Cassà de la Selva

Acaba un 2017 amb molta feina feta. Comença un 2018 amb molts projectes per desplegar

El final d’any i el començament d’un altre sempre serveix per fer repàs de la feina feta l’any anterior i proposar-nos nous projectes pel 2018. Abans de res, esperem que hagueu tingut un començament d’any feliç i que hagueu pogut posar fil a l’agulla a tots els propòsits que us hagueu fet. Per part nostra, l’equip de govern ja té en marxa una llarga llista amb els projectes a dur a terme aquest 2018 i el personal de l’Ajuntament ja hi està començant a treballar.

REPÀS DE LA FEINA FETA MÉS RELLEVANT DEL 2017

- Hem seguit potenciant la programació cultural estable, amb iniciatives que es van consolidant com les Nits de la Coma, el Vermut de Lletres o la Llimonada de Lletres. Una prova és el llibret de cultura que ja deveu haver rebut a casa vostra amb 67 actes culturals de gener a maig i la posada en marxa del web www.cassacultura.cat que agrupa tota l’agenda cultural.

- Hem pogut seguir gaudint del Festival Càntut, una aposta musical que s’ha demostrat que és ben rebuda al nostra municipi i que atreu a molts visitants.

- Hem seguit treballant per recuperar la memòria històrica local: cicle de conferències sobre els efectes de la guerra a Cassà, exhumació de la tomba del soldat desconegut, creació de l’itinerari ‘Cassà sota les bombes’... i altres iniciatives que es presentaran properament.

- L’Oficina de Promoció Econòmica s’ha posat en marxa amb tots els serveis d’ocupació, especialment la Borsa de Treball, que han atès a centenars de veïns de Cassà i estan gestionant un bon nombre de demandes d’empreses diverses que busquen personal.

- Hem formalitzat els convenis de promoció econòmica amb els municipis del voltant de Cassà per establir sinergies i fer força per aconseguir beneficis comuns.

- Hem inaugurat l'àrea d'autocaravanes que actualment rep un bon nombre de visitants que aprofiten per descobrir el nostre municipi.

- Per primera vegada hem celebrat la Fira del Tap, una iniciativa que dona a conèixer un dels trets més singulars del poble: el món del suro. També serveix per posicionar la indústria surotapera de Cassà i del territori a nivell internacional. Sense dubte, ha estat un bon començament però ja estem treballant per aconseguir una Fira igual de potent de cara a l'any vinent. Serà del 8 al 10 de juny del 2018. Guardeu-vos la data!

- Hem aprovat que Cassà sigui un poble educador perquè volem que l'educació traspassi les parets de les aules i arribi a tot el poble a través de cadascú de nosaltres. Hem après que per ser educadors no fa falta cap títol ja que tots som capaços de transmetre valors als nostres conciutadans.

- Estem desenvolupant el Pla d'Entorn Educatiu, un projecte a llarg termini que ens ajudarà a estructurar el model educatiu que volem tenir al nostre poble.

Cassà ha esdevingut un poble lector, el primer de les comarques gironines. La Biblioteca Municipal i els centres escolars hi juguen un paper important i s'estan desenvolupant moltes activitats lectores.

- Hem tirat endavant la campanya transversal de civisme feta entre tots, Un Cassà de tothom, que ens recorda la necessitat de cuidar-nos per tenir un poble sostenible, modern i educatiu.

- Hem aprovat la posada en marxa del centre diürn i l'ampliació del servei de reforç escolar del CREC, ampliant el nombre de persones ateses fins ara, per donar resposta a les famílies i als nens i nenes de Cassà amb necessitats socioeducatives.

