Castellbisbal

Totes les notícies

Castellbisbal distingida per la implementació de la Finestra Única Empresarial

Castellbisbal s'ha convertit en un dels ajuntaments pioners a Catalunya en la implantació de la Finestra Única Empresarial (FUE) i per aquest motiu, ha rebut una distinció per part de la Generalitat de Catalunya. El nostre regidor Toni Pons, com a cap de l'àrea de Promoció Econòmica va rebre el guardó el passat dimarts de mans del conseller d'Empresa i Coneixement, Jordi Baiget. La FUE és una eina de simplificació electrònica des d'on les empreses poden fer totes les accions necessàries per desenvolupar la seva activitat, amb independència de l'Administració responsable, permetant iniciar la formalització de 524 tràmits, uns 405 dels quals, a més, es poden també completar integrament des del mateix canal. Castellbisbal rep el guardó com un dels 19 primers a posar en marxa aquesta eina, fins i tot abans que ent´res en vigor la llei que obliga a fer-ho! Imatge: Generalitat de Catalunya

La diada de Sant Jordi 2017, en imatges!

El passat cap de setmana, vam gaudir d'una diada de Sant Jordi radiant a Castellbisbal. Centenars de persones van passejar pels carrers i van visitar-nos durant tot el dia. Reviu la jornada amb el recull d'imatges del nostre web: http://locals.esquerra.cat/castellbisbal/galeria/diada-de-sant-jordi-2017

Esclat Castellbisbal, a punt de fer-se realitat!

El passat divendres 7 d'abril, els nostres regidors Toni Pons i Isabel Méndez, van conèixer i parlar amb el director general de Bon Preu - Escat, el senyor Joan Font. El grup Bon Preu - Esclat compta amb una plantilla de més de 6000 treballadors i una facturació estimada de 1200 milions d'euros per a l'any 2017. Amb una inversió de més de 6 milions d'euros, el grup obrirà al nostre municipi un supermercat a finals de juny, que donarà feina a 58 persones en una primera fase. Des del departament de Promoció Economica, liderat pel nostre regidor Toni Pons, s'ha treballat colze a colze, per a que el grup pugui obrir la seva sucursal al nostre municipi i amb la selecció del personal. Amb aquest fet, hem aconseguit que més d'un 60% de la plantilla, siguin persones del nostre municipi! El nou establiment estarà ubicat a l'avinguda Can Campanyà 1-3, comptarà amb una zona d'aparcament de 97 places, una benzinera i seccions de producte fresc com carnisseria, xarcuteria, fleca i fruiteria.

Concurs "El millor missatge de postit"

Aquest diumenge 23 d'abril i a les 14.00 hores, finalitzarà el concurs El millor missatge de postit! La proposta que obtingui més m'agrada  dels postits que van participar en la jornada La Reública que farem, guanyarà un lot de llibres en català valorat en 30€ que podrà triar a les llibreries de la Barretina o Cap i Cua de Castellbisbal. Vota el postit que més t'agradi en el nostre facebook https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1666998656928635&id=1440125182949318 Fes promoció entre els teus amics i participa! #ERCCastellbisbal2017  http://locals.esquerra.cat/castellbisbal/galeria/concurs-el-millor-missatge-de-postit

Commemoració dels 40 anys de la Casa de Andalucía de Castellbisbal

El cap de setmana del 24 i 25 de març, la Casa de Andalucía de Castellbisbal va celebrar els actes commemoratius dels 40 anys de l'entitat. Durant la tarda de divendres, va donar inici els actes amb la inauguració de l'exposició en motiu de l'aniversari, que presenta un recull de fotografies, vestits i diferents elements com a mostra de tota la trajectòria i activitats de l'entitat. Durant el vespre-nit de dissabte, va ser celebrat el festival commemoratiu del 40è aniversari, ple de nostàlgia i amb un bon grapat d'actuacions dels diferents grups de ball actuals de l'entitat, però també dels que ha tingut durant tota la seva trajectòria. Tal i com va expressar el nostre regidor, Sergi Bonilla, tenim la sort de viure en un país, que acull a tothom i que és culturalment molt divers, fet que manifesta la connexió i la gran riquesa de cultura i patrimoni que tenim. Per molts anys Casa de Andalucía de Castellbisbal!

connexio

Esquerra Castellbisbal s'adhereix al manifest "A-2 AP-7, Connexió Ara!"

