Cassà de la Selva

Totes les notícies

La secció local d’ERC convoca una assemblea oberta per parlar sobre medi ambient, veïnats, Gavarres, entorn i gestió de residus

La secció local d’ERC Cassà convoca pel dimecres, 21 de novembre a les 20 h a la Sala d’exposicions de la Coma una assemblea oberta per parlar sobre la feina feta i consensuar noves propostes sobre medi ambient, gestió de residus, veïnats i Gavarres.   FEINA FETA   Des que ERC està a l’equip de govern s’han dut a terme diferents iniciatives en aquests àmbits.   S’ha monitoritzat el consum energètic de tots els equipaments municipals, fet que ha permés reduir de manera significativa el consum electric dels diversos edificis municipals.   S’han posat en funcionament les plaques solars de la piscina descoberta que permeten un estalvi important en gas i electricitat per la climatització de l’equipament.   Al mateix temps que s’han obtingut subvencions per la instal·lació de plaques solars fotovoltaiques a la Llar d’Infants i la Residència Geriàtrica, que conjuntament amb la caldera de biomassa que s’instalarà al PAV3 avancen tot un conjunt de mesures per reduir les emissions de CO2.   Anualment s’han anat fent diverses actuacions per la millora dels camins veïnals amb àrids reciclats, així com diverses senyalitzacions per millorar el civisme i la convivència entre tots els usuaris dels entorns de Cassà.   Juntament amb la promoció del món surer un dels altres puntals ha estat la promoció de les Gavarres i tot l’entorn natural de Cassà, conjuntament amb el Consorci Gavarres, i les diverses activitats de la finca de Can Vilallonga han servit per donar a conèixer tot aquest àmbit tant important pel poble de Cassà.   Finalment pel que fa a la gestió dels residus, aquesta legislatura s’ha tancat definitivament el litigi existent des de feia més de 7 anys entre diverses empreses per prestar el servei de neteja viària i recollida de residus, gràcies a la mediació de l’Ajuntament, la qual va permetre arribar a un acord i resoldre aquest litigi.   Així mateix un dels reptes ha estat seguir augmentant el percentatge de reciclatge, augmentant el nombre d’àrees de recollida i amb la substitució de tots els contenidors de reciclatge, combinat amb iniciatives per actuar contra l’incivisme a la via pública, començant per les diverses campanyes de conscienciació, fins a l’increment de la pressió a través d’accions sancionadores contra aquells qui fan accions incíviques a la via pública.

Pere Aragonès presenta Martí Vallès com a alcaldable d’ERC a Cassà a les eleccions municipals

El proper divendres, 23 de novembre, a les 8 del vespre a la Sala del Centre Recreatiu, ERC Cassà farà la presentació pública de Martí Vallès, l’alcaldable d’ERC a les properes eleccions municipals.   L’acte comptarà amb la participació de Pere Aragonès, vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda.   Durant l’acte, l’alcalde i candidat d’ERC, farà un repàs a la feina feta durant aquests quatre anys i apuntarà els reptes que té el municipi en un futur.

L’ANC de Cassà rep el XIV Premi Josep Dalmàs atorgat per ERC Cassà

La secció local d’ERC Cassà he entregat aquest matí el XIV Premi Josep Dalmàs al grup local de l’ANC Cassà com a reconeixement, segons ha dit el batlle cassanenc Martí Vallès, per la «tasca social i política que fan al municipi i especialment el paper destacat que van tenir l’u d’octubre i en la defensa dels drets i les llibertats polítiques».   Vallès ha reconegut «la important aportació que l’ANC ha fet a Cassà durant els darrers anys al servei del país». El batlle ha volgut destacar «el paper imprescindible de l’Assemblea en la reivindicació de la llibertat de les preses i presos polítics i de totes les persones exiliades, així com la denúncia constant de la repressió exercida per l’Estat Espanyol».   Vallès ha animat a tots els veïns de Cassà a participar a les trobades que l’ANC organitza cada dilluns a les 19.30 h a la plaça de la Coma per reivindicar la llibertat dels presos polítics i les persones exiliades. També ha recordat que el 30 de setembre tindran lloc una sèrie d’actes per recordar com es va viure l’u d’octubre a Catalunya i especialment a Cassà, entre els quals hi haurà la inauguració del parc de l’U d’octubre.     L’acte ha comptat amb una ofrena floral al monument de Josep Dalmàs i amb el cant dels segadors. Finalment s’ha ofert un refrigeri a tots els assistents.

