ERC - Catalunya Central

Jornada de Formació. Comunicat de premsa

Les secretaries de formació d’Esquerra Republicana de la Catalunya Central han organitzat aquest dissabte les jornades de formació amb el títol: “ Repercussió d’ERC en els Municipis” que han tingut lloc a Berga.
En les jornades hi han participats càrrecs electes i militants de les diferents comarques de l’Anoia, el Bages, el Berguedà i Osona, que han valorat de manera positiva la formació i els continguts impartits així com la iniciativa d’organitzar unes jornades que interrelacionen de manera directa diferents companys de municipis veïns.
Marta Rovira, secretària general d’Esquerra Republicana de Catalunya ha inaugurat les jornades juntament amb Ferran Estruch, alcalde de Cardona.
Posteriorment, el secretari de política municipal d’ERC i diputat al Parlament de Catalunya, Marc Sanglas, ha presentat l’estudi de l’estat en el qual es troba actualment Esquerra a les comarques de la Catalunya Central. Sanglas, ha fet també la comparativa del territori del 2007 al 2011.
Joan Lladó president d’Esquerra a Mallorca i secretari de la vertebració dels Països Catalans, Joan López, regidor de cultura, ciutadania i 2n tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Vic i, Rudi Gelinne, alcalde de l’Espunyola han intervingut en la taula rodona “Experiències als municipis” en la qual s’ha debatut el fenomen de les noves forces polítiques arreu del territori i que ha generat debat entre els diferents participants.
Desprès d’una breu pausa, els assistents s’han dividit en diversos grups per participar en els tallers que s’oferien a les Jornades. “Com estar a l’oposició”, a càrrec del diputat Marc Sanglas, “Educació, cultura, esports i Joventut” amb en Josep Mª Freixanet alcalde d’Olost i Ramon Fontdevila exdirector del Centre de Promoció del Cultura Popular i Tradicional, “Convivència i seguretat, Serveis socials i Salut” amb Joan Ballana, regidor de l’Ajuntament de Vic i Pere Culell secretari de política social i ciutadania d’Esquerra, o el taller d’”Hisenda, Urbanisme i Habitatge” a càrrec d’Ignasi Perramon i Toni Cassasas.
Mònica Grandia, presidenta comarcal d’Esquerra Berguedà ha fet la cloenda de les Jornades, agraint a l’organització la feina feta i a tots els participants que s’han desplaçat a la capital de la comarca per participar en les jornades i alhora poder treballar plegats per sumar esforços i ampliar coneixements.
L’organització ha valorat de manera positiva les jornades i no descarta que aquestes es puguin organitzar anualment en una comarca diferent amb l’objectiu de poder seguir treballant plegats.