Cassà de la Selva

Totes les opinions

JOAN ESCALONA TURON

Cap a la independència

El Punt - Dimecres 19 de setembre de 2012 Tinc 62 anys, ho dic perquè les eufòries juvenils ja fa temps que les he deixat de banda. Però veig amb il·lusió que això de la independència és una fita que tenim molt més a l'abast de la mà del que em semblava fa uns quants anys. De fet, les veus que se senten en contra bàsicament ens vénen a dir, amb la prepotència que gasten sempre els nacionalistes espanyols, que, resumint-ho, seríem una merda de país econòmicament parlant si els deixéssim, vaja, com si fossin ells els que ens mantenen ara.

Carta oberta al president Mas

El Punt - dissabte 15 de setembre de 2012 Molt honorable, em fa l'efecte que se us han girat maldecaps. D'una banda, el poble de Catalunya ha manifestat clarament que no està per pactes fiscals ni històries i que vol que aneu per feina. Però, de l'altra, segur que els poderosos interessos de sempre clamen perquè no l'escolteu. Ni sentir a parlar de consultes. Només faltaria! Entre els uns i els altres, us han ficat en un bon entreforc.

Tian Riba

Can Tramuntana

Nació Digital - 27 d'agost de 2012 El director de cobla Antoni Mas va compondre la sardana La botiguera, dedicada a la merceria Can Tramuntana, a Cassà de la Selva, amb un toc d’humor i un ritme de xotis en que el grup Port Bo excel.leix en la seva interpretació. Esparadrap, bitxos, confits, Llaminadures per els mes petits. Bacallà sec o remullat, I matapuces per el gos i el gat. Ungüent de la serp, sulfat i perfum, Xarop per la tos, carburo pel llum.

Cristina Vilà Pibernat

“Lo entiendo, lo hablo y no pienso utilizarlo”

El Punt - Divendres 20 de juliol de 2012 Ahir a la tarda vaig fer una escapada de Girona a Barcelona per estar una estona amb la meva filla. Vàrem agafar el metro per desplaçar-nos fins on volíem anar. Per accedir-hi, vam utilitzar totes dues la seva targeta, la vam marcar dues vegades i després d'aixecar-se dos cops la barrera vam entrar. A la sortida hi havia un control i allí ens van comunicar que ens posaven una multa de 100 euros (50 € si la pagàvem al moment) perquè la targeta era personal i no es podia compartir.

A propòsit del concert

El Punt - 16 de juliol de 2012 Fixeu-vos que la relació que mantenen l'Estat espanyol i Catalunya és el més semblant que hi ha a la violència de gènere. En els dos casos, l'agressor menysprea i maltracta la víctima, però quan aquesta pretén la separació, la coacciona amb tot tipus d'amenaces hagudes i per haver, fins arribar a les darreres conseqüències. És a dir, molt omplir-se la boca de democràcia, llibertat i progressisme, però encara ballem tots plegats al so del tango La maté porqué era mía.

Cap a casa!

El Punt - 16 de juny de 2012 A un servidor no l'interessa viure en un país capdavanter en futbol, tennis, cotxes, motos o qualsevol altra d'aquestes disciplines esportives que només serveixen per hipnotitzar el personal. Jo voldria un país que destaqués per uns drets socials ben consolidats i un bon nivell cultural. Per això, m'importa un rave el que faci la selecció espanyola. Encara més, el meu desig seria que els enviessin cap a casa com més aviat millor.

Ariadna Rubió

Tecnocràcia

El Punt - 11 de juny de 2012 La democràcia és una forma de govern que es fonamenta en el poder que resideix en el poble en matèria governamental. Cal precisar que qualsevol persona podria arribar a la presidència estatal si s'afilia a un partit i hi dedica un esforç titànic. De totes maneres, arribar a ser president del govern pot veure's un xic utòpic i, per tant, convido a pensar millor en els equips directius dels ajuntaments.

Olga Morote

MÉS ENLLÀ DE LA CRISI

Diari de Girona -  dimarts 5 de juny de 2012 Aquests dies en què tots els homes i dones de bona voluntat, els perdedors al llarg de la història, estem pendents de les notícies sobre la situació tan greu que viu el país, cada vegada més indignants i que auguren un futur molt magre, em pregunto si hi ha vida més enllà de la crisi, si cadascú de nosaltres intenta mantenir, de la manera que sigui, l'Alenar que tan bé ens transmetia i ens transmet la cantautora mallorquina, una de les veus més càlides i properes que he escoltat mai.

Pius Pujadas

L'anella de les Gavarres

El Punt - dilluns 4 de juny de 2012 Entre l'antic edifici d'Hisenda de Girona, ara remodelat, i la nova delegació de la Generalitat, abans hospital, hi ha quedat un pas de vianants d'utilitat discutible. I dic discutible perquè, bàsicament, és utilitzat per aquells que vénen del carrer Bacià, on hi ha la caserna de la policia municipal, i volen anar cap a Pompeu Fabra, la vella plaça de l'hospital.