Cassà de la Selva

El govern de JxCat i el PSC de Cassà de la Selva vol llogar a “la Caixa” la sala d’exposicions municipal de la plaça de la Coma

El govern municipal ha iniciat l’expedient per tal de poder llogar, segons ens ha informat el mateix govern, la sala d’exposicions de l’antic ajuntament vell de la Plaça de la Coma a l’entitat bancària “la Caixa”.

Des d’Esquerra Cassà ens posicionem en contra de la pèrdua d’espais municipals dedicats principalment a la cultura i que utilitzen moltes entitats municipals.

La nostra proposta, exposada ja amb anterioritat, és la conversió de les dependències de l’ajuntament vell en un espai per les entitats del municipi, amb sales de reunions, espai per desar documentació i poder realitzar reunions un cop els serveis socials i el jutjat de pau passin a Can Trinxeria,  per tal d’ampliar l’espai municipal al servei de les entitats del poble.

Els espais disponibles per la realització d’exposicions i actes de petit format al municipi com reunions d’entitats, xerrades, o conferències són limitats en el nostre poble i la pèrdua d’un espai com el de la sala d’exposicions de l’ajuntament vell de la plaça de la Coma representarà disposar de menys espais habilitats.

Aquesta sala s’utilitza amb freqüència al llarg de l’any per actes molt diversos, per les jornades electorals o la realització de cerimònies del jutjat de pau. De fet de manera freqüent, amb fires, la festa major o altres jornades d’activitats, la sala d’exposicions de l’ajuntament i les sales i equipaments de Can Trinxeria i la Sala Galà es solen utilitzar de forma simultània.

Demanem al govern municipal que reconsideri aquesta actuació, i aposti per la futura rehabilitació de l’espai de l’ajuntament vell  per posar-lo a disposició de la cultura i de les entitats del municipi abans de cedir aquest espai a una entitat bancària, perdent a la pràctica la possibilitat d’utilitzar el patrimoni i les dependències municipals.