Castellgalí

Manifest sobre els fets de l'1-O a Castellgalí

Veïns i veïnes,

Com a representants electes de la ciutadania de Castellgalí que hem donat en tot moment suport a l'exercici del dret a decidir del poble de Catalunya vehiculat a través de la llei 19/2017, del 6 de setembre, del referèndum d'autodeterminació, aprovada pel Parlament de Catalunya, manifestem:

Primer: Rebutgem, condemnem i denunciem l'actuació, la desproporció i la violència emprada per la Guàrdia Civil el dia 1 d'octubre a Castellgalí. Aquests fets van causar una vintena de ferits, nombrosos danys materials a l'escola i un dolor emocional irreparable. No entenem sota quin criteri es va ordenar tal acció contra el nostre poble.

Segon: Volem mostrar un agraïment, profund, sincer, honest, i molt sentit, a tota la gent que va estar a l'altura de la societat que volem, que van defensar els col·legis electorals, les urnes, i l'exercici del dret de vot. Gent diversa, pacífica i de tota classe i condició, que més enllà de posicionaments polítics defensa la llibertat d'expressió i la democràcia real.

Tercer: Lamentem que l'Il·lm. Sr. Cristòfol Gimeno Iglesias, alcalde de Castellgalí, no es personés en el moment dels greus incidents ocorreguts ni tampoc realitzés cap acció per defensar els seus veïns. Valorem la carta enviada amb posterioritat però, amb tot el respecte, lamentem la posició contraria al dret a decidir lliure i pacíficament del poble de Catalunya que sempre ha mantingut.

Quart: Condemnem de forma enèrgica, alta i clara tota la violència generada per l’Estat espanyol, emparat pel seu Govern, contra veïns i veïnes de molts pobles i ciutats del país. Els centenars de persones ferides registrades a mans de la brutalitat policial, la vulneració de drets fonamentals i les imatges d’agressions, repressió sense contemplacions i violència, no cauran mai en l’oblit. L'Estat no ens considera com a subjecte polític, i no cerca solucions polítiques sinó policials.

Amb el desig que mai m'és haguem de viure una situació semblant a Castellgalí i que la pau, la convivència, la llibertat d'expressió i la democràcia s'imposi  entre tots nosaltres, rebeu una cordial salutació.

Castellgalí, 3 d'octubre de 2017

Grup Municipal d'Esquerra Republicana