils i polítics i el benestar de la ciutadania. Finalment hem volgut recordar al poble de Cassà i als companys de Junts per Cassà que han escollit com a soci de govern i per aconseguir l’alcaldia al PSC, avui absent al ple. Un partit que afirma, després de la sentència,  que ningú ha estat jutjat per les seves idees, que diu que a Catalunya hi ha un naufragi polític, que aplaudeix la greu sentència que imposa 100 anys de presó als nostres líders polítics i socials i que diu que aquesta sentència ha fet justícia. Hem emplaçat als regidors i regidores de Junts per Cassà, a reflexionar-hi, perquè les decisions preses en un moment determinat, afectaran quatre anys el poble de Cassà i tal com apunta Jordi Cuixart, el compromís i la determinació han de ser absoluts. Amb aquests companys de viatge, poden garantir aquesta determinació i aquest compromís de l’ajuntament amb el poble de Cassà? Cassà es mereix això? En acabat independentment de les gestions que s’han fet des de l’equip de govern fins ara, que valorem positivament, hem instat a l’equip de govern de l’ajuntament de Cassà que estudiï la possibilitat de prendre accions al respecte de l’actuació del mossos a dintre del nostre municipi i en defensa dels ciutadans i ciutadanes agredits per tal de denunciar una actuació clarament desproporcionada de la policia autonòmica.

100 primers dies del govern de JxCat i PSC a Cassà, no podem permetre que Cassà s’aturi.

Aquest setembre, després de l’estiu hem iniciat el nou curs, igual com també hauran transcorregut els 100 primers dies del govern de JxCat i el PSC a Cassà de la Selva. Temps suficient perquè tothom es situï i es continuï amb l’acció de govern tant necessària per Cassà i sense aturar les diverses millores i projectes que havia engegat i tirat endavant l’anterior govern d’Esquerra Cassà.   Projectes aturats, endarrerits i suspesos? Des d’Esquerra Cassà tenim molt clares quines són les necessitats i les accions a prendre per seguir millorant el nostre poble, tanmateix veiem com el govern de JxCat i el PSC, de moment, no tant. Malgrat haver-hi una quantitat important de projectes engegats per l’antic govern, molts d’ells en  vies de desenvolupament, veiem amb preocupació que molts d’aquests estan quedant endarrerits, amb la pèrdua de recursos que se’n pot derivar de no desenvolupar-los, l’endarreriment de les millores o fins i tot problemes de caire econòmic o el risc de perdre alguna subvenció si no es tiren endavant quan toca.   Endarreriment en l’ampliació de les places públiques d’aparcament: La darrera legislatura es van crear diversos nous espais d’aparcament, dos dels més importants s’havien de desenvolupar aquest 2019, un aparcament de més de 40 vehicles a l’antiga fàbrica de Can Molinas que fa cantonada entre el carrer Primitiu Artigas i el carrer Hospital, i per uns 50 cotxes més a l’antiga fàbrica de Can Rich-Xiberta a la carretera provincial. Tots dos projectes ja disposaven dels recursos econòmics necessaris per adequar-se, i hi havia els corresponents convenis aprovats abans de les eleccions amb els propietaris per iniciar-se les actuacions. Tot i així, ha passat l’estiu i cap dels dos encara no es poden utilitzar per aparcament.   Cal seguir prenent mesures per la millora de la neteja de la via pública i el reciclatge: Al llarg d’aquests primers mesos del nou govern de JxCat i el PSC no s’ha pres cap nova iniciativa, que no s’hagués implementat anteriorment, contra els abocaments incontrolats, actes incívics o per la millora del reciclatge.