www.connexioara.cat Deu anys després de l’autorització del Consell de Ministres de la licitació de les obres de connexió entre l’A-2 i l’AP-7, seguim esperant l’acabament d’aquest important enllaç de dos dels eixos viaris més importants i transitats de Catalunya, que consisteix en la construcció de 2,4 quilòmetres, dels quals 850 metres són de viaducte. Són nombrosos els avantatges que representarà la posada en marxa de l’enllaç, tant per al territori de Castellbisbal i dels municipis del voltants com El Papiol i Sant Andreu de la Barca, com per a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la resta de Catalunya, ja que ningú discuteix la importància estratègica de l’AP-7 com a via ràpida principal que travessa Catalunya de nord a sud, com per l’autovia A-2 que connecta transversalment Barcelona fins a Lleida en direcció Saragossa. Les obres de connexió entre l’AP7 i l’A-2 són un projecte complex, que ha patit incomptables paralitzacions, alentiments i noves paralitzacions, han estat una de les principals damnificades de les retallades en inversió pública del Govern central davant la crisi econòmica. Alhora, ha nascut amb deficiències importants i errades en el disseny que, segons els experts, difícilment resoldran les reiterades retencions a l’alçada del Papiol i Castellbisbal. Això sense oblidar l’impacte paisatgístic d’aquesta connexió per a la zona, que se suma a les altres grans infraestructures que han travessat i malmès el territori i, en especial, el nostre municipi. Però a aquestes alçades, cal reclamar que es reprenguin sense més demora les obres, perquè ningú pot posar en qüestió que el benefici és molt alt respecte de la inversió que li manca. Aquest enllaç significarà una millora en el trànsit comarcal, resolent problemes de mobilitat interna en carreteres locals com la C-1413 i la B-225, i posarà fi als endèmics problemes que pateixen les indústries instal·lades a l’Àrea metropolitana de Barcelona.

Signatura de l'acord entre ERC i AC (2015-2019)

Acord de govern entre Esquerra i Alternativa.

El fet que Esquerra Republicana de Castellbisbal aconseguís 3 regidors a les passades eleccions municipals del 24 de maig, va permetre que el partit tingués la clau per a què el municipi pogués tenir un govern estable i fort. Després d'unes setmanes de reunions amb totes les forces polítiques, les nostres idees van encaixar més amb les d'Alternativa per Castellbisbal. La suma dels seus 6 regidors i dels nostres 3, permeten dotar d'estabilitat el nou govern municipal per tal d'encarar projectes de futur i engrescadors. El passat 12 de juny a les 15.30 es va fer palesa la bona sintonia amb la signatura de l'acord, on van firmar-hi en Joan Playà, d'AC, i en Toni Pons, d'ERC, com a representants dels dos partits i llurs assemblees. L'acord estableix que Joan Playà sigui alcalde durant els 32 primers mesos de la legislatura i, en Toni Pons n'agafi el relleu els últims 16 mesos, fins a la propera legislatura. Amb el compromís dels nou regidors es veu assegurada la lluita pel progrés municipal i pel procés nacional que viu el nostre país. Adjunt a l'article hi teniu l'enllaç per descarregar-vos el document amb el compromís de l'acord signat.

Fem camí

Avui és 27 de maig de 2015. Han passat només uns dies de les eleccions municipals i tots els companys (militants, amics i simpatitzants) que hem format part d’aquesta campanya i que formem part d’aquest projecte estem molt contents, no tan sols per haver aconseguit els MILLORS RESULTATS D’ERC CASTELLBISBAL amb 3 REGIDORS, sinó especialment perquè som la tercera força política a l’Ajuntament.  Tindrem present cada dia la confiança que ens heu fet 785 castellbisbalencs i castellbisbalenques, a cada decisió que hàgim de prendre, a cada moció que hàgim de presentar, posant sempre els interessos de Castellbisbal i la seva gent per davant  dels interessos del nostre partit i tenint especial cura de les persones amb més risc d’exclusió social.  El nostre cap de llista, en Toni Pons, ha dirigit un equip fabulós i entre tots plegats hem fet una molt  bona feina, que tot just acaba de començar.  Gràcies Joana, Cesca, Paco, Jordi, Àngel, Crisanta, Pere, Pilar, Pepo, Gerard, Elvira, Ruth, Quiles, Nito, Gemma, Maria, David, Isabel, Sergi i Toni. Després de la celebració, però, hem de tocar de peus a terra i començar a treballar pel dia a dia, per anar pel bon camí que convertirà Castellbisbal en el poble que mereix ser.  Cada vegada som més els que decidim com volem Castellbisbal. Si vols fer-ho tu també, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres a:ercastellbisbal@gmail.com  Visca Castellbisbal i visca Catalunya!   JORDI PIERA President ERC-Castellbisbal

Revista L'ERA. Número 26. Maig 2015.

Ja podeu descarregar-vos l'ERA del mes de maig, amb les candidates i candidats d'Esquerra i un resum dels principals punts del programa electoral. Baixeu-vos el programa sencer a: http://locals.esquerra.cat/castellbisbal/programa-electoral El proper 24 de maig voteu per un nou Castellbisbal, voteu per un nou país, voteu Esquerra Republicana de Castellbisbal.