ERC - Catalunya Central

Totes les notícies

ERC Catalunya Central repetirà candidatures a les eleccions del 26J, a excepció de la senadora Cortès

En relació a la confecció de les candidatures per a les properes eleccions espanyoles, en el darrer Consell Nacional es va aprovar que ERC es presentaria amb les mateixes llistes que el 20D. L'única excepció és la de la bagenca Mirella Cortès i Gès, que anava de número 6 a la llista del Congrés dels Diputats i que no repetirà perquè és senadora per designació del Parlament de Catalunya.   Per tant, les persones candidates que presenta la Federació Regional de la Catalunya Central d'ERC i l'ordre definitiu, establert per la votació del Congrés Regional celebrat el 3 de novembre a Santa Maria d'Oló (Moianès), queda de la següent manera:   1a Meritxell Benedí i Altés (Castellterçol) 2n David Prat i Jorba (Igualada) 3a Meritxell Humbert i Figueras (Vilanova del Camí) 4a Teresa Sánchez i Barrocal (Manresa) 5è Oriol Ortega i Tous (Berga) 7a Rosa Altimiras i Rovira (Calldetenes) 8è Josep Subirana i Jové (Avià)

Santpedor acull la segona trobada del món local d'ERC a la Catalunya Central

El passat divendres, 29 d'abril, va tenir lloc la segona trobada del món local d'ERC a la Catalunya Central en un dinar celebrat a Santpedor, al Bages. La trobada va reunir una quarantena de càrrecs electes entre alcaldes, consellers comarcals i diputats provincials, i tampoc hi van faltar els representants a les cambres parlamentàries o la delegada del Govern a la Catalunya Central.   La reunió va servir per, en primer lloc, informar directament als alcaldes sobre qüestions d'interès de la seva competència, així com de les línies de treball que s'estan duent a terme a la Diputació de Barcelona i Govern de Generalitat. I, en segon lloc, es van posar sobre la taula problemàtiques comunes. Alguns dels temes que es van tractar fan referència a les infraestructures de comunicacions viàries i ferroviàries amb Barcelona, però també entre comarques de la regió; la depuració d'aigües; la creació d'una xarxa de fibra òptica que arribi a tants nuclis poblacionals com sigui possible; o com atendre la pobresa energètica.   Finalment, el vicepresident de la Diputació de Barcelona, Dionís Guiteras, va animar als presents a participar en el debat sobre el model d'administració local que volem per la futura República Catalana.

L'executiva regional celebra una trobada bilateral Solsonès-Berguedà

En el marc de treball de la Federació regional de la Catalunya Central, el passat 8 de març, va tenir lloc a Solsona, una trobada bilateral entre les federacions comarcals del Solsonès i el Berguedà, juntament amb els membres de l'executiva regional.  En aquest sentit, la trobada va servir per a la posada en comú de les accions que estan duent a terme les dues comarcals i els punts de confluència entre ambdues. A la mateixa reunió, també es varen crear els operatius municipals de cada comarca, que treballaran en la mateixa línia. Des de la federació regional, es valora molt positivament aquest tipus de trobades, de forma bilateral, entre dues comarques que són frontereres, i que permeten treballar més en detall al territori i fer l'òrgan executiu molt més operatiu, amb un dinàmica molt positiva tant per a la regional com per a les comarcals participants a la trobada.   En els propers mesos, la Federació Regional de la Catalunya Central seguirà amb aquesta dinàmica, amb reunions entre la resta de comarques que la formen i que siguin frontereres.

Junqueras: 'El Moianès i el Lluçanès són dos models comarcals que milloren l’eficiència de recursos públics perquè acosten les decisions al territori'

El vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, s’ha reunit avui amb el president del consell comarcal del Moianès, vicepresident primer de la Diputació de Barcelona i alcalde de Moià, Dionís Guiteras, i el president del consorci del Lluçanès i alcalde de Prats de Lluçanès, Isaac Peraire. Els responsables de les darreres unitats comarcals formades l’any passat, després de sengles processos participatius, han exposat al vicepresident els reptes de finançament i organització de serveis públics futurs. Junqueras ha afirmat un cop acabada la reunió que 'es tracta de dos models comarcals que no només no comporten cap despesa pública afegida, sinó que milloren l’eficiència de recursos públics perquè acosten les decisions en uns àmbits territorials molt cohesionats a nivell econòmic i social. Són un model a seguir en la nova república catalana, per millorar l’eficiència de les estructures públiques i al servei dels ciutadans i del teixit productiu'. El titular de la conselleria d’Economia i Hisenda ha reconegut que la comarca del Moianès està creada, però no compta amb els recursos que li pertoquen. 'Des de l’actual Govern, aquest és un fet que s’ha de corregir immediatament. Aquesta correcció s’haurà d’aplicar també en el naixement de la nova comarca del Lluçanès', ha afegit.   La trobada, realitzada a la seu de la conselleria d’Economia i Hisenda, ha fet visible la voluntat del Govern català d’apropar el màxim possible la gestió de l’administració al ciutadà. En aquest context, els consells comarcals s’han convertit en un engranatge indispensable pel bon funcionament dels governs locals. L’interès del vicepresident també s’emmarca en la nova organització del Departament iniciada en la present legislatura, que per primera vegada incorpora les delegacions territorials al seu organigrama, amb l’objectiu de potenciar la seva funció com a elements vertebradors del país.

La bagenca Adriana Delgado s'estrena com a diputada al Parlament

Adriana Delgado, regidora republicana de l'ajuntament de Sant Vicenç, es va estrenar a finals del mes de febrer com a nova diputada al Parlament de Catalunya per la llista de Junts pel Sí. Delgado, que anava de número 36 a la llista de JxS a la circumscripció de Barcelona, ha entrat a la cambra catalana en l'escó que va deixar, malauradament, la difunta Muriel Casals.    La regidora de Sant Vicenç estarà en quatre comissions: la d'Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència; la de Medi Ambient i Sostenibilitat; la de Justícia i la de la Sindicatura de Comptes, i actuarà com a representant directe del Bages, Berguedà i Moianès. Delgado va ser la primera presidenta del Consell Comarcal del Bages, orgue del que hores d’ara és vicepresidenta. També va ser presidenta de l’Associació de Periodistes de la Catalunya Central, fundadora de la plataforma Sant Vicenç Decideix i secretària de l’ANC de Sant Vicenç de Castellet, càrrec aquest darrer que va abandonar recentment.

"La diversitat de la Catalunya central justifica l'expectativa per tenir delegacions"

Consulta aquí l'entrevista. "Oriol Junqueras té les regnes del futur econòmic de la Generalitat i de l’estructuració i el desplegament del Govern sobre el territori. Delegacions del Govern, vegueries, són temes que depenen directament del cap d’ERC. Junqueras gestiona amb diplomàcia l’embolic en què l’ha posat, per exemple, l’alcalde d’Igualada, que ha reobert les tibantors entre ciutats per guanyar pes dins de la Catalunya Central. Igualada vol tenir quatre delegacions del Govern de nova creació, tot i que fins ara les havia menystingut pel seu interès d’anar a ser vegueria amb la zona metropolitana de Barcelona o bé amb el Penedès. Junqueras parla de la diversitat de la Catalunya Central i les seves capitals comarcals per explicar que la proposta del Govern per a aquest territori és de repartir joc, com a mínim entre les tres ciutats més grans. I en economia, confia a fer un nou pressupost. Per què en aquest nou Govern s’ha decidit donar més protagonisme a la presa de possessió de la delegada del Govern a la Catalunya Central? Fins ara era un acte gairebé íntim i que mai no havia estat obert al públic. Hi han coincidit diversos aspectes. Primer, que el Govern ha volgut relligar diverses coses. Per primera vegada, la vicepresidència del Govern apareix vinculada al departament d’Economia i Finances. Per què? Perquè ens sembla que és el departament més transversal de tots. Té lògica que estigui lligat a la vicepresidència, que coordina bona part de la feina del Govern i el consell tècnic del Govern. També és evident que el paper que juga en aquests moments el departament d’Economia en l’acció de govern és molt important tenint en compte la migradesa dels recursos que gestiona. I hem volgut que tot això estigués relligat amb el territori. Per això lliguem les delegacions amb la vicepresidència. Ens sembla que tot plegat té molt de sentit i vol expressar el compromís del Govern amb els reptes que té plantejats a tot el territori.