Esquerra Cassà mostra la seva preocupació per la indefinició de l’equip de govern de JxCat i PSC a Cassà amb el desenvolupament dels nous trams de via verda. La passada legislatura es va aconseguir una subvenció de 750.000€ pel desenvolupament de nous trams de via verda. L’equip de govern de JxCAT i el PSC va renunciar, al mes d’agost, a poder optar a una subvenció de fins a 400.000€, malgrat disposar del projecte per presentar-s’hi. L’anterior equip de govern d’Esquerra Cassà, va aconseguir una subvenció de 750.000€ per l’execució d’un nou tram de via verda, que obria nous trams de via verda, i unia Cassà amb els municipis de Sant Andreu, Campllong, Fornells i Llambilles. Aquest projecte a més va ser valorat amb la millor puntuació de tots els projectes que es van presentar a aquesta convocatòria a Catalunya. Després de les eleccions calia seguir treballant i fent passos per l’execució del projecte i no perdre la subvenció. Des d’Esquerra Cassà, s’han realitzat diverses reunions amb l’equip de govern i l’alcalde en les quals es va posar a disposició tota la informació, i com es preveia finançar tot l’import del projecte. Tanmateix d’entrada l’equip de govern de JxCAT i PSC va decidir renunciar al mes d’agost a presentar el projecte de manera individual, que ja estava redactat, a les subvencions de la Generalitat pels plans de foment turístic i les possibilitats d’aconseguir, amb un bon projecte com el que tenim, una quantitat més important de recursos d’altres administracions que podia haver arribat fins a un màxim de 400.000€. 400.000€ per tant, que segur que no es podran disposar i que hauran de sortir dels recursos de l’Ajuntament de Cassà. Malgrat tot, els responsables d’Esquerra Cassà de l’anterior equip de govern van exposar la manera com finançar aquest important projecte a l’actual equip de govern, però tot i així en aquest ple de setembre no preveu cap partida per fer front a les obres d’execució d’aquest projecte.

La pancarta ja torna a onejar al balcó de l'Ajuntament

Cassà no es pot aturar

Amb la sessió d’investidura, el cartipàs, i el primer ple de la legislatura del mes de juliol, hem començat a veure alguns dels canvis, fruït del pacte entre Junts per Cassà i el PSC. Un acord per l’alcaldia, una tinença d’alcaldia i una mitja jornada pel regidor del PSC, la contractació del número dos de la llista del PSC, o la creació d’una vicepresidència (que fins ara no havia existit mai) a la residència geriàtrica pel regidor del PSC. De moment estem parlant només de càrrecs i retribucions però seguim sense conèixer quins són els acords programàtics als quals diuen que van arribar Junts per Cassà i el PSC. Un pacte de govern no ha de ser només un repartiment de càrrecs sinó que ha d’anar associat a una sèrie d’accions que es volen dur a terme amb aquest govern entre Junts per Cassà i el PSC, cosa que a dia d’avui, de moment, desconeixem. Es Retiraran semàfors de la carretera provincial tal com es va dir al debat electoral?, es deixaran de prestar polítiques en l’àmbit educatiu? Es modificarà la plantilla de l’Ajuntament? Quines inversions vol dur a terme l’actual govern de Junts per Cassà? Ambdues formacions han repetit diverses vegades que tenen un acord programàtic, però aquests acords fins a dia d’avui encara no els coneixem. Instem, tal com vam demanar al passat ple municipal sense obtenir resposta, al govern de Junts per Cassà i el PSC a fer públic el pacte de govern  amb tots els acords als que van arribar. Quan parlem de transparència caldria començar per aquí.   Tots els regidors d’Esquerra han fet el traspàs de les seves àrees Des d’Esquerra Cassà, seguim compromesos amb el nostre poble, per aquest motiu entre els mesos de juny i principis de juliol tots els regidors d’Esquerra Cassà es van reunir amb els nous regidors `per tal de fer-los el traspàs de cadascuna de les àrees, exposant l’estat de tots els projectes de cada àrea i aquells aspectes on cal parar-hi més compte. Una diferència important respecte l’any 2015 amb un traspàs quasi inexistent.

