Cassà de la Selva

Pensar junts el futur de Cassà

A Cassà de la Selva vàrem ser dels primers municipis de les comarques gironines en elaborar el Pla d’Acció Local per a la Sostenibilitat (PALS), presentat el gener de 2001, i que havia de regir el desenvolupament de la població fins al 2015. Aquesta experiència va ser bona i el document resultant va ser utilitzat pels equips de govern de les següents legislatures per elaborar les propostes electorals, les principals línies de treball del govern de l’Ajuntament de Cassà i seguir el camí acordat entre els ciutadans.

D’aquesta experiència ja fa més de 15 anys i la realitat del nostre municipi i el món que l’envolta ha canviat molt. És per aquest motiu que calia fer un nou Pla Estratègic actualitzat al context socioeconòmic i a les necessitats dels cassanencs d’avui. Aquest nou Pla Estratègic, però, no el volíem fer els dos grups polítics tancats en un despatx. És una opció que escullen alguns municipis però a la gent d’Esquerra Cassà no ens convencia. La participació ciutadana, com hem dit en moltes ocasions, l’entenem com una manera de fer política que afecta de forma transversal a totes les àrees.

Pensar el futur de Cassà és una cosa de tots els ciutadans i per això aquest 2017 l’hem començat amb tres tallers participatius en els que hem parlat d’entitats, d’educació, d’esports, d’immigració, de comerç, d’indústries, d’ocupació, d’urbanisme, de via pública, d’equipaments, de neteja... En resum, hem reflexionat sobre el que afecta el dia a dia de cada cassanenc i hem posat en comú preocupacions i reptes compartits entre els habitants del nostre municipi.

Aquests tallers han estat valuosos perquè gent que potser no es coneixia de res s’ha assegut al voltant d’una taula i ha debatut durant 2 hores sobre una de les coses que tenen en comú: el lloc on viuen.

Les conclusions han estat rellevants ja que han permès establir els punts forts i dèbils del municipi i serviran perquè properament fem la jornada participativa final en la que junts fixarem les actuacions a desenvolupar als propers anys.

Una altra de les fortaleses d’aquest Pla Estratègic és l’acord i la voluntat política dels dos grups municipals presents actualment a l’Ajuntament: CiU i ERC. No tindria sentit tirar endavant un Pla Estratègic que durés només 2 anys i que llavors es quedés tancat en un calaix de l’Ajuntament. Precisament el que és important és que aquest Pla transcendeixi legislatures i defineixi les actuacions a seguir a llarg termini. El compromís polític per implementar les directrius d’aquest Pla és ferm i els ciutadans poden estar convençuts que allò que s’estableixi en el Pla Estratègic marcarà les línies de treball del govern municipal i el futur de Cassà de la Selva.

Un cop fet el diagnòstic del Pla estratègic, ens quedarà només encarar la fase de propostes amb aquesta jornada participativa comentada anteriorment, de la que properament es concretarà la data. Esperem que, tots els que heu participat als tallers de diagnosi durant el mes de febrer i totes aquelles persones interessades i que no hagueu pogut participar, us animeu a assistir a la jornada participativa final on recollirem les actuacions a desenvolupar als propers anys.

Us agraïm el compromís mostrat amb el poble i esperem que junts puguem seguir definint el futur Cassà.