Cassà de la Selva

La secció local d’ERC convoca una assemblea oberta el dimecres 18 d’abril a les 20 h per parlar sobre el projecte de poble educador i l’educació del municipi

La secció local d’ERC Cassà convoca pel dimecres 18 d’abril a les 20 h a l’Espai Jove l’Escorxador una assemblea oberta que tractarà el projecte de ‘Cassà poble educador’ i l’àmbit de l’educació en general de Cassà. L’objectiu d’aquesta trobada, que és oberta a tothom, és elaborar i consensuar noves propostes i objectius futurs sobre l’àmbit de l’educació de Cassà.

FEINA FETA DURANT LA LEGISLATURA
Des que ERC està a l’equip de govern s’han dut a terme diferents iniciatives en l’àmbit de l’educació. Una de les més destacades ha estat adherir-se a la Xarxa de Ciutats Educadores i esdevenir un poble educador, cosa que ha permès impulsar diferents accions educatives de caràcter transversal i d’àmbits diversos com la via pública (camins escolars segurs), els esports (cartells i accions per potenciar el joc net als clubs esportius), la cultura (poble lector) o la participació ciutadana (campanya de civisme ‘Un Cassà de tothom’). Per tal de dinamitzar tots aquests projectes, l’Ajuntament disposa des de l’any passat d’un tècnic d’educació. A més, el consell escolar municipal ha esdevingut una peça clau i està tirant endavant projectes com el consell municipal d’infants o el catàleg de recursos pedagògics del municipi. Des del mes de gener d’enguany, Cassà disposa d’un nou equipament educatiu, el centre diürn, que atén infants i famílies amb necessitats socioeducatives. També s’ha duplicat el nombre de places del servei de reforç escolar, el CREC, que actualment dona servei a 80 alumnes. Una altra de les accions destacades en aquest àmbit ha estat l’obertura del grup de P0 a la Llar d’Infants Taps.

ASSEMBLEES ‘PARLEM DE...’
Aquesta assemblea forma part d’un conjunt de trobades que sota el títol “Parlem de...” tractaran diverses temàtiques relacionades amb el poble. La resta d’assemblees que es convocaran mensualment durant tot l’any, excepte l’estiu, tractaran aquests temes: esports i entitats esportives; promoció econòmica, comerç, treball i turisme; participació, transparència, hisenda i organització municipal; ciutadania: salut, serveis socials i seguretat; medi ambient, veïnats, Gavarres i entorn; espai urbà, urbanisme, mobilitat i via pública. El passat divendres 16 de març ja va tenir lloc l’assemblea en la que es tractava la cultura i les entitats culturals i va comptar amb una trentena de participants.

L’Alcalde de Cassà, Martí Vallès (ERC), destaca que «volem que tothom amb idees i propostes les pugui fer arribar». Vallès afegeix que «els processos participatius que hem engegat des del govern municipal ens demostren que conjuntament creem idees i propostes ambicioses i necessàries per Cassà». Afegeix que «els municipis som el primer esglaó on construirem la república i el país que volem» i, per això, «animem a tots els cassanencs a participar amb nosaltres per fer el poble que volem».

Les persones interessades en rebre les convocatòries poden donar-se d’alta a través d’un correu electrònic a l’adreça cassadelaselva@esquerra.org. També poden enviar un missatge privat o directe a través de la pàgina de Facebook o el compte de Twitter @esquerracassa.