Aportacions des d'Esquerra Cassà al Ple de juliol

Al Ple de Juliol, des d'Esquerra Cassà hem fet les següents aportacions, treballant cada dia pel nostre municipi: Hem preguntat sobre l'estat dels pressupostos participatius, les polítiques de participació no es poden aturar. Hem demanat l'estat del procés participatiu del pla de mobilitat. La millora de la mobilitat i la circulació a Cassà és molt important i cal seguir fent actuacions de manera consensuada entre l'ajuntament i la ciutadania. Ens hem interessat per l'estat d'actuacions importants pel municipi com, la substitució de l'enllumenat de la carretera provincial, la renovació de la coberta del pavelló del foment, o l'adequació dels nous aparcaments públics al carrer Primitiu Artigas. Hem demanat de nou conèixer el contingut del pacte entre JxCAT i el PSC, la ciutadania té el dret a conèixer el contingut d'aquest pacte. Hem fet entrega d'una nova pancarta de "Republiquem" per tal que l'ajuntament pugui reposar la que es va fer malbé i seguir mostrant el suport de l'Ajuntament de Cassà de la Selva amb la construcció de la República. Finalment, també hem demanat informació al voltant de la proposta de mancomunar els serveis de la policia local feta pel regidor de governació, la seguretat és un tema molt important i cal que en parlem i decidim entre tots els grups polítics abans de fer qualsevol canvi important.

El cost dels sous i salaris dels polítics de govern de l’Ajuntament de Cassà pujaran més d’un 70% amb el nou cartipàs de JxCat i PSC.

-Les dedicacions de polítics passen d’una a quatre amb la proposta de cartipàs de JxCat i el PSC.   -Esquerra Cassà demana que es faci públic el contingut de l’acord entre JxCat i el PSC per tal que tota la ciutadana pugui conèixer el seu contingut.   El ple de cartipàs d’aquest divendres 28 ha aprovat la creació de 3 noves dedicacions per a regidors, fins a dia d’avui només l’alcalde tenia dedicació a l’Ajuntament de Cassà.   Aquest fet comporta un increment de les retribucions a polítics de més del 70% amb un increment total de més de 41.000€ anuals per aquest concepte.   Respecte l’anterior legislatura, els regidors que formen part de l’equip de govern passen de 7 a 9 membres. A priori, l’augment de regidors hauria de permetre una millor distribució de les tasques de govern. Cal recordar que el passat equip de govern estava format només per la dedicació completa de l’alcalde i sense cap altre regidor amb dedicació. Ara, tot i augmentar en 2 regidors l’equip de govern, l’alcalde continua tenint dedicació completa, però 3 de les regidories passen a tenir dedicació parcial.   Absència de diàleg, pluralitat i consens en l’elaboració del cartipàs i la composició de les comissions i consells   Des d’Esquerra posen de manifest que l’actual equip de govern no s’ha volgut asseure a parlar ni informar de la composició del cartipàs ni el sistema de funcionament de l’Ajuntament que n’ha de sortir d’aquest.   Des d’Esquerra es planteja la possibilitat que en tots els òrgans de l’ajuntament les decisions que es prenguin s’hagin de fer a partir de l’acord i el diàleg i que sigui necessari com a mínim l’acord de 2 dels 3 grups del consistori per tirar endavant qualsevol proposta. Fet que no es produeix en la proposta de cartipàs, ja que en tots els consells i comissions el grup de JxCat té la majoria per tirar endavant totes les propostes sense consensuar-ho amb la resta grups.   Així mateix des d’Esquerra Cassà, hem mostrat el nostre desacord per modificar els estatuts de la Residència Geriàtrica per tal que el representant del PSC sigui nomenat Vicepresident Segon, una vicepresidència que no s’havia creat mai fins ara.

