Cassà de la Selva

ERC Cassà demana que l’Ajuntament de Cassà no cedeixi el romanent de tresoreria del nostre l’Ajuntament al govern espanyol

L’Associació de Municipis per la Independència (AMI) ha impulsat un manifest, que ha fet arribar a tots els alcaldes i alcaldesses de l’entitat, de la que l’Ajuntament de Cassà de la Selva n’és soci fa molts anys, perquè es plantin i se sumin a la negativa de donar els seus romanents a l’Estat espanyol.

En el manifest es posa de relleu que la proposta d’Hisenda és un “nou espoli a les finances dels consistoris” i un “abús de poder” envers els ajuntaments, ja que no podran revertir els diners estalviats als seus municipis en els veïns i veïnes, sobretot tenint en compte la situació de crisi social i econòmica a causa de la Covid-19, que ens està afectant de ple. Alhora també es reivindica que no es pot permetre de forma reiterada que l’Estat trepitgi les competències municipals, tal com està fent amb aquesta nova mesura.

També s’hi expressa la negativa a fer de banc a un Estat que es qualifica de “centralista i autoritari”, amb poc respecte pels diners públics, ja que ha quedat palesa la seva mala gestió “malgastant-los” en infraestructures innecessàries, en rescats a la banca, en armament o en mantenir una monarquia corrupta”.

En aquest sentit el Grup d’Esquerra Republicana de Cassà de la Selva expressa el seu total acord amb el manifest de l’AMI i hem sol·licitat l’adhesió de l’alcalde de Cassà de la Selva al manifest de l’AMI, en el que tindrà tot el nostre recolzament.

Des del grup d’Esquerra Cassà es posa de relleu que els romanents i estalvis de l’Ajuntament de Cassà són fruit de l’esforç de tots els cassanencs i cassanenques i de la gestió dels governs municipals elegits per la ciutadania.

Per tant els romanents i la tresoreria disponible s’ha de poder utilitzar directament en inversions pel municipi i polítiques socials per la ciutadania i no cedir-los al govern espanyol.