Cassà de la Selva

El Ple de Cassà aprova la proposta d’Esquerra perquè es depurin responsabilitats dins el cos de Mossos d’Esquarda

Al ple del mes d’octubre, s’ha aprovat a proposta d’Esquerra Cassà, una moció en la qual s’acorda demanar que es depurin responsabilitats dins el cos de Mossos d’Esquadra fruit de l’actuació i violència desproporcionada ocorregudes durant el 15 d’octubre a Cassà de la Selva.
Així mateix amb la mateixa moció s’ha acordat donar suport a tots els afectats i damnificats per aquesta actuació, així com la reclamació de la posada en llibertat de tots els detinguts durant les manifestacions de rebuig a la sentència condemnatòria dels líders polítics i socials catalans.

Manca d’informació i rigor en la gestió dels recursos.

L’Equip de govern ha dut al ple una proposta per utilitzar 400.000€ en la suposada compra d’un edifici.
El grup d’Esquerra Cassà ha votat en contra de la proposta de l’equip de Govern de destinar 400.000€ a una actuació urbanística que a dia d’avui no es disposen dels projectes, ni d’una taxació, ni d’un acord de compra, i que es desconeix quin ús se li donarà, ni quin cost tindrà.
A més el grup d’Esquerra ha denunciat, que no pot ser, tractant-se d’una quantitat de recursos tant important com 400.000€, es porti al ple sense donar tota la informació, sense donar tota la informació a tots els regidors, i que s’informi de manera verbal 3 dies abans del ple de la poca informació que hi ha.
Des d’Esquerra Cassà, es considera una manca de responsabilitat i rigor en la gestió dels recursos municipals, i una manca d’informació als regidors del ple als quals no s’ha informat d’aquesta proposta, que denota el poc rigor en la gestió dels recursos de tots els cassanencs de l’actual govern de JxCassà i el PSC.
Finalment aquesta proposta ha estat aprovada pel vot de qualitat de l’alcalde per 8 vots a favor i els 8 vots en contra del grup d’Esquerra.

Canvis mediàtics, però poc efectius i socialment poc justos a les ordenances fiscals.

El grup d’Esquerra s’ha abstingut en l’aprovació de les modificacions de les ordenances fiscals per l’any 2020, per una banda perquè s’incrementa el cost de la taxa de recollida d’escombraries, sense que a dia d’avui es disposi d’una planificació sobre com millorar el sistema de recollida i incrementar el percentatge de reciclatge. Decisions que si no es prenen en el curt termini, implicaran increments significatius dels costos de recollida i gestió dels residus.
En segon lloc, malgrat desitjar que l’Ajuntament de Cassà pogués rebaixar de manera significativa l’IBI, la disminució del tipus de gravamen es tracta d’una mesura cosmètica, dirigida únicament a aconseguir un titular de premsa, ja que suposarà una rebaixa de com a molt 12€ de mitjana cada any en els rebuts de l’IBI que es situen entre els 350 i 700€ anuals, per tant, malauradament es tracta d’una mesura sense una repercussió real a la butxaca dels ciutadans, però que representa que en global l’Ajuntament deixarà d’ingressar 100.000€ anuals.
A més a qui se li reduirà més en valor absolut el rebut de l’IBI són aquells rebuts de l’IBI més elevats perquè el valor cadastral és superior, perquè el patrimoni de què es disposa és més gran.
En canvi per aquelles persones amb poques propietats o de poc valor, l’import reduït serà inferior. Per tant d’entrada una mesura poc progressiva socialment parlant.
Des del grup d’Esquerra Cassà s’ha constatat la necessitat de poder utilitzar aquests recursos que es deixaran d’ingressar, apostant per ajudar i bonificar aquelles famílies, persones, o situacions que més ho necessiten, i no aplicar-ho amb caràcter general sense tenir en compte si ho necessiten o no, podent destinar aquests recursos a qui més ho necessiten.

Assistència dels regidors d’Esquerra Cassà a la constitució de l’Assemblea de Càrrecs Electes de Catalunya.

Una representació dels regidors i regidores del grup d’Esquerra Cassà va assistir el dimecres 30 d’octubre a la constitució de l’Assemblea de Càrrecs Electes de Catalunya, amb el compromís de treballar per la República Catalana, l’autodeterminació, l’amnistia i la llibertat de tots els presos i preses polítics, el retorn dels exiliats i la fi de la repressió de qualsevol tipus.
En aquest sentit s’ha recordat a l’equip de govern format per JxCassà i el PSC, que el PSC és un partit que ha donat suport a la sentència contra els líders polítics i socials, que ha donat suport a les actuacions policials desproporcionades i la repressió de l’Estat contra independentistes, i que en un context com l’actual, calen institucions compromeses absolutament amb la democràcia i el respecte als drets i les llibertats, cosa que des del grup d’Esquerra, s’ha convidat de nou a reflexionar als regidors de JxCassa si poden garantir aquest compromís absolut, compartint govern i aconseguint l’alcaldia gràcies als vots del PSC.

Esquerra Cassà de la Selva