- Hem fet múltiples inversions als equipaments esportius: renovació de les cortines del PAV3, canvi del terra dels vestidors al FDC i al PAV3, neteja dels vidres del FDC i el PAV3, pistes de voleibol al PAV3, canvi de llums al Pavelló Polivalent, instal·lació d'una xarxa de seguretat al FDC, ampliació de la zona d'activitats a la piscina coberta, renovació de la maquinària de la piscina coberta, ampliació de la zona de gespa a la piscina descoberta, instal·lació de cartells per promoure el joc net... i l'any que ve seguirem! De moment, també tenim en marxa l'avantprojecte de remodelació global de la zona esportiva. I us avancem que els propers mesos urbanitzarem l'aparcament del PAV3.

- Hem aprovat un nou Pla Local de Joventut que ha donat el tret de sortida a moltes accions de joventut que es presentaran els primers mesos del 2018 i algunes que ja s'han finalitzat enguany: constitució de la Taula Cassà Jove, renovació de l'Espai Jove l'Escorxador, presentació del nou Carnet Cassà Jove i nou dinamitzador juvenil.

- El pla estratègic ja està aprovat. L'hem fet participativament durant un any i mig i defineix el camí a seguir els propers anys per aconseguir ser el 2025 el tipus de poble que ens hem proposat esdevenir. El divendres 23 de febrer a les 20 h presentem les conclusions a l’auditori del Centre Cultural Sala Galà. Us hi esperem!

- Els pressupostos participatius s'han consolidat i enguany han obtingut una participació molt alta amb la implicació de col·lectius com els joves. Aviat farem el parc de cal·listènia, la tirolina al parc dels Fruiters i instal·larem els fanals solars al carrer Empordà.

- Hem millorat l'asfaltatge de més de 20 carrers del poble. I l'any vinent seguirem amb aquesta línia. De fet, aquest any 2018 seguirem amb la mateixa línia a la via pública: urbanitzarem l’aparcament del pavelló triple i els accessos a la zona esportiva, farem dues fases més d’asfaltatge de carrers i posarem el semàfor a l’encreuament del carrer Provincial amb el Castellflorit, entre moltes altres accions.

- Hem iniciat les obres de rehabilitació de la primera fase del nucli històric. La previsió és finalitzar les actuacions aquesta primera part de l’any i tenir un barri vell cada vegada més bonic i que es converteixi en un nucli cada cop més viu amb l'ajuda de les bonificacions fiscals per iniciar-hi activitats i rehabilitar-hi llars. El 2018 seguirem amb una nova fase de remodelació.

- Hem renovat tots els contenidors de recollida selectiva de Cassà i n'hem afegit d'altres de rebuig per millorar el percentatge de reciclatge del municipi i aconseguir ser cada dia més sostenibles.

- Hem renovat el parc infantil de l'avinguda d'Antoni Gaudí.

Hem seguit reduint l'endeutament fins a situar-nos al 30,6%.

- Hem finalitzat la fase de diagnòstic del procés de valoració de llocs de treball de l'Ajuntament de Cassà. Ara comença la part d’aplicar els resultats detectats.

- Hem seguit apostant per la transparència i per això enguany ens han tornat a atorgar el certificat del 100% de transparència per la informació publicada al portal institucional. Al mateix temps, apostem per l'administració electrònica i enguany hem començat el procés de transformar tot l'Ajuntament cap al món digital, tal i com ens exigeix la llei.

El 2018 ha arrencat amb força. Tenim molts projectes entre mans que seguiran creixent. Tots ells pretenen millorar la qualitat dels serveis a les persones, seguir amb el manteniment i la renovació de la via pública i promoure polítiques de reactivació econòmica. Al llarg dels propers dies actualitzarem el Pla d'Actuació Municipal per valorar la feina feta fins a dia d'avui i seguir preveient el que ens queda per fer.

L'objectiu final de tots els que treballem a l'Ajuntament de Cassà és millorar el benestar dels veïns de Cassà i intentar donar resposta a les necessitats reals que ens traslladeu.

La vocació de servei i les ganes de ser propers és el que ens fa tirar endavant.

Moltes gràcies per la vostra confiança!