Cassà de la Selva

Comunicat d’Esquerra Cassà de valoració del ple extraordinari en motiu de la sentència als líders independentistes, i les càrregues policials ocorregudes a Cassà.

Des del grup d’Esquerra Cassà hem aprovat la moció conjunta de l’ACM i l’AMI en rebuig a la sentència als líders independentistes.

Tanmateix ens ha sorprès l’absència del regidor del PSC al ple, i ens preguntem si la presència al Ple de l’Ajuntament de Cassà serà selectiva. Per aprovar el seu sou i un càrrec de confiança sí que assisteix al ple però per debatre i posicionar-se respecte la democràcia i els nostres drets civils i polítics no.

Així mateix tal com diu Jordi Cuixart, la única resposta possible a la sentència és la reincidència en l’exercici de tots i cadascun dels drets que aquesta sentència i l’Estat Espanyol ha trepitjat, i ens porta a reafirmar en que ho tornarem a fer.

També hem volgut recordar les paraules d’Oriol Junqueras en tant que aquesta sentència demostra que no tenim alternativa a la de construir un nou estat, que pugui garantir els nostres drets civils i polítics i el benestar de la ciutadania.

Finalment hem volgut recordar al poble de Cassà i als companys de Junts per Cassà que han escollit com a soci de govern i per aconseguir l’alcaldia al PSC, avui absent al ple. Un partit que afirma, després de la sentència,  que ningú ha estat jutjat per les seves idees, que diu que a Catalunya hi ha un naufragi polític, que aplaudeix la greu sentència que imposa 100 anys de presó als nostres líders polítics i socials i que diu que aquesta sentència ha fet justícia.

Hem emplaçat als regidors i regidores de Junts per Cassà, a reflexionar-hi, perquè les decisions preses en un moment determinat, afectaran quatre anys el poble de Cassà i tal com apunta Jordi Cuixart, el compromís i la determinació han de ser absoluts. Amb aquests companys de viatge, poden garantir aquesta determinació i aquest compromís de l’ajuntament amb el poble de Cassà? Cassà es mereix això?

En acabat independentment de les gestions que s’han fet des de l’equip de govern fins ara, que valorem positivament, hem instat a l’equip de govern de l’ajuntament de Cassà que estudiï la possibilitat de prendre accions al respecte de l’actuació del mossos a dintre del nostre municipi i en defensa dels ciutadans i ciutadanes agredits per tal de denunciar una actuació clarament desproporcionada de la policia autonòmica.

Esquerra Cassà de la Selva