La secció local d’ERC Cassà celebra la Diada Nacional de Catalunya amb l’homenatge a Josep Dalmàs

La secció local d’ERC de Cassà celebrarà la Diada Nacional de Catalunya a Cassà amb el tradicional acte d’homenatge a Josep Dalmàs, darrer batlle cassanenc de la República, que tindrà lloc el dimarts 11 de setembre a les 11 del matí al seu monument a la plaça Josep Pla, davant de l’INS de Cassà.   Seguidament, es lliurarà el XIV guardó Josep Dalmàs que reconeix la feina feta de persones i/o entitats de Cassà.   Un cop finalitzat l’acte, s’oferirà un refrigeri a tots els assistents.   La secció local d’ERC de Cassà anima a tots els ciutadans a participar als actes de celebració de la Diada Nacional de Catalunya.

El Ple Municipal del mes de juliol aprovarà la creació del Parc de l’U d’Octubre

L’equip de govern d’ERC Cassà portarà al Ple Municipal que tindrà lloc demà dijous, 26 de juliol, a les 20 h, la proposta de crear el Parc de l’U d’Octubre a l’esplanada on s’hi fan les fires, ubicada davant de l’escola Aldric i que limita amb els carrers Pla de l’Estany, Xavier Carbó i de la Via.   La iniciativa s’aprovarà demà al Ple Municipal després del dictamen de la comissió del nomenclàtor de Cassà de la Selva. La proposta va ser recollida per la secció local d’ERC a partir d’una petició de l’ANC i el CDR de Cassà, els quals buscaven un espai públic per denominar amb el nom de l’U d’octubre i recordar aquesta data significativa.   L’Alcalde de Cassà, Martí Vallès, assegura que «l’1 d’octubre és per a nosaltres una data molt important que cal que recordem. L’Alcalde i tots els regidors de l’equip de govern varem estar compromesos des del primer moment amb la celebració del referèndum, la defensa de la democràcia i els resultats del referèndum».   Vallès afegeix que «el dia 1 d’octubre el poble de Cassà va demostrar el seu compromís amb la democràcia i la defensa dels drets fonamentals. Vàrem tenir la sort de no haver de patir la violència i repressió d’altres pobles amb els quals des del primer moment ens hi varem solidaritzar i donar tot el nostre suport. Aquest parc ha de servir per recordar aquest dia i denunciar la repressió exercida per l’Estat Espanyol. No oblidarem l’1 d’octubre i tornaríem a repetir-lo les vegades que fes falta per defensar la democràcia i els drets de tots els ciutadans».   La inauguració de la denominació d’aquest espai es farà el 30 de setembre conjuntament amb activitats organitzades per l’ANC de Cassà. Autor de la imatge: Joan Carles Codolà

Martí Vallès és reescollit com l’alcaldable d’ERC per a les properes eleccions municipals

