Cassà de la Selva

En marxa sis projectes importants per millorar la via pública de Cassà

La via pública és la part més visible de la feina que fa cada dia l’Ajuntament. Aquest final d’any hem licitat 6 projectes que considerem importants i que, els que encara no s’han tirat endavant, s’activaran el 2018. A continuació us expliquem tots aquests projectes.

1.- Remodelació del nucli històric
Tal i com hem dit en diverses ocasions, el mes de setembre van començar les obres de remodelació del nucli històric. Un total de 10 carrers, a més de la placeta de ca la Marcel·la, s’estan renovant amb la finalitat d’aconseguir un nucli històric més agradable per passejar-hi, viure-hi o tenir-hi negocis. Per això, tots els carrers s’estan fent a un sol nivell, s’estan canviant tots els serveis i, en general, s’està fent un rentat de cara a una part del poble que volem que encara sigui més viva. La previsió és que les obres pendents s’executin al llarg d’aquest mes de novembre, desembre, gener i febrer. Estem segurs que serà un pas endavant. Agraïm la col·laboració dels veïns durant aquests mesos complicats en els que s’estan duent a terme les obres.

2.- 126 places d’aparcament al carrer Migdia
El mes de novembre hem ampliat les places d’aparcament al carrer Migdia. Les places que hi havia fins ara acostumaven a estar força plenes i com que teníem espai suficient hem decidit ampliar-les fins un total de 126 places. Aprofitem-les!

3.- Pla d’asfaltatge de carrers 2018
Del gener a març d’aquest any varem asfaltar 21 carrers diferents del poble. Conscients que el poble necessita un manteniment constant i periòdic, el 2018 reasfaltarem els següents carrers: carrer del Sud, carrer Balmes, carrer Pompeio Pascual Carbó, travessera del carrer del Sud, carrer Santiago Rusiñol, carrer del Progrés, carrer Baixada del Migdia, carrer de Puig Gros, carrer de la Bisbal, carrer del Firal, carrer del Mig, carrer dels Horts (des del Migdia fins al Puig Gros i des del Puig Gros fins al carrer de la Bisbal) i carrer Llevant. Les obres inclouran el manteniment amb reasfaltatge i el restabliment de la senyalització horitzontal i vertical malmesa.

4.- Urbanització de l’aparcament del Pavelló Triple
Hem provat diverses fórmules per millorar l’aparcament del Pavelló Triple. Ara que disposem dels recursos econòmics suficients, durem a terme l’opció que creiem que serà la definitiva: urbanitzar l’aparcament del pavelló triple. Amb aquesta acció aconseguirem estructurar un total de 58 places per a vehicles, de les quals 7 seran per a persones amb mobilitat reduïda. Amb tot, farem un paviment asfàltic a la zona de vehicles i un paviment de formigó a la zona de vianants i a les zones amb pendent. A més, s’il·luminarà tota la zona de vianants i els aparcaments conservaran els fanals existents, a banda d’afegir-hi dos punts més. Tot això farà que la zona esportiva, amb uns equipaments molt importants del municipi, faci encara més goig.

5.- Millora dels accessos a la zona esportiva
Amb aquesta obra urbanitzarem una part del passeig del Ferrocarril per tal de millorar l’accessibilitat als equipaments i dotar d’un aparcament adequat als serveis de la zona esportiva. Amb tot, adequarem la part triangular que hi ha davant de la piscina descoberta posant-hi 5 metres d’aparcament, 1 metre de mur de vorera de llambordes, 2 metres de carril bici i 1.8 metres de vorera. Aquesta serà una millora global que, unida amb la urbanització de l’aparcament del pavelló triple, suposarà un avenç important a la zona esportiva.

6.- Renovació del clavegueram al carrer d’Avall i al carrer Fraternitat
El col·lector unitari actual disponible a aquests dos carrers és insuficient per absorbir el cabal d’aigües netes i brutes generades. Per això els propers mesos renovarem el clavegueram, cosa que suposarà un avenç important en el dia a dia dels veïns de la zona.
Tot aquest conjunt de millores es començaran a visualitzar l’any vinent. Tot i així, fa mesos que els serveis tècnics de l’Ajuntament treballen per fer possible aquests projectes. De ben segur que seran un avenç pel poble.

Entre tots, fem un Cassà de tothom!