Castellbisbal

Totes les notícies

Concurs "El millor missatge de postit"

Aquest diumenge 23 d'abril i a les 14.00 hores, finalitzarà el concurs El millor missatge de postit! La proposta que obtingui més m'agrada  dels postits que van participar en la jornada La Reública que farem, guanyarà un lot de llibres en català valorat en 30€ que podrà triar a les llibreries de la Barretina o Cap i Cua de Castellbisbal. Vota el postit que més t'agradi en el nostre facebook https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1666998656928635&id=1440125182949318 Fes promoció entre els teus amics i participa! #ERCCastellbisbal2017  http://locals.esquerra.cat/castellbisbal/galeria/concurs-el-millor-missatge-de-postit

Commemoració dels 40 anys de la Casa de Andalucía de Castellbisbal

El cap de setmana del 24 i 25 de març, la Casa de Andalucía de Castellbisbal va celebrar els actes commemoratius dels 40 anys de l'entitat. Durant la tarda de divendres, va donar inici els actes amb la inauguració de l'exposició en motiu de l'aniversari, que presenta un recull de fotografies, vestits i diferents elements com a mostra de tota la trajectòria i activitats de l'entitat. Durant el vespre-nit de dissabte, va ser celebrat el festival commemoratiu del 40è aniversari, ple de nostàlgia i amb un bon grapat d'actuacions dels diferents grups de ball actuals de l'entitat, però també dels que ha tingut durant tota la seva trajectòria. Tal i com va expressar el nostre regidor, Sergi Bonilla, tenim la sort de viure en un país, que acull a tothom i que és culturalment molt divers, fet que manifesta la connexió i la gran riquesa de cultura i patrimoni que tenim. Per molts anys Casa de Andalucía de Castellbisbal!

connexio

Esquerra Castellbisbal s'adhereix al manifest "A-2 AP-7, Connexió Ara!"

www.connexioara.cat Deu anys després de l’autorització del Consell de Ministres de la licitació de les obres de connexió entre l’A-2 i l’AP-7, seguim esperant l’acabament d’aquest important enllaç de dos dels eixos viaris més importants i transitats de Catalunya, que consisteix en la construcció de 2,4 quilòmetres, dels quals 850 metres són de viaducte. Són nombrosos els avantatges que representarà la posada en marxa de l’enllaç, tant per al territori de Castellbisbal i dels municipis del voltants com El Papiol i Sant Andreu de la Barca, com per a l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la resta de Catalunya, ja que ningú discuteix la importància estratègica de l’AP-7 com a via ràpida principal que travessa Catalunya de nord a sud, com per l’autovia A-2 que connecta transversalment Barcelona fins a Lleida en direcció Saragossa. Les obres de connexió entre l’AP7 i l’A-2 són un projecte complex, que ha patit incomptables paralitzacions, alentiments i noves paralitzacions, han estat una de les principals damnificades de les retallades en inversió pública del Govern central davant la crisi econòmica. Alhora, ha nascut amb deficiències importants i errades en el disseny que, segons els experts, difícilment resoldran les reiterades retencions a l’alçada del Papiol i Castellbisbal. Això sense oblidar l’impacte paisatgístic d’aquesta connexió per a la zona, que se suma a les altres grans infraestructures que han travessat i malmès el territori i, en especial, el nostre municipi. Però a aquestes alçades, cal reclamar que es reprenguin sense més demora les obres, perquè ningú pot posar en qüestió que el benefici és molt alt respecte de la inversió que li manca. Aquest enllaç significarà una millora en el trànsit comarcal, resolent problemes de mobilitat interna en carreteres locals com la C-1413 i la B-225, i posarà fi als endèmics problemes que pateixen les indústries instal·lades a l’Àrea metropolitana de Barcelona.

Signatura de l'acord entre ERC i AC (2015-2019)

Acord de govern entre Esquerra i Alternativa.

El fet que Esquerra Republicana de Castellbisbal aconseguís 3 regidors a les passades eleccions municipals del 24 de maig, va permetre que el partit tingués la clau per a què el municipi pogués tenir un govern estable i fort. Després d'unes setmanes de reunions amb totes les forces polítiques, les nostres idees van encaixar més amb les d'Alternativa per Castellbisbal. La suma dels seus 6 regidors i dels nostres 3, permeten dotar d'estabilitat el nou govern municipal per tal d'encarar projectes de futur i engrescadors. El passat 12 de juny a les 15.30 es va fer palesa la bona sintonia amb la signatura de l'acord, on van firmar-hi en Joan Playà, d'AC, i en Toni Pons, d'ERC, com a representants dels dos partits i llurs assemblees. L'acord estableix que Joan Playà sigui alcalde durant els 32 primers mesos de la legislatura i, en Toni Pons n'agafi el relleu els últims 16 mesos, fins a la propera legislatura. Amb el compromís dels nou regidors es veu assegurada la lluita pel progrés municipal i pel procés nacional que viu el nostre país. Adjunt a l'article hi teniu l'enllaç per descarregar-vos el document amb el compromís de l'acord signat.