Laura Vilagrà pren possessió com a delegada del Govern a la Catalunya Central

Ahir, divendres, la republicana Laura Vilagrà, membre de l’executiva d’ERC i exalcaldessa de Santpedor, va prendre possessió del càrrec de delegada del Govern a la Catalunya Central, en un acte celebrat a les instal·lacions del Campus de Manresa de la UVic, que va comptar amb la presència del president d’Esquerra Republicana i vicepresident econòmic del Govern, Oriol Junqueras.   Aquesta, és la primera vegada que es fa un acte de pressa de possessió en sí, protocol·làriament parlant, per a ocupar aquest càrrec, amb l’assistència d’un gran nombre de membres polítics i institucionals del territori. La mateixa cerimònia, a més, va servir per a reconèixer la feina del fins ara delegat del Govern, Juli Gendrau, i donar el relleu a la republicana.   En l’acte, Vilagrà va destacar la col·laboració entre institucions del territori per tal de vertebrar la Catalunya Central. D’altra banda, per la seva part, Junqueras va destacar que el nou govern vol vincular el departament de Vicepresidència al territori, justificant la celebració de l'acte en l'entorn universitari perquè “és un element important en la vertebració dels territoris”.   Cal destacar que la nova delegada del Govern, ja ha mantingut vàries reunions amb els actors polítics del territori i en les properes setmanes seguirà recorrent la Catalunya Central, amb trobades amb alcaldes i consellers de les comarques.

Dionís Guiteras: "Els Rasos de Peguera és una llàstima que estiguin així"

"Dionís Guiteras (Castellterçol, 1970) ha rebut a l’Ajuntament de Moià una delegació de NacióDigital, formada per periodistes de totes les edicions territorials de la demarcació de Barcelona. Durant el darrer mandat, Guiteras (ERC) va començar a treure el seu municipi del pou de l'endeutament i ara ha de combinar aquesta feina, que encara dura, amb la de dirigir la Diputació de Barcelona, en qualitat de vicepresident, al costat de la presidenta, Mercè Conesa (CDC). -El Berguedà és una comarca que agraeix, potser més que altres, l'ajuda econòmica de la Diputació de Barcelona, però quin és el pressupost que s'hi pretén destinar aquest 2016? No hi ha previst un import per a cada territori. Hem posat a disposició dels municipis, dels consells comarcals, de les mancomunitats, dels consorcis i de les entitats territorials descentralitzades una bossa que és un paquet de 210 milions d'euros i que és el mateix import que el que hi havia en l'anterior mandat.  -I com es reparteix? Doncs depèn de les necessitats que tingui cadascú. Si és cert que partim del mateix import que l'any passat, els consells comarcals i els municipis saben perfectament a què van optar a les meses de concertació. Dir què tocarà a cadascú no és la manera de repartir els recursos. Evidentment, si hi ha oportunitats d'inversió que fan que la borsa de la qual parties fa quatre anys s'incrementi, és qüestió de jugar i buscar les vies de la Diputació per donar sortida a aquesta petició.  -La Diputació va dir que, per aquest mandat, es reforçaria l'assistència i la cooperació amb els petits municipis. Com es concretarà això? Sobretot via catàleg de serveis. I també a través de les meses de concertació. Hem de tenir en compte que els petits municipis són els que tenen més dificultats per oferir determinats serveis, que són molt cars de mantenir. Les prioritats, però, les marcarà cada municipi. És curiós que les carreteres tots les paguem, en canvi els camins, doncs aquests han d'anar finançats d'altres maneres.

La consellera comarcal berguedana d’ERC, Marie Kapretz, nova delegada del Govern a Alemanya

La consellera comarcal del Berguedà per ERC, Marie Kapretz, i cap de l’oposició a la vila de Cercs, per la llista municipal CLAM-AM, serà la nova delegada del Govern a Alemanya, en el marc del Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, liderat pel diputat de Junts pel Sí, Raül Romeva. Kapretz va néixer a Berlín, però des de fa anys viu a Cercs (Berguedà), on ha portat una nova forma de fer política. Ara, però, el nou càrrec la torna a portar a Alemanya, per tal de treballar en les relacions bilaterals amb les autoritats del país, treballant per al foment de la llengua i cultura catalana. Avui dijous, Marie Kapretz acompanyarà una comitiva encapçalada per la consellera d’Agricultura, Meritxell Serret, i representants de PRODECA, en una reunió a Berlín, per tractar el paper de les empreses catalanes del sector de la fruita a la fira Fruit Logística. Des d’ERC a la Catalunya Central, celebrem la nova tasca de Marie Kapretz i li desitgem tots els encerts.