COMUNICAT D’ESQUERRA CASSÀ AL RESPECTE DE LES NEGOCIACIONS DUTES A TERME i MANTENIMENT DE L’OFERTA DE DIÀLEG

Esquerra va iniciar les converses, entregant una proposta d’acord com a punt de partida per negociar i no ha obtingut cap resposta.   Una de les principals línies de treball d’aquesta legislatura ha estat la millora de la transparència de l’Ajuntament de Cassà, a tal efecte, i com hem fet sempre, posem a disposició de la ciutadania totes les accions dutes a terme un cop finalitzades les eleccions municipals del passat 26 de maig, per tal que tothom en tingui coneixement i cadascú en pugui treure les seves conclusions. D’entrada volem constatar el manteniment de l’oferta d’Esquerra Cassà per dialogar i pactar amb tots els grups polítics de l’ajuntament i concretament d’arribar a consensos amplis, oferta que malgrat que entenem que Junts per Cassà i el PSC hagin firmat un acord, per part nostra segueix sobre la taula, i així serà fins el dia 15 de juny, amb els quals no tenim cap mena d’impediment per seguir parlant i dialogant amb tots aquells que estiguin disposats a fer-ho. Després del resultat de les eleccions municipals, el dilluns 27 al vespre ens vam reunir els membres de la candidatura i la secció local d’Esquerra Cassà per consensuar una posició i dinàmica de treball. Vam acordar obrir diàleg amb tots els grups i plantejar-los a tots una proposta de govern en minoria d’Esquerra (perquè ja vam dir que no pactaríem amb el PSC) on s’incrementava la participació i òbviament el poder de tots els grups.   Al mateix temps, des d’ERC teníem una cosa clara:que tant en campanya com després havíem dit clarament que no estàvem ni estem disposats a compartir govern amb el PSC, ni arribar a un pacte per l’alcaldia amb aquest partit, per motius obvis, ja que no podem viure aliens a la situació política actual i per respecte als nostres companys i companyes a la presó o a l’exili.   Dimarts 28 a les 17:00 ens vam reunir amb els representants del PSC. I el dimecres 29 a les 18:00 amb els representants de Junts per Cassà.

COMUNICAT D’ERC CASSÀ SOBRE LES NEGOCIACIONS I CONVERSES MANTINGUDES AMB ELS DIFERENTS GRUPS

Davant la convocatòria de la roda de premsa anunciada pels grups de Junts per Cassà i PSC, des d’Esquerra Cassà volem informar als cassanencs i cassanenques al respecte de les negociacions i converses mantingudes amb els diferents grups, així com també de la proposta inicial que des d’Esquerra Cassà  es va plantejar tant a Junts per Cassà com al PSC Cassà. Com a llista més votada des del dia després de les eleccions municipals vam obrir el diàleg amb els dos grups polítics. I aquesta setmana, els vam traslladar a tots dos una mateixa proposta de projecte de poble i sistema d’organització de l’Ajuntament per consensuar entre tots els grups, per tal d’assegurar la participació i implicació de tots ells. Així mateix amb el grup de Junts per Cassà ens vam emplaçar a tornar-nos a trobar per tal d’obtenir resposta a la proposta inicial per seguir-la consensuant i treballant entre els dos per tal d’arribar una entesa. En el transcurs de les converses es va posar sobre la taula la possibilitat de compartir l’alcaldia, proposta a la que Esquerra vam quedar oberts a parlar-ne pendents que Junts per Cassà concretés com s’hauria d’articular. Al mateix temps, entre els dos grups vam acordar un silenci informatiu que es considerava necessari per tal de poder seguir dialogant de tot sense interferències fins la següent reunió. Diàleg que entenem estroncat unilateralment per part de Junts per Cassà davant la convocatòria de premsa feta conjuntament amb el PSC, de la qual desconeixem el contingut que anunciaran. La proposta incial feta per part d’Esquerra, sobre la qual volíem crear un consens suficientment ampli amb els grups era la següent: D’acord amb la nova composició del ple municipal i del resultat de les eleccions, en les quals per un marge estret, ERC va obtenir el major nombre de vots, es proposava formar un govern en minora en el qual totes les comissions, consells i organismes col·legiats de l’ajuntament es repliqués la composició del ple, on ERC i Junts per Cassà tindrien el mateix nombre de representants i un correspondria al PSC.