Martí Vallès, actual alcalde de Cassà de la Selva per ERC, ha tornat a ser escollit per ser el candidat a l’alcaldia d’ERC a les properes eleccions municipals del 2019. L’elecció l’han fet aquest vespre els membres de la secció local d’ERC en una assemblea oberta que ha tingut lloc a la Sala la Coma i en la que només s’ha presentat la seva candidatura. En el discurs de presentació, Vallès ha destacat que “aquest primer mandat de govern l’he viscut molt intensament” i per això “vull seguir treballant incansablement, com hem fet fins ara, per Cassà: un municipi viu, amb un entorn privilegiat i amb un ajuntament al servei de les persones i les entitats”. L’actual alcalde d’ERC a Cassà ha assegurat que “aquests anys d’experiència m’han permès estar encara més orgullós de Cassà i de tota la seva gent.” Vallès ha afegit que l’objectiu és “seguir fent política de la manera que ja hem demostrat saber-la fer: escoltant a les persones i posant a la seva disposició totes les eines de participació ciutadana possibles, amb transparència i comunicació.” El candidat a l’alcaldia d’ERC a Cassà per a les eleccions del 2019 ha afegit que “aquesta manera de fer política ha demostrat ser efectiva a Cassà ja que amb menys de tres anys d’estar al govern hem aconseguit posar el municipi al mapa de Catalunya per la quantitat d’activitats que s’hi fan i per les iniciatives dels cassanencs”. Vallès ha afegit que “gràcies a la bona gestió i el rigor del govern d’ERC a Cassà, hem aconseguit reduir dràsticament l’endeutament, sortir del pla de proveïdors i sanejar econòmicament l’ajuntament de Cassà, fet que ens ha permès i ens permetrà afrontar inversions importants” . Vallès ha agraït la dedicació i il·lusió de totes les regidores i regidors de l’equip de govern, així com el suport de tots els membres de la llista d’ERC. L’alcalde de Cassà ha apuntat alguns dels reptes de la propera legislatura.

La secció local d’ERC convoca una assemblea oberta el dimecres 18 d’abril a les 20 h per parlar sobre el projecte de poble educador i l’educació del municipi

La secció local d’ERC Cassà convoca pel dimecres 18 d’abril a les 20 h a l’Espai Jove l’Escorxador una assemblea oberta que tractarà el projecte de ‘Cassà poble educador’ i l’àmbit de l’educació en general de Cassà. L’objectiu d’aquesta trobada, que és oberta a tothom, és elaborar i consensuar noves propostes i objectius futurs sobre l’àmbit de l’educació de Cassà.   FEINA FETA DURANT LA LEGISLATURA Des que ERC està a l’equip de govern s’han dut a terme diferents iniciatives en l’àmbit de l’educació. Una de les més destacades ha estat adherir-se a la Xarxa de Ciutats Educadores i esdevenir un poble educador, cosa que ha permès impulsar diferents accions educatives de caràcter transversal i d’àmbits diversos com la via pública (camins escolars segurs), els esports (cartells i accions per potenciar el joc net als clubs esportius), la cultura (poble lector) o la participació ciutadana (campanya de civisme ‘Un Cassà de tothom’). Per tal de dinamitzar tots aquests projectes, l’Ajuntament disposa des de l’any passat d’un tècnic d’educació. A més, el consell escolar municipal ha esdevingut una peça clau i està tirant endavant projectes com el consell municipal d’infants o el catàleg de recursos pedagògics del municipi. Des del mes de gener d’enguany, Cassà disposa d’un nou equipament educatiu, el centre diürn, que atén infants i famílies amb necessitats socioeducatives. També s’ha duplicat el nombre de places del servei de reforç escolar, el CREC, que actualment dona servei a 80 alumnes. Una altra de les accions destacades en aquest àmbit ha estat l’obertura del grup de P0 a la Llar d’Infants Taps.   ASSEMBLEES ‘PARLEM DE...’ Aquesta assemblea forma part d’un conjunt de trobades que sota el títol “Parlem de...” tractaran diverses temàtiques relacionades amb el poble. La resta d’assemblees que es convocaran mensualment durant tot l’any, excepte l’estiu, tractaran aquests temes: esports i entitats esportives; promoció econòmica, comerç, treball i turisme; participació, transparència, hisenda i organització municipal; ciutadania: salut, serveis socials i seguretat; medi ambient, veïnats, Gavarres i entorn; espai urbà, urbanisme, mobilitat i via pública.

