Cassà de la Selva

El govern de JxCat i el PSC vol dissoldre l’organisme del geriàtric i externalitzar-ne la gestió a l’empresa SUMAR:

Des del grup d’Esquerra Cassà se’ns ha informat el passat dimarts que aquest divendres el govern de JxCat i el PSC volen presentar-ho en una sessió extraordinària del Consell del Geriàtric i en una Comissió informativa extraordinària per passar-ho a votació en un ple extraordinari la setmana vinent. Aquesta és una decisió unilateral, sense consensuar amb Esquerra Cassà ni el Consell del Geriàtric.

Des del grup d’Esquerra constatem la necessitat de realitzar millores constants al geriàtric, perquè des de fa molts anys, malgrat gaudir d’una bona qualitat assistencial, fruit de l’esforç i la professionalitat del seu personal, cal seguir fent passos endavant per millorar-ne la gestió.

Per part d’Esquerra denunciem que tot això es fa sense donar-nos accés a tota la informació necessària que hem demanat ni una valoració amb profunditat de l’ impacte que tindrà aquesta mesura en aspectes tant importants com les necessitats econòmiques, les condicions de treball dels treballadors i treballadores del geriàtric en el futur i la qualitat assistencial que se’n derivarà.

No entenem ni compartim les presses en un tema tant rellevant com és el futur del geriàtric. Tot just fa una setmana vàrem l’equip de govern ens va fer arribar una proposta de contracte amb SUMAR que no era la definitiva i un informe de SUMAR analitzant la residència en el que vàrem poder constatar diversos errors, mancances i una evident falta de coneixement de la realitat, des del nostre grup els vam demanar els informes i informació referent a les previsions econòmiques, quant ens costarà aquesta externalització, les futures condicions dels treballadors i els canvis assistencials que això suposi, informació que fins a dia d’avui no s’ha fet arribar.

Davant tot això, demanem l’aturada d’aquest procediment, que s’entregui tota la informació necessària sol·licitada, que s’expliqui què es preveu fer en tots els àmbits i que s’informi documentalment de la proposta a treballadors i treballadores del geriàtric, així com a les famílies dels usuaris. Quant disposem tots d’aquesta informació seguim parlant i mirant d’arribar a un consens.

Des del grup d’Esquerra volem manifestar el nostre desacord en la manera com s’estan fent les coses, la manca d’informació respecte d’aquest tema i les presses per prendre una decisió tant important.

Del contrari, sense tenir cap altra informació i a falta d’aclariments en temes fonamentals, el nostre posicionament respecte l’externalització de la residència geriàtrica Sant Josep ,en aquest moment, serà en contra.

Més contractacions a part de la plaça de direcció:

Igualment mostrem la nostra profunda preocupació per constatar que a banda de la plaça de direcció de la residència, SUMAR ha tret ofertes de feina  de places de gerocultor i infermeria  de la residència geriàtrica de Cassà de la Selva aquests darrers mesos quan tal com va manifestar el seu president, no les podien treure tota vegada que no porten la gestió de la residència i menys a esquenes dels òrgans rectors del geriàtric que no n’estaven assabentats, o almenys l’equip de govern de JxCat i el PSC no ho havia traslladat.

Esquerra Cassà de la Selva