Castellar del Vallès

Totes les notícies

Ja tenim programa!

Ja podeu consultar el programa electoral d'ERC Castellar en aquest enllaç: http://locals.esquerra.cat/documents/programa_electoral_erccastellar.pdf

Feina feta! Som el canvi.

Ja tenim les eleccions el dia 26 de maig i en aquest article podreu veure quin és el partit que més propostes i mocions ha fet en aquests darrers anys per a millorar el poble i la vida dels seus veïns i veïnes, un partit que s’estima la natura i els animals. Que no deixarà que cap ésser viu es quedi al carrer, un partit que porta molts anys treballant pel poble i que mereix l’oportunitat de donar un canvi amb seny. Guanyarem!

Proposta per les noves piscines!

Un nou equipament lúdic-esportiu per completar l’actual oferta  d’instal·lacions esportives al poble.  Una nova piscina que fomenti la pràctica de l’esport i cobreixi l’actual manca d’un espai l’údic durant els mesos d’estiu.  Una espais de referència del municipi.  Les noves piscines municipals d'estiu estaran destinades a la pràctica de la natació lliure, el bany recreatiu i les activitats dirigides.   Un nou equipament annexat a les instal·lacions esportives de raqueta, -tennis i pàdel-.  El nou espai comptarà amb dos piscines diferents: una més gran de 25 per 12 m i una Inter-mitja de 12 per 7 metres pels més petits.   La nova instal·lació pretén tenir un aforament d’entre 300-400 persones i disposa d'un bar compartit amb el tennis, vestidors, zona de pícnic i espai amb gespa. La re-localització de les actuals instal·lacions de tennis en aquesta nova zona esportiva, permetrà resoldre l’actual manca d’espai i confort.  Les noves instal·lacions de tennis tindran 5 pistes de tennis i 5 pistes de pàdel.  El trasllat de les instal·lacions de tennis actuals permetrà habilitar nous espais d’aparcaments pels veïns i veïnes de la zona, el comerç local i els usuaris del pavelló Dani Pedrosa (Hoquei Castellar).  Les noves instal·lacions han de permetre un accés ràpid i àgil per tots els seus usuaris, tant a peu, bicicleta, com amb vehicle privat.  El nou equipament esportiu te la voluntat d’implantar-se en un espai pròxim al perímetre del casc urbà, actualment en una zona abandonada i en desús.   La nova piscina te la voluntat de formar part d’un futur parc urbà del riu Ripoll.

Premi als Valors Republicans

Des d'ERC Castellar lliurem des del 2008, enguany anirà a parar als Bombers Voluntaris de Castellar del Vallès, Servei a la Natura (SERNA) i Agrupació Defensa Forestal (ADF). ) Són entitats molt vinculades entre si, tant en origen com en actuació al nostre terme municipal. El seu comès és vetllar per la natura i pel poble donant un servei constant a la ciutadania, les 24 hores dels 365 dies de l'any. Les seves principals actuacions es deuen als incendis, tant forestals com particulars o industrials, i a les inclemències meteorològiques, com ara inundacions, nevades, glaçades i ventades... Cal no oblidar que també són allà pels accidents de trànsit, fuites de gas, caigudes d'arbres i de línies elèctriques, a més d'arreglar els camins forestals i netejar els boscos per tal de prevenir possibles incidents. Per tots aquests motius, des d'ERC Castellar volem reconèixer la seva gran tasca en la forma del Premi als Valors Republicans 2019, a més del nostre agraïment per la incansable actuació en benefici de tots els ciutadans i ciutadanes de Castellar. L'acte de lliurament tindrà lloc divendres 12 d'Abril a les 20 h, a l'escenari d'El Mirador. En acabar oferirem un petit refrigeri per a tots els assistents. Comptarem amb la presència de l'actual Alcalde de Moià, president del Consell Comarcal del Moianès i Vicepresident Primer de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras. Us hi esperem a tots!

Núria Raspall ens parla del llibre d'en Raúl Romeva.

Aquí podeu llegir l’article que la nostra companya, Núria Raspall, ha escrit per l’Actual parlant de les seves sensacions amb el llibre de Raúl Romeva, “Esperança i llibertat”. D'acord, Raúl, m'has convençut   Fa un parell de setmanes em vaig comprar el llibre del Raúl Romeva, titulat "Esperança i llibertat" i, pràcticament, ja l'he acabat. És un llibre amè, de lectura fàcil i que ens explica el perquè sóm on sóm, o si més no, ens aporta una visió concreta sobre el perquè del moment en què ens trobem.    A mi, que a de tant en tant em surt aquella faceta una mica més rebel, en el sentit de pensar que no avancem prou i que potser hauríem de tirar més pel dret i deixar-nos estar de tants miraments, he de dir que m’ha convençut del contrari. Tal com diu en Raúl en el llibre “ens agradi més o menys, sóm on sóm, no on ens agradaria ser”. I és cert, perquè hem fet moltes coses, molt bones, i hem avançat molt més del què ens podríem haver imaginat fa uns anys, però encara no és suficient.   Aleshores, la pregunta que potser ens hauríem de fer tots plegats és “i quins passos hem de fer per arribar al ON ens agradaria ser?” Doncs bàsicament es tracta de seguir-nos explicant a dins i a fora del país. A dins, per crear nous espais, nous consensos i noves majories i, a fora, per explicar què volem ser i com hi volem arribar. A dins, hem d’aconseguir argumentar sense voluntat de convèncer, perquè si els arguments són bons, acabaran convencent sense pretendre-ho i, a fora, hem de seguir explicant el nostre projecte per donar-lo a conèixer. Mireu, a casa, quan parlo amb la meva filla de 9 anys sobre l'escola, els amics o sobre com actuar en segons quines circumstàncies, a vegades em diu "mama, entenc el què em vols dir però no m'agrada". I jo, m'agafo la frase i me la faig meva perquè jo voldria tenir, ja, més suports a nivell europeu, que són els països més propers, i voldria que certs líders es pronunciessin a favor del nou estat europeu que serà Catalunya, i voldria tenir la República a tocar.