La secció local d’ERC Cassà convoca assemblees per debatre i proposar noves idees pel municipi

La secció local d’ERC Cassà comença aquest divendres 16 de març a les 20 h a la Sala d’exposicions La Coma un conjunt d’assemblees obertes que, sota el títol “Parlem de...”, tractaran diferents temes relacionats amb el municipi. La temàtica d’aquest divendres serà la cultura i les entitats culturals.   La resta d’assemblees que es convocaran mensualment durant tot l’any, excepte l’estiu, tractaran aquests temes: poble educador i educació; esports i entitats esportives; promoció econòmica, comerç, treball i turisme; participació, transparència, hisenda i organització municipal; ciutadania: salut, serveis socials i seguretat; medi ambient, veïnats, Gavarres i entorn; espai urbà, urbanisme, mobilitat i via pública.   L’objectiu d’aquestes trobades és elaborar i consensuar noves propostes i objectius de futur en cadascun d’aquests àmbits per Cassà de la Selva.   L’Alcalde de Cassà, Martí Vallès (ERC), destaca que «volem que tothom amb idees i propostes les pugui fer arribar». Vallès afegeix que «els processos participatius que hem engegat des del govern municipal ens demostren que conjuntament creem idees i propostes ambicioses i necessàries per Cassà». Afegeix que «els municipis som el primer esglaó on construirem la república i el país que volem» i, per això, «animem a tots els cassanencs a participar amb nosaltres per fer el poble que volem».   Les persones interessades en rebre les convocatòries poden donar-se d’alta a través d’un correu electrònic a l’adreça cassadelaselva@esquerra.org. També poden enviar un missatge privat o directe a través de la pàgina de Facebook o el compte de Twitter @esquerracassa.

La cultura: motor de cohesió, motiu d’orgull i marca del nostre poble

Podríem definir la cultura en formats i llocs molt diversos però avui ens agradaria centrar-la en l’àmbit local, concretament a Cassà de la Selva. UNA EINA DE COHESIÓ SOCIAL La cultura és, des del nostre punt de vista, una eina de cohesió social. Per exemple, les Nits de la Coma dels divendres o els Vermuts de Lletres del dissabte al migdia agrupen a gent diversa que els agrada gaudir del teatre o de la lectura i que tenen l’ocasió de poder-ho fer al seu municipi. El millor exemple per demostrar que la cultura és un element de cohesió social és el Festival Càntut. Un esdeveniment que trenca totes les barreres generacionals i que agrupa a gent molt diversa, de pobles d’arreu de Catalunya, fent el mateix: gaudir de la cultura popular catalana. UN MOTOR DE MOBILITZACIÓ La cultura també és un motor de mobilització. A Cassà tenim la sort immensa de comptar amb desenes d’entitats actives que donen vida al poble amb actes de múltiples disciplines: poesia, cinema, faràndula, teatre, música, dansa, lleure... La riquesa de les entitats cassanenques va ser una de les raons per les quals els organitzadors del Festival Càntut van escollir el nostre municipi per celebrar aquest esdeveniment. Quan les associacions organitzen activitats i omplen l’agenda d’actes, demostren que la cultura és viva i que ha aconseguit esdevenir un motor de mobilització. N’hem de ser conscients i valorar-ho. LA CULTURA ENS FA CRÉIXER I SER MÉS LLIURES Gaudir de la cultura ens fa créixer i ser més lliures. El regidor de Cultura, Josep Ferrer, deia al darrer llibret de cultura que heu rebut a casa vostra, que vivim en un parèntesi d’interrupció temporal i geogràfica, supeditats a articles de primera necessitat. Ferrer reivindicava llegir llibres i recuperar els clàssics del cinema. Al cap i a la fi, retornar a la cultura per aturar-nos, reflexionar i veure cap a on anem. Per tot això, des del mes de gener, des de l’Ajuntament de Cassà hem presentat el quart llibret amb la programació de Cassà Cultura que inclou una setantena d’actes culturals de gener a maig, en altres paraules, com a mínim tres actes culturals per setmana durant aquests mesos.