Fem camí

Avui és 27 de maig de 2015. Han passat només uns dies de les eleccions municipals i tots els companys (militants, amics i simpatitzants) que hem format part d’aquesta campanya i que formem part d’aquest projecte estem molt contents, no tan sols per haver aconseguit els MILLORS RESULTATS D’ERC CASTELLBISBAL amb 3 REGIDORS, sinó especialment perquè som la tercera força política a l’Ajuntament.  Tindrem present cada dia la confiança que ens heu fet 785 castellbisbalencs i castellbisbalenques, a cada decisió que hàgim de prendre, a cada moció que hàgim de presentar, posant sempre els interessos de Castellbisbal i la seva gent per davant  dels interessos del nostre partit i tenint especial cura de les persones amb més risc d’exclusió social.  El nostre cap de llista, en Toni Pons, ha dirigit un equip fabulós i entre tots plegats hem fet una molt  bona feina, que tot just acaba de començar.  Gràcies Joana, Cesca, Paco, Jordi, Àngel, Crisanta, Pere, Pilar, Pepo, Gerard, Elvira, Ruth, Quiles, Nito, Gemma, Maria, David, Isabel, Sergi i Toni. Després de la celebració, però, hem de tocar de peus a terra i començar a treballar pel dia a dia, per anar pel bon camí que convertirà Castellbisbal en el poble que mereix ser.  Cada vegada som més els que decidim com volem Castellbisbal. Si vols fer-ho tu també, no dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres a:ercastellbisbal@gmail.com  Visca Castellbisbal i visca Catalunya!   JORDI PIERA President ERC-Castellbisbal

Revista L'ERA. Número 26. Maig 2015.

Ja podeu descarregar-vos l'ERA del mes de maig, amb les candidates i candidats d'Esquerra i un resum dels principals punts del programa electoral. Baixeu-vos el programa sencer a: http://locals.esquerra.cat/castellbisbal/programa-electoral El proper 24 de maig voteu per un nou Castellbisbal, voteu per un nou país, voteu Esquerra Republicana de Castellbisbal.

TEMPS DE RENOVACIÓ

A ningú se li escapa pensar que la Secció Local d’ERC-Castellbisbal necessitava una renovació. Massa anys al capdavant d’un projecte que no ha reeixit desgasta, desmotiva i sovint et fa caure sense voler amb els mateixos errors del passat. Ara bé, no hem de menysvalorar la feina que han fet desinteressadament persones que han estat a primera fila en èpoques difícils de partit tant a nivell local com nacional. I és evident que han treballat molt amb els pocs recursos que tenien, mantenint encesa la flama del relleu perquè ara altres que estem enfront de la Secció Local intentem renovar-la i consolidar-la amb il·lusió. La nova Comissió Executiva que a partir del passat desembre va agafar les regnes de la Secció Local, ens hem compromès a empènyer-la durant els dos anys vinents. Som conscients que obtenir representació a l’Ajuntament de Castellbisbal no serà una empresa fàcil tot i els objectius ambiciosos que ens hem proposat i és per això que demanarem a tots els simpatitzants d’ERC un acte de fe en aquest nou equip. Tots els que formem part de l’Executiva ens hem exhortat a tenir una bona predisposició en les diferents tasques encomanades; a fer servir la cortesia com a arma preferida entre nosaltres mateixos i per descomptat amb els nostres rivals polítics; a copsar el sentit dels comentaris de la gent del poble; a donar les gràcies per les crítiques que rebrem, ja que això ens farà rectificar i ser més grans i forts; en treballar de cara al públic viurem en un món de preguntes, algunes fàcils i d’altres complexes però les haurem de respondre i gestionar totes amb rapidesa, correcció i sensibilitat; a tenir una especial atenció amb la gent gran, discapacitada o gent amb risc d’exclusió social; tenir empatia i simpatia amb tots aquells que necessitin la nostra ajuda, intentant resoldre els seus problemes; a ser els més grans promotors del nostre poble, ja que això beneficiarà i contribuirà a un major benestar de tots plegats; i per últim a ser entusiastes i que escampem a través dels nostres ulls una llum viva i trèmula quan parlem de la Independència de Catalunya que aconseguirem ben aviat treballant des de l’ajuntament.

Acte de presentació del candidat a l'alcaldia

Us convidem a assistir a l'acte de presentació del nostre candidat a l'alcaldia de Castellbisbal. L'esdeveniment tindrà lloc a la Sala d'Actes de l'Ajuntament el proper dia dijous 29 de gener de 2015. L'Anna Simó, diputada i vicepresidenta del Parlament acompanyarà el Toni en la seva primera aparició pública després de ser nomenat i ratificat candidat de manera unànime per l'assemblea de militants. Així doncs, quedeu tots convocats a venir i escoltar tot el que el Toni ens pot aportar al nostre poble i al conjunt del país.