Vetada la candidatura al Senat d’Olga Torrents.

De nou, la realitat imposada; la Junta Electoral Central, basant-se en la Llei Electoral Estatal que obliga la presència del 60-40% en les llistes electorals, veta la candidatura al Senat de l'Olga Torrents (pel fet de ser dona) i obliga a ser substituïda per un candidat home. L'aposta d'ERC per a que la presència de dones i homes als espais polítics i públics sigui equitativa, malauradament, queda tocada. Ha sigut un jerro d'aigua freda als esforços i a la voluntat de treballar per a una democràcia més real, sense estereotips ni aspectes discriminatoris de gènere. No creieu que aquesta realitat s'acosta més a la idea de que "els homes són insubstituïbles i les dones som intercanviables"? De nou, una realitat imposada... Assemblea de Dones Veure la notícia:  https://www.lactual.cat/actualitat/la-junta-electoral-veta-la-candidata-d-erc-castellar-al-senat_41958_102.html

Bases del tercer concurs de cuina amb mongetes del ganxet.

1.- Es tracta d'un concurs individual per a no professionals. 2.- Cal inscripció prèvia o bé a castellarvalles@esquerra.cat o bé a través d'una bústia que hi haurà situada, a tal efecte, al Mercat Municipal. La data límit per inscriure's serà el 17 de març de 2019. 3.- El dia del concurs, caldrà portar una cassola o recipient amb la recepta ja cuina i acabada, així com els estris per a servir el plat. 4.- L'organització donarà una targeta a cada persona participant per tal que hi escriguin el seu nom i el del plat que presenten a concurs. Aquesta targeta caldrà col·locar-la al costat del plat. 5.- El dia del concurs caldrà presentar el plat entre les 11.30 i les 12.00 a la parada d'ERC a la Fira de Sant Josep. Primer es començarà amb el tast dels plats calents i seguidament es continuarà amb el tast de plats freds.  6.- Les persones participants disposaran d'una taula per servir al plat les seves receptes. El jurat valorarà la recepta tastant-la del plat. 7.- Cal tenir en compte que el dia del concurs NO es disposarà de material per escalfar el plat. 8.- El jurat valorarà el sabor del plat, per una banda, i l'originalitat i la innovació, per l'altra. Per tant hi haurà dues categories, una categoria en la que el primer premi se l'endurà el plat més innovador i original, i una altra categoria en la que el guanyador serà qui presenti el plat més saborós. 9. - Una vegada el jurat hagi realitzat el tast de tots els plats, també es permetrà al públic assistent realitzar un petit tast. A tal efecte l'organització disposarà de plats i coberts. 10.- El premi, per a la categoria del plat més saborós, consistirà en un val de 100€ per gastar en botigues de l'Associació Comerç de Castellar, i per a la categoria del plat més innovador, consistirà en un val per un sopar degustació per a dues persones al restaurant Garbí. Hi haurà un record per a cada participant. 11.- Els premis s'atorgaran el mateix dia a les 13.00h

Bases de la beca Oriol papell 2019

La Secció Local d’Esquerra Republicana de Castellar va acordar instituir l’any 2015, en memòria de l’Oriol Papell i Torres, una beca d’estudis per tal de promoure i reconèixer l’esforç i el talent de joves locals, i donar suport en la continuïtat dels seus estudis, la dotació́ econòmica de la beca és de 2.500 €. Podeu consultar les bases completes aquí Per a sol·licitar la beca ompliu aquest formulari –––- Oriol Papell i Torres (5 de gener de 1983 – 5 de maig de 2014). Llicenciat en Química per la UAB. Militant i activista convençut d’Esquerra Republicana de Catalunya i de les JERC. Membre actiu de la secció local d’ERC de Castellar del Vallès, fundador de les JERC d’aquest municipi i president d’ERC a Vilanova i la Geltrú. Implicat en diferents associacions i en l’organització d’actes de caire cultural i nacional com el Corre-llengua, la marxa de torxes o les diferents consultes sobre la independència de Catalunya prèvies al 9N. Castellarenc convençut i regidor d’aquest poble des del 2007 ns el 2011. Amant de les tradicions, l’entorn natural i l’activitat associativa. Lluitador incansable vers una societat més justa i un país plenament lliure i sobirà. D’ideals ben fonamentats en l’aposta pel bé comú, la igualtat d’oportunitats i la posada en pràctica dels valors republicans. Ferm lluitador contra qualsevol tipus d’injustícies socials. Altruista, optimista i treballador incansable en la construcció d